Jest chyba lepiej niż się spodziewałem zamawiając w salonie ten samochód i mimo, że istnieje obiegowa opinia o odejściu nowych corolli od legendarnej niezawodności, mam nadzieję że w moim przypadku się nie sprawdzi.
Wrażenia
5,0
Silnik
Do normalnej jazdy uwzględniającej przepisy ruchu drogowego nadaje się idealnie, moc wystarczająca, moment obrotowy też ale dopiero powyżej 2000 obr/min. Do tego bardzo cichy. Po 10 kkm zauważalne zużycie oleju ok. 1/4 pozimu na bagnecie.
5,0
Skrzynia biegów
Wymagała odrobiny przyzwyczajenia. W miarę krótkie skoki lewarka, przełożenia dobrze dobrane, może trochę za krótka dwójka.
4,0
Układ jezdny
Dobrze dobrany, wydaje się bezpieczny w miarę komfortowy jednek poprzeczne wyboje dają o sobie znać dudnieniem.
Komfort
5,0
Widoczność
Tutaj też nie mam uwag, duże lusterka zewnętrzne w odpowiednim miejscu, przy nadwoziu kombi nie mam problemów.
5,0
Ergonomia
Wszystkie manipulatory w zasięgu ręki, Szeroki zakres regulacji kierownicy i fotela kierowcy. Mało wygodny uchwyt wewnętrzny do zamykania pokrywy bagażnika.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Z wykorzystaniem klimatyzacji w trybie automatycznym bądź ręcznym i spalinowej nagrzewnicy idealnie. Konieczność wymiany filtra kabinowego po 10 kkm choć instrukcja mówi o 30 kkm.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu bez uwag, z tyłu przy maksymalnie odsuniętych fotelach robi się trochę ciasnawo, ale jak na pojazd w klasie C i tak dobrze.
5,0
Wyciszenie
Za wyciszenie pojazdu konstruktorzy Toyoty powinni dostać 6+, za to konstruktorzy fabrycznie zamontowanych opon 4.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Zużycie paliwa niskie, sporo zależy od obciążenia, przy pełnym rośnie o ok. 0,6 l/100km. Klimatyzacja zwiększa spalanie w trasie o ok. 0,3 l/100km. Za przegląd jeszcze nie płaciłem, ale ceny w większości autoryzowanych serwisów są zbliżone.
4,0
Stosunek jakość/cena
Kto by nie chciał zapłacić mniej. Dochodzi niechęć sprzedawców Toyoty do dawania upustów cenowych, które w innych markach sięgają nawet kilkunastu tysięcy złotych. Ale skoro miała być Corolla to trzeba było przyjąć warunki.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Przebieg nie jest jeszcze duży, ale nie zauważyłem żadnych mankamentów. Tworzywa sztuczne w kokpicie są podatne na zarysowania.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Kometarz uzupełnię po adekwatnym przebiegu.
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.4 D-4D 90KM 66kW
[l/100km]