Szukaj

Ocena kierowcy - Toyota Corolla IX (E12) Kombi

Pawel, 13 lat temu
Silnik 2.0 D-4D 90KM 66kW
Rok produkcji 2002
Przebieg: 220 tys. km
Toyota Corolla IX (E12) Kombi 2.0 D-4D 90KM 66kW 2001-2009 - Oceń swoje auto
4,77
17% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Całokształt. Bardzo trwałe auto. Duzy plus także za wygląd moim zdaniem auto b. ładne mimo upływu lat.
5,0
Całokształt
Moj model jest jeszcze Made in Japan. Moze dlatego jest takim swietnym samochodem i polecam go każdemu, kto chce mieć komfortowe auto i zarazem bezawaryjne. Myśle że auta nie pozbede się dopuki nie zardzewieje.
Wrażenia
4,0
Silnik
Bardzo fajny silnik, wybaczający błędy kierowcy. Nie krztusi się w momencie wrzucenia za szybko wyzszego biegu - spokojnie jedzie na 1000 obr, czego nie dalo sie przy starszym Avensisie. Przy obecnym przebiegu troche terkocze jak traktor.
5,0
Skrzynia biegów
Nie ma problemów ze zmianą biegów, wszystkie wchodzą płynnie, żadnych trzasków.
5,0
Układ jezdny
Bardzo przyjemnie się jezdzi tym autem. Hamulce p+t tarczowe. Moje amortyzatory na wykonczeniu a caly czas sie jezdzi b. komfortowo. Jak na takie gabarytowe auto parkowanie po Stolycy bez problemów. Bardzo dobry układ antyposlizgowy. Zimą podczas jazdy po naszych drogach nie złapałem nigdy poślizgu (mam Dębice Frigo). Na wiekszym placu próbowałem wprowadzić ją w poslizg przy nagłym skręcie, ale mi się to nie udało. Hamowanie tez bardzo dobre, choć czasem mam wrazenie, ze mogło być lepsze gdyby abs sie wyłączył i pozwolił na \"darcie gum\".
Komfort
4,0
Widoczność
Ideału nigdy nie ma. Nie ma problemu z widocznością w lusterkach, przy parkowaniu. Wczesniej jezdziłem małym samochodem i po przesiadce do Tego auta nie miałem problemów z jazdą tym samochodem, szczególnie po ciasnych parkingach.
5,0
Ergonomia
Bardzo fajny jest schowek pod prawą ręką. Wszystkie regulacje pod ręką. Kierownica regulowana, wiec mozna dopasowac do swoich potrzeb. Sterowanie radiem z kierownicy, tez wielki plus.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Auto dosyc wolno się nagrzewa, na parkingu bez jazdy zimą prawie niemozliwe nagrzać tak nawiew aby szyby odmrozić (chyba, ze by poczekac z 0,5 h to moze wtedy) i to stanowi problem, po zimą trzeba ruszac z parkingu troche na \"czołgiste\". Klimatyzacja chłodzi dobrze, ale uzywam tylko w najwieksze upały i podczas stania w korkach. Wole jazde przy otwartych oknach. Przy silnym nagrzaniu na parkingu klima ma kłopoty z wychlodzeniem wnętrza.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Auto b. pojemne dla wszystkich pasazerów dużo miejsca o ile jedzie sie w 4-y osoby. Przy 5-iu podróżnych jest z tyłu troche ciasno. Po złożeniu siedzeń z tyłu rower holender wchodzi bez zdejmowania kół a góral tylko po zdjęciu przedniego. Same siedzenia b. wygodne. Przy długich trasach jazda samochodem nie jest męcząca. Ja lubie podczas jazdy łokcie oprzec o coś a nie trzymać w powietrzu - w tej Toyocie moge znalezc wygodne oparcie dla rąk.
5,0
Wyciszenie
Z zewnątrz nic nie słychać, często jezdze przy wyłączonym radiu i nic nie słychac oprócz silnika - ten mógłby być cichszy. Czasem terkotanie jest troche irytujące. Za to bardzo przyjemnie syczy turbina.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak dla mnie super przy tak duzym aucie. Niektórzy osiągają ponoc spalanie ok 5l. Mi ta sztuka udaje sie b. rzadko. Średnio trzeba liczyć 6l/100 po miescie w trasie ok. 5,5 na odcinku Warszawa - Trójmiasto ale lubie wcisnąć 160 na całym odcinku płanej A1. Jezdze raczej na małych obrotach. Zmieniam biegi na wyzszy przy 2,1 tys. obr. Czasem tez za wczesnie wrzuce wyzszy i zaczynam jazde od 1,1tys obr. Moze dlatego takie spalanie. 6l/100 to i tak dobrze w porównanie do silników benzynowych. Max. spalanie było kiedys zimą, przy grzaniu na max. i jezdzie po miescie na krótkich odcinkach.
5,0
Stosunek jakość/cena
Za 7-io lenie auto sprowadzone z Niemiec trzeba było zapłącić około 20tys. zł. Pieniądze warte wydania. Bezawaryjność absolutna. W samochodzie nic się nie posuło z elektroniki - mam model z prawie najwyzszym wyposażeniem(był jeszcze model z skórą i automatem). Auto Klima jak i wszystkie sterowania lusterkami, radiem i szybami działą od nowości. Lepszy niż w niejedno nowe aucie. Spalanie na poziomie 6l/100 także czyni to auto ekonomicznym.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jedynie co się psuje z drobnych usterek to żaróweczki w przednich swiatłach. Czasem po 3x w roku je wyminiam (raz lewą a potem prawą) a czasem raz na rok.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nic się nie zepsuło. Mam ten samochód od 2-ch lat i nic sie nie zepsuło. Przejechałem nim ponad 60kkm i tylko paliwo leje i zmieniam olej. Wysiadł akumulator - oryginalny Panasonic \"Made in Japan\" ale miał juz 9 lat. Poza tym wszystko długowieczne.

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 D-4D 90KM 66kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,6
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,9
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Toyota Corolla IX (E12) Kombi 2.0 D-4D 90KM 66kW
Średni koszt przejechania 100 km
35,00 zł
6,5
l/100km
Zobacz dzienniki
Toyota Corolla IX (E12) Kombi