Silnik
: jak na tak niepozorny samochód świetnie przyspiesza
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny
: czasami zastrajkuje panel sterowania ale myślę że to tylko kwestia jego wyjęcia i przedmuchania sprężonym powietrzem
4,0
Całokształt
samochód ma swoje lata ale nie ma się do czego przyczepić - uważam karolinę za najlepszy samochód używany jaki do tej pory miałem
Wrażenia
5,0
Silnik
mimo sporego przebiegu silnik ładnie cyka, chociaż kiedy jest zimny klekocze, natomiast po rozgrzaniu jest ok, ładnie się zbiera - wyprzedzanie tira na 5 biegu to pikuś- wg poprzedniego właściciela został zamontowany chip w salonie toyoty zwiększający moc do 130 koni
4,0
Skrzynia biegów
lewarek trochę luźny ale jest ok
4,0
Układ jezdny
trzeba pamiętać że to nie auto sportowe i nie przepada za ostrą jazdą w zakrętach- bardziej komfort niż sport- ale dobrze trzyma się zadanego kierunku jazdy
Komfort
5,0
Widoczność
kwestia doświadczenia- na co dzień jeżdżę karetką więc niema problemu
4,0
Ergonomia
wszystko pod ręką, miejsce na 2 shaki z mc'donalda , podłokietnik z dwoma schowkami, duży bagażnik, sporo miejsca w całej kabinie, minus to brak regulacji kierownicy w poziomie
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
mimo wymiany filtra kabinowego na zwykłej wentylacji szyba lubi zaparować- sytuację ratuje przycisk aktywujący ogrzewanie szyby wraz klimatyzacją - 5 sekund i jest sucho i czysto, natomiast na nagrzanie się kabiny potrzeba kilku kilometrów i znowu sytuację ratuje magiczny przycisk- coś w rodzaju webasta które dodatkowo dogrzewa wnętrze samochodu w trakcie jazdy
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
ostatnio w 4 osoby plus 3 walizki nad polskie morze ponad 300 km spokojnie dała radę- jako że to kombi więc ma relingi i można trumienkę zamocować
3,0
Wyciszenie
do środka dochodzi dźwięk silnika- szczególnie zimnego- i praca zawieszenia ale wystarczy normalnie podgłoszone radio ( albo żona)
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
ceny części do diesla sporo droższe w stosunku do wersji benzynowych ale nie ma tragedii ( do volvo v 40 z 2000 r są droższe) wersje 116 km mają dwumas który kosztuje ok. 2500 zł więc może być drogo ale to wspólna cecha wszystkich marek samochodów
4,0
Stosunek jakość/cena
dlatego zdecydowałem się na zakup toyoty- mimo wysokich cen na rynku wtórnym bez problemów sprzedam jak mi się znudzi
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
zaraz po zakupie zmieniłem profilaktycznie rozrząd z pompą wody ( 700 zł z robocizną ) przy przebiegu 231 tys. i dobrze zrobiłem bo po zdemontowaniu pompy okazało się że przecieka ale nic dziwnego bo to był oryginał założony w fabryce! jedyna rzecz do której mogę się przyczepić to uszczelki drzwi które ulegają wulkanizacji pod wpływem wysokiej temperatury
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
jak na razie brak
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 D-4D 90KM 66kW
[l/100km]