Auto jest dopracowane. Niemiecki samochód na pierwszy rzut oka robi wrażenie bardzo solidnego, po japończyku tego nie widać, ale od niemieckiego jest niegorszy. Do Toyoty przesiadłem się z Opla, ale nawet na Volkswagena napewno bym się nie zamienił.
Wrażenia
5,0
Silnik
Cichy, posłuszny i mimo sporego przebiegu nie ma apetytu na olej. 90 KM trochę się męczy z 1400 kg na autostradzie; pociesza potężny moment obrotowy.
4,0
Skrzynia biegów
Wszystko fajnie, ale ten wsteczny... Moja Corollka była wyprodukowana w Turcji, więc najprawdopodobniej ma skrzynię z Wałbrzycha - a to były pewnie ich trudne początki...
5,0
Układ jezdny
Przesiadając się z astry F obawiałemem się, że japończyk szybko posypie się na naszych dziurach. Nic podobnego! Do tego jest cicho, bezpiecznie, komfortowo i precyzyjnie (ukł. kierowniczy).
Hamulce perfekt; plus za tarcze z tyłu.
Jeden mały minus - kombi mogłoby być zwrotniejsze.
Właściwa ocena: 5-.
Komfort
3,0
Widoczność
Do szerokich słupków z przodu trzeba się przyzwyczaić. Pocieszam się, że jest na nich nadrukowane AIR BAG :)
Szkoda, że nawet jeśli dotykam głową podsufitki nie widzę przodu auta.
5,0
Ergonomia
Przyciskowa obsługa nawiewów i klimatyzacji w porządku. Plus za właściwe umieszczenie przycisku zamykania od środka. Przydatna obsługa radia w kierownicy. Wykończenie przyzwoite; nic nie skrzypi. Trochę za śliska kierownica. Właściwa ocena 5-.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ogrzewanie bez zarzutu. Wentylacja - niestety tu coś chyba nie wyszło. Całe szczęście że mam wersję z nagrzewaniem przedniej szyby. Włączenie klimatyzacji w lecie nie powoduje odczuwalnej zmiany mocy silnika - to chyba zasługa dużego momentu obrotowego.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
O japończykach krążyła opinia, że ciasne w środku. Nie dotyczy tego modelu. O ilości miejsca z tyłu pozytywnie wypowiadają się również pasażerowie; z tonu wypowiedzi nie wynika, że jest to tylko kurtuazja:)
5,0
Wyciszenie
Wszystko w tym samochodzie pracuje cicho. Silnik jest głośny grubo powyżej trzech tysięcy obrotów. Zupełnie jakby jego głośność była zaprojektowana na dopuszczalnie 130 km/h na naszych autostradach:)
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Znowu porównanie z moim poprzednikiem. Astra F miała 1.6 75 KM w gazie. Corollka ma 2.0 90 KM w dieslu koszty paliwa te same. Na trasie 315 km (w tym 90 km autostradą i 160km/h) średnie zużycie ok. 6 l/100 km. - zależnie od obciążenia. Przy oszczędnej jeździe nawet 5.5.
5,0
Stosunek jakość/cena
W zakupie drogo ale warto. Ceny części wcale nie są wygórowane.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Mam ją tylko rok i nie miałem ponadplanowych, niespodziewanych napraw. Tylko łożyska, klocki, olej, filtry... Nuda:)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak.
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 D-4D 90KM 66kW
[l/100km]