Szukaj

Ocena kierowcy - Toyota Corolla IX (E12) Kombi

Wojtek, 14 lat temu
Silnik 1.4 D-4D 90KM 66kW
Rok produkcji 2006
Przebieg: 98 tys. km
Okres użytkowania: 4 lata
Toyota Corolla IX (E12) Kombi 1.4 D-4D 90KM 66kW 2004-2009 - Oceń swoje auto
3,54
13% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Silnik jest mocną stroną tego samochodu, jest ekonomiczny i jak się człowiek zapomni że to diesel (czyli kręci go na obrotach) to sprawia przyjemność z jazdy. Sam fakt że nie chodzi jak traktor (TDI) nie generuje takich drgań. I fakt że znajomi którym ją prowadzili, po zapytaniu jaki to silnik stawiali że jest to 1,8 benzyna. Jest największym komplementem dla Toyoty i jej inżynierów. Tyle że do jazdy autostradowej się nie nadaje, raczej do miasta.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne : awaria sterownika automatycznej skrzyni biegów
Przeniesienie napędu : awaria manualnej skrzyni biegów
3,0
Całokształt
Opisywana Toyota jest autem służbowym, różne osoby nią jeżdżą. Gdyby była niezawodna dostałaby najwyższa ocenę. A tak to niczym szczególnie nie zachwyca. Ot takie szare przeciętne auto z zewnątrz jak i w środku. Poniżej 2000 obrotów nie da się jechać. Auto jest mulaste, nie raz aż hamuje przy gwałtownym naciśnięciu gazu. Ale za to kręci się jak benzyna a jak turbina osiągnie te 2000 to jazda jest bardzo przyjemna. Silnikami TDI jeździ się lepiej. Pomimo dość krytycznej oceny kupił bym ją jeszcze raz.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik jest mocną stroną tego samochodu, większość ludzi którym podczas jazdy mówiłem że jest to diesel nie dowierzali mi. Gdy mówiłem że to w dodatku 1,4 byli całkiem zdumieni. Sprawia wrażenie bardzo dynamicznego. Jego wadą jest, że trzeba mocno wciskać gaz. Zdarza się że przy dodaniu gazu przy obrotach poniżej 1800 skutkuje przydławieniem jazdy (tak jakby ktoś nacisnął hamulec) ale jak się wkręci na obroty to rozpędza się szybko.
2,0
Skrzynia biegów
W mojej przy 90000 coś padło, podczas jazdy gruchotało i mieliło. Trzeba było odwiedzić serwis i zapłacić 2000zł :( Według mnie takie coś nie powinno się zdarzyć w \"nieawaryjnej\" Toyocie. Szwagier też jeździł taką toyota tyle że z automatyczną skrzynią i miał wiele problemów z nią. Podczas wyprzedzania skrzynie się rozsprzęglała i nie można było jechać. Wiem że to były awarie sterowania, kilka razy wystarczyło zresetować komputer, ale i tak skończyło się naprawą w serwisie. Jego corolla miała wtedy 2 lata, więc jest to zupełna porażka dla Toyoty.
4,0
Układ jezdny
Nie ma się czego przyczepić, trzyma się drogi. Po 90000 nic nie stuka i dobrze się prowadzi. Nie mam do niego żadnych zastrzeżeń. Kilka razy woziłem ciężkie rzeczy (paletę ważącą ok300kg), i nic się nie urwało w zawieszeniu.
Komfort
4,0
Widoczność
Jest ok, mam czujniki cofania.. W astrze 3 jest gorsza widoczność. W golfie 3 lepsza ( porównuję kombi).
2,0
Ergonomia
I znowu Toyota się nie popisała. 1. Dlaczego po zapaleniu świateł zegary gasną(przyciemniają się)?, odwrotnie niż u konkurencji. Jeżdżąc wieloma autami można przez to zapomnieć zapalić światła. 2. Przy mocnym słońcu zegary są nieczytelne (między innymi przez te słabe świecenie). 3. Obskurne materiały wykończeniowe deski rozdzielczej. Każdy kogo pytałem miał takie same wrażenia, przy dotykaniu deski rozdzielczej przechodzą człowieka ciarki - taki \"przyjemny\" w dotyku materiał. 4. Materiał wykończeniowy odbija światło, jadąc pod słońce, mamy deskę odbitą w szybie co denerwuje i ogranicza widoczność.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Tu plus, bardzo wydajna klima i ogrzewanie. Tu lepiej niż u konkurencji np focus 2 jest daleko w tyle, astra 3 ma lepsze niż focus ale też dłużej trzeba czekać nim ochłodzi/nagrzeje wnętrze.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Tu nie mam zastrzeżeń, jest dobrze.
4,0
Wyciszenie
Jest ok, przy 120 można swobodnie rozmawiać, przy większych prędkościach silnik hałasuje. Jednak jak pisałem wcześniej na postoju nie można się zorientować że to diesel.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Tu też duży plus, średnie zużycie paliwa nie kasowane przez 60 000 km wskazało 5,5 litra na 100. Spokojnie sie da zejść poniżej 5. Przy jeździe powyżej 100 gwałtownie rośnie, przy 150 pali już 8. Komputer podczas jazdy 90 km/h pokazuje 3,4 litra.
3,0
Stosunek jakość/cena
Niestety tu też jest przeciętnie. Toyota jest droższa niż konkurencja, wśród w statystykach kradzieżowych jest w czołówce, części drogie, opel astra 3 jest o wiele tańszy, nawet golfy są tańsze..
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Małe rzeczy się nie psuły.
2,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Awarie ze skrzynią biegów należą do poważnych.Daje niskie oceny bo Toyota się chwali że jest bezawaryjna. A moja miała dwie awarie od nowości, i widziałem jakie problemy miał szwagier z tym automatem, raz go holowali do serwisu. Jako że oba auta były zakupione jako nowe, jest to dla mnie niedopuszczalne, po to się kupuje nowe żeby mieć spokój.
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Toyota Corolla IX (E12) – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

Toyota Corolla IX (E12) Kombi