Szukaj

Ocena kierowcy - Toyota Corolla IX (E12) Kombi

sirand, 16 lat temu
Silnik 1.4 D-4D 90KM 66kW
Rok produkcji 2006
Przebieg: 30 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Toyota Corolla IX (E12) Kombi 1.4 D-4D 90KM 66kW 2004-2009 - Oceń swoje auto
4,85
19% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik
5,0
Całokształt
Jeśli priorytetem jest ekonomiczna i bezproblemowa codzienna eksploatacja samochodu, a nie jazda ze sportowym zacięciem, to ten pojazd jest godny polecenia.
Wrażenia
5,0
Silnik
W codziennej eksploatacji, zarówno w mieście jak i w warunkach pozamiejskich spisuje się bardzo dobrze, nie odczuwa się braku mocy ani momentu obrotowego, do tego silnik jest doskonale wyciszony i ekonomiczny. Przy większym zapotrzebowaniu na przyśpieszenia cudów jednak nie ma, to tylko 90KM.
4,0
Skrzynia biegów
właściwie nie jest źle, trochę zbyt krótko zestopniowana jedynka i dwójka, zbyt długa dźwignia zmiany biegów i czasami zahaczy wsteczny.
5,0
Układ jezdny
Dosyć sztywno zestrojone, przy niobciążonym tyle (kombi) czasami pojawia się niewielka niestabilność toru jazdy. Pracę zawieszenia dosyć mocno słychać na poprzecznych nierównościach drogi. W odniesieniu do osiągów hamulce wystarczająco skuteczne, ABS reaguje sporadycznie.
Komfort
5,0
Widoczność
Do przodu dobrze, wysoka pozycja za kierownicą, do tyłu duże i odpowiednio umieszczone lusterka wsteczne, wycieraczki i oświetlenie drogi bez zarzutu.
5,0
Ergonomia
Niewiele elementów sterujących wymaga przyzwyczajenia, duży zakres regulacji ustawień fotela kierowcy i kierownicy, jak dla mnie trochę za wąskie przednie fotele.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Pod warunkiem wymiany filtra kabinowego co 10000km wentylacja działa bardzo dobrze, automatyczna regulacja temperatury wnętrza i kierunku nawiewu czasami nie zdąży usunąć wilgoci z przedniej szyby i trzeba na chwilę przejść na ręczne sterowanie. Zimą w niskich temperaturach konieczne jest użycie dodatkowej nagrzewnicy inaczej ciepło w kabinie robi się po dość długim czasie.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
W tej klasie samochodów nie można wymagać więcej, za wysokim kierowcą miejsca na nogi pasażera nie jest za wiele. Bagażnik nie poraża wielkością ale jest ustawny i ma płaską podłogę po złożeniu siedzeń. Schowki pod podłogą bagażnika pozwalają znaleźć miejsce dla wielu, zwykle przeszkadzających drobiazgów.
4,0
Wyciszenie
Silnik słychać tylko przy wysokich obrotach, ale nie jest to hałas bardzo uciążliwy, za to odgłosy toczących się opon oraz szum opływającego pojazd powietrza bywają irytujące.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Zużycie paliwa niskie, ceny pozostałych materiałów eksploatacyjnych do przyjęcia, ceny przeglądów w ASO już mniej, ale to chyba jest norma w większości autoryzowanych serwisów.
5,0
Stosunek jakość/cena
Koszt zakupu nowego pojazdu nie był mały, ale walory eksploatacyjne Corolli docenia się coraz bardziej w miarę przejechanych kilometrów, teraz uważam, że był to dobry wybór.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nawet po dłuższym zastanowieniu nie mam co tutaj napisać.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nic takiego się nie wydarzyło.

On - zużycie paliwa dla silnika 1.4 D-4D 90KM 66kW [l/100km]

Średnie zużycie
4,6
Minimalne średnie zużycie paliwa
4,6
Maksymalne średnie zużycie paliwa
5,1
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,2
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Toyota Corolla IX (E12) Kombi 1.4 D-4D 90KM 66kW
Średni koszt przejechania 100 km
29,00 zł
5,7
l/100km
Zobacz dzienniki
Toyota Corolla IX (E12) Kombi