1.Kup toyotę z pewną historią
2.Dbaj o nią
3.Jeździj dopóki ropa nie skończy się na świecie
Wrażenia
4,0
Silnik
Rozrusznik kręci troszkę dłużej niż w innych autach(ok 1-2 sek), idzie się przyzwyczaić. Po odpaleniu głośny, po rozgrzaniu w kabinie cicho, jazda powyżej 130 km/h to spory hałas we wnętrzu. Elastyczność w pełni wystarczająca do wyprzedzania na trasie.
4,0
Skrzynia biegów
Przydałaby się 6 tak jak w poprzedniej corolli którą miałem. Czasem kiepsko wchodzi wsteczny też tak jak w poprzednim modelu, trzeba wtedy wrócić na luz zwolnić sprzegło i spróbować ponownie.
3,0
Układ jezdny
Nie tak komfortowa jak poprzedniczka(e11), układ kierowniczy mało bezpośredni, buja na nierównościach, zero plusów w tym względzie
Komfort
4,0
Widoczność
Maska opada troszkę zbyt gwałtownie dlatego nie zawsze wyczuję gdzie mam przód, masywne przednie słupki ale generalnie ok.
5,0
Ergonomia
Wszystko na miejscu, żadnych problemów, podświetlenie zegarów ściemniające się po zapaleniu świateł można wyregulować( czyt.instrukcja obsługi)
Żadnych zbędnych bajerów nie ma nie ma się wiec i co psuć
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Grzanie jak w dieslu trzeba troszkę poczekać, walczę natomiast z klimą bo nieprzyjemny zapach po włączeniu układu tzw. stara szmata i nie wiem już skąd ten smród. Podobne przypadki u innych użytkowników.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z tyłu więcej miejsca niż np golfie IV kombi
3,0
Wyciszenie
Problem z kolektorem ssącym w zakresie obrotów 1500-2200 rezonans w kabinie jak się zrobi cieplej to spróbuję to naprawić. Sam silnik po rozgrzaniu słabo słyszalny jest common-rail jest cichutko
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Miasto(ostatnie dane z komputera) 6.1 l/100km
Trasa 6.0 l/km
Nie wiem jak trzeba jeżdzić tym autem żeby paliło w mieście 7.0 litów i więcej trzeba być cudakiem. Gratulacje dla niektórych co tu piszą. Zrobiłem tym autem 35 tys. km i nigdy!! nie miałem spalania pow 6.5 litra.
Przeglądy w ASO odradzam ceny za przeproszeniem z d... Można zrobić i taniej i szybciej w normalnym warsztacie.
4,0
Stosunek jakość/cena
Drogi w zakupie, odradzam wersję 2.0 d-4d 116KM Ma dwumasowe koło zamachowe( 6 tys zł wymiana). Trzeba lubić toyotę żeby tyle wydać
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Skrzypi pedał sprzęgła na zewnątrz trzeba nasmarować, żarówek nie wymieniam tak często jak tu piszą(przeważnie co 20 tys.), 2x smarowane przednie zawieszenie bo skrzypiało. Przez te 35 tys wymieniłem olej (6 Litrów na zmianę) filtr powietrza i oleju, filtr paliwa, 4 żarówki H7 2 postojówki i płyn chłodniczy, dokręciłem srubkę na kolumnie kierowniczej i czyściłem klimę.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nic poważnego, czeka mnie niedługo terminowa wymiana rozrządu( pasek), będę dalej wymieniał olej i jeździł tak jak poprzednimi toyotami, nie trzeba się nimi było szczególnie opiekować, trzeba tylko pilnować przeglądów i jeździć