Szukaj

Ocena kierowcy - Toyota Corolla IX (E12) Kombi

krawu, 13 lat temu
Silnik 2.0 D-4D 90KM 66kW
Rok produkcji 2003
Przebieg: 196 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Toyota Corolla IX (E12) Kombi 2.0 D-4D 90KM 66kW 2001-2009 - Oceń swoje auto
4,69
15% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Jest po prostu dopracowany.
5,0
Całokształt
Auto jest dopracowane. Niemiecki samochód na pierwszy rzut oka robi wrażenie bardzo solidnego, po japończyku tego nie widać, ale od niemieckiego jest niegorszy. Do Toyoty przesiadłem się z Opla, ale nawet na Volkswagena napewno bym się nie zamienił.
Wrażenia
5,0
Silnik
Cichy, posłuszny i mimo sporego przebiegu nie ma apetytu na olej. 90 KM trochę się męczy z 1400 kg na autostradzie; pociesza potężny moment obrotowy.
4,0
Skrzynia biegów
Wszystko fajnie, ale ten wsteczny... Moja Corollka była wyprodukowana w Turcji, więc najprawdopodobniej ma skrzynię z Wałbrzycha - a to były pewnie ich trudne początki...
5,0
Układ jezdny
Przesiadając się z astry F obawiałemem się, że japończyk szybko posypie się na naszych dziurach. Nic podobnego! Do tego jest cicho, bezpiecznie, komfortowo i precyzyjnie (ukł. kierowniczy). Hamulce perfekt; plus za tarcze z tyłu. Jeden mały minus - kombi mogłoby być zwrotniejsze. Właściwa ocena: 5-.
Komfort
3,0
Widoczność
Do szerokich słupków z przodu trzeba się przyzwyczaić. Pocieszam się, że jest na nich nadrukowane AIR BAG :) Szkoda, że nawet jeśli dotykam głową podsufitki nie widzę przodu auta.
5,0
Ergonomia
Przyciskowa obsługa nawiewów i klimatyzacji w porządku. Plus za właściwe umieszczenie przycisku zamykania od środka. Przydatna obsługa radia w kierownicy. Wykończenie przyzwoite; nic nie skrzypi. Trochę za śliska kierownica. Właściwa ocena 5-.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ogrzewanie bez zarzutu. Wentylacja - niestety tu coś chyba nie wyszło. Całe szczęście że mam wersję z nagrzewaniem przedniej szyby. Włączenie klimatyzacji w lecie nie powoduje odczuwalnej zmiany mocy silnika - to chyba zasługa dużego momentu obrotowego.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
O japończykach krążyła opinia, że ciasne w środku. Nie dotyczy tego modelu. O ilości miejsca z tyłu pozytywnie wypowiadają się również pasażerowie; z tonu wypowiedzi nie wynika, że jest to tylko kurtuazja:)
5,0
Wyciszenie
Wszystko w tym samochodzie pracuje cicho. Silnik jest głośny grubo powyżej trzech tysięcy obrotów. Zupełnie jakby jego głośność była zaprojektowana na dopuszczalnie 130 km/h na naszych autostradach:)
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Znowu porównanie z moim poprzednikiem. Astra F miała 1.6 75 KM w gazie. Corollka ma 2.0 90 KM w dieslu koszty paliwa te same. Na trasie 315 km (w tym 90 km autostradą i 160km/h) średnie zużycie ok. 6 l/100 km. - zależnie od obciążenia. Przy oszczędnej jeździe nawet 5.5.
5,0
Stosunek jakość/cena
W zakupie drogo ale warto. Ceny części wcale nie są wygórowane.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Mam ją tylko rok i nie miałem ponadplanowych, niespodziewanych napraw. Tylko łożyska, klocki, olej, filtry... Nuda:)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak.

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 D-4D 90KM 66kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,7
Maksymalne średnie zużycie paliwa
6,7
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Toyota Corolla IX (E12) – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

Toyota Corolla IX (E12) Kombi