Mogło być lepiej, ale jest dobrze. Auto ucierpiało na przeniesieniu montażu do Europy. Poprzednio miałem model z 98 roku. Jeździełm 5 lat i zrobiłem 150000 km. Auto wygądało jakby dopiero wyjechało z salonu, nigdy nic nie skrzypnęło. No ale tamta była składana w Japonii, ta nie.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik niby elastyczny, ale do sprawnego wyprzedania potrzeba wysokich obrotów. Kultura pracy taka sobie, trochę głośno, ze względu na zastosowanie łańcucha rozrządu. Mógłby być dynamiczniejszy.
4,0
Skrzynia biegów
Długie skoki lewarka, ale zmiana precyzyjna. Trzeba przyciskac sprzęgło do podłogi, bo usłyszymy zgrzyty, szczególnie w przypadku biegu wstecznego. Przełożenia dobrane raczej do ekonmicznej jazdy. Brakuje szóstego biegu do jazdy na autostradzie.
4,0
Układ jezdny
Ogólnie trzyma się drogi bardzo dobrze, ale znów muszę zaznaczyć że jest to auto dla ludzi o lekkiej nodze. Uwaga, samochód jest podsterowny. Na zbyt szybko pokonywanych zakrętach można się zdziwić. Auto jak dla mnie jest potwornie twarde, szczególnie w konfrontacji z poprzednim modelm, którym jeździło się znacznie bardziej komfortowo. Doskonałe hamulce.
Komfort
4,0
Widoczność
Za grube i źle umieszczone słupki przednie przeszkadzają czasmi. Oprócz tego jest o.k.
5,0
Ergonomia
Jak to w japończyku wszystko klasycznie i na swoim miejscu. Żadnych bajerów, ale obsługa intuicyjna.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bolączką tego samochodu jest filtr przeciwpyłkowy, który zapycha się po 10 tyś km. a wymiana jest droga. Ja go po prostu wyjąłem i jest o.k. Trzeba tylko częsciej sprzątać. Klimę mam manualną i sprawuje się dobrze, chociaż w sierpniu we Włoszech nie dochładzała zbyt skutecznie (ale przy takich upałach nie oczekujmy cudów)
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Duże auto, jak na tą klasę. Jechałem w trzy osoby, jednym ciągiem do Włoch i nie czułem zmęczenia. Super auto na długie trasy. Bagażnik świetny (kombi)
3,0
Wyciszenie
Auto jest hałaśliwe, ze względu na:
-łańcuch rozrządu (hałaśliwy silnik)
-skrzynia przeznaczona dla słabszego silnika i delikatnej jazdy. W Niemczech na autostradzie powyżej 180 wyje jek potępieniec. Znacznie lepiej sprawowal sie model poprzedni z silnikiem 1,4. Brakuje 6 przełożenia.
- powyżej 140 za mocno słychać szum wiatru
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak na moc i pojemność auto pali bardzo mało, nawet w mieście. Wyniki jak z silnikiem 1,2.
5,0
Stosunek jakość/cena
Bardzo dobre wyposażenie, za niewygórowaną cenę. A jakość i tak lepsza niż w samochodach niemieckich.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nie dokuczają żadne drobne usterki. Mam jedynie zastrzeżenia dotyczące jakości wykonania. Ten model był składany w Europie i nie jest tak precyzyjnie zrobiny jak poprzedni, japoński. Czasem wkurza zgrzytająca deska rozdzielcza. W modelu z 98 roku bylo to nie do pomyślenia
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Wolne żarty. To przecież Toyota
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 i 16V 110KM 81kW
[l/100km]