Szukaj

Ocena kierowcy - Toyota Corolla IX (E12) Kombi

tedi, 6 lat temu
Silnik 1.6 i 16V 110KM 81kW
Rok produkcji 2003
Przebieg: 265 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Toyota Corolla IX (E12) Kombi 1.6 i 16V 110KM 81kW 2001-2009 - Oceń swoje auto
4,64
13% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Przestronność wnętrza
Inne : Dobra jakość materiałów - nie zniszczone mimo wysokiego przebiegu
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne : Oświetlenie
4,0
Całokształt
Kupiłem egzemplarz 13-letni i po 2 latach użytkowania mogę się pokusić o ocenę. Wszystkie dotychczasowe samochody w moim posiadaniu wywoływały jakieś emocje. Negatywne - gdy się psuły, pozytywne - gdy dawały radość z jazdy. To ustrojstwo nie wywołuje KOMPLETNIE ŻADNYCH emocji. Samochód jest tak zwykły, tak do bólu poprawny, że nie ma się do czego przyczepić, co jest w pewnym sensie irytujące. Design zewnętrzny auta jest taki, że mimo ogromnej liczby egzemplarzy poruszających się po naszych drogach nikt go jednak nie kojarzy - ludzki mózg po prostu podświadomie nie rejestruje przejeżdżającej Corolli, w myśl zasady, żeby nie przetwarzać informacji nieistotnych. Wewnątrz jest trochę lepiej, ale dalej wieje nudą - nic nie trzeszczy, nie piszczy, nie łamie się, ale też nie zachęca do tego, żeby dotknąć deski rozdzielczej albo przytulić się do tapicerki. Mechanicznie jest dokładnie to samo: stare, sprawdzone rozwiązania, które ani nie dodają adrenaliny, ani nie dają powodu do narzekania. O poprzednich pojazdach (cinquecento, escort, primera, felicia, laguna) mogłem opowiadać godzinami: albo o wkurzających usterkach czy rozwiązaniach (np. korozja w każdym z wymienionych, servo napędzane z wałka alternatora w primerze, wieczne problemy z zapalaniem w escorcie albo zaślepianiu kolejnych wężyków w gaźniku aisana w CC), albo o rozwiązaniach lub cechach dających radość z jazdy (np. ekstremalnie wygodne zawieszenie i fotele w lagunie, dobre prowadzenie w primerze, lub remont generalny za 127,50 PLN w CC). O Corolli nie można powiedzieć nic - i dobitnie pokazuje to forum użytkowników tego auta, na którym treści jest mniej niż w broszurce informacyjnej o raku prostaty, a ostatnie posty pochodzą sprzed kilku lat. Ewentualne narzekanie na ten model wywodzi się - jak mniemam - od właścicieli egzemplarzy totalnie zaniedbanych lub nieznających wcześniejszych perypetii swojego wozu (np. bite i poskładane byle jak). Podsumowując - auto jest po prostu NIJAKIE i w tej nijakości idealnie spełnia swoje zadania - przewieźć mój tłusty zadek z punktu A do punktu B. Za każdym razem. Niezawodnie. Od momentu instalacji LPG również tanio.
Wrażenia
4,0
Silnik
Jak na tę moc i wagę auta nie robi piorunującego wrażenia - Skoda Felicia z 1997r. (która jest drugim autem w rodzinie) ma silnik o tej samej pojemności jednak o mocy wyraźnie niższej (75KM) - mimo to jest wyraźnie żwawsza w niskim zakresie obrotów. Węszę tutaj macki organizacji proekologicznych i wymagania co do emisji spalin (tym bardziej, że Clio III, z którym miałem do czynienia, z taką samą pojemnością skokową cierpi na tą samą przypadłość).
5,0
Skrzynia biegów
5,0
Układ jezdny
5,0
Karoseria
Komfort
5,0
Widoczność
5,0
Ergonomia
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Zaskakująca jest ilość miejsca na tylnej kanapie - jest go zdecydowanie więcej niż w Lagunie pozycjonowanej segment wyżej. Oczywiście coś za coś - cierpi na tym pojemność bagażnika. Jednak dla rodziny 2+1 te proporcje są wzorowe.
4,0
Wyciszenie
Przy prędkościach autostradowych robi się głośno w kabinie.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Niby części do Toyotu są droższe niż do konkurencyjnych modeli, jednak częstotliwość wymiany czegokolwiek powoduje, że chyba i tak wychodzi taniej.
4,0
Stosunek jakość/cena
Wszystkie powyższe cechy powodują, że model trzyma cenę, a w niektórych egzemplarzach pokusiłbym się nawet o stwierdzenie, że ich wartość jest sporo przeszacowana (w końcu to samochód z początku stulecia).
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Notorycznie przepalające się żarówki - zarówno świateł mijania, jak i podświetlenia wnętrza. Na szczęście - jeżeli nie masz dwóch lewych rąk - wszystko da się ogarnąć w kilka chwil.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.6 i 16V 110KM 81kW [l/100km]

Średnie zużycie
9,5
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
12,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
8,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Toyota Corolla IX (E12) – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

Toyota Corolla IX (E12) Kombi