Szukaj

Ocena kierowcy - Toyota Corolla IX (E12) Kombi

cubikon, 16 lat temu
Silnik 1.6 i 16V 110KM 81kW
Rok produkcji 2003
Przebieg: 129 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Toyota Corolla IX (E12) Kombi 1.6 i 16V 110KM 81kW 2001-2009 - Oceń swoje auto
4,23
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne : U niektórych czasem zapala się check engine (nie do końca wiadomo dlaczego - czy to wada komputera, czy sonda lambda, czy coś innego)
Przeniesienie napędu : Haczące biegi, zwłaszcza 1 i 2
Silnik : wersje z przed 2002r miały problemy z braniem oleju (problemy wieku dziecięcego VVTi). Mój 2003 nic nie bierze.
4,0
Całokształt
Jeżeli priorytetem jest auto solidne i niezawodne ale bez finezji i sportowych zacięć to jest to super furka. Nudne jak flaki z olejem, nawet jeżeli chodzi o eksploatację .. lać paliwo i robić okresowe przeglądy... nuuuda :) Design mocno zachowawczy, dość ascetyczne wyposażenie. Słabe silniki - być może nowoczesny 1.4 D4D jest dynamiczniejszy.
Wrażenia
2,0
Silnik
Niestety wszelkie obecnie montowane silnikiToyoty to straszne muły. Mój 1.6 VVTi ma wystarczającą moc (niezależnie czy jedzie się w 1 osobę czy w 4 jedzie tak samo) ale moment obrotowy to porażka. By skutecznie wyprzedzać to przy 80-90km/h obowiązkowa redukcja do 3 biegu i kręcenie do 4500-5000obr/min, wtedy damy radę. Miejscy rajdowcy niech w ogóle tego silniczka pod uwagę nie biorą.
3,0
Skrzynia biegów
Podczas jazdy rewelacyjnie... niestety drobne manewrowanie cieniutko - hacząca jedynka, do czego osobiście byłem już przyzwyczajony po poprzedniej Corollce oraz bardzo nieprzyjemne zgrzytanie podczas wrzucania wstecznego nawet przy maksymalnie wdepniętym sprzęgle, wstek lubi wypadać.
5,0
Układ jezdny
Bardzo dobrze, choć z racji nieco wyższego auta w porównaniu do rocznika 95, to troszkę bardziej podatny na bujanie. Nic jednak nie stuka nie puka. Po założeniu 205/55/16" jeździ się jeszcze lepiej.
Komfort
4,0
Widoczność
Znów porównując do starszego rocznika to tylny słupek w kombi trochę przeszkadzał na początku. Świetne, duże lusterka boczne.
3,0
Ergonomia
Tu coś kitajce zamieszali bo mimo moich dość standardowych gabarytów (182cm) to muszę wybrać między opcjami: albo mam kierownicę i panel środkowy w odpowiedniej odległości za to pedały stanowczo za blisko, albo na odwrót, pedały od, za to do kierownicy musiałbym się nachylać ... może to tez dlatego że nie lubię jeździć tak w pionie. Fotele mają dobre wyprofilowania... no może mogły by być ciut szersze bo już osoba potężniejsza mogła by się czuć niekomfortowo
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Przy bardzo dużych upałach klimka ledwo wyrabia ale jest to akceptowalne. Schłodzenie jak i ogrzanie wnętrza zajmuje jedynie chwilkę.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Pomijając to co napisałem w kategorii Ergonomia, to poza tym jest bardzo dobrze. Pasażerowie z tyłu mają mnóstwo miejsca nawet przy wysokim kierowcy.
5,0
Wyciszenie
Silnik daje się we znaki od 120 do 140km/h, poza tym jest bardzo dobrze
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Trasa "emerycka" (z szacuneczkiem dla wszystkich szanownych seniorów :) ) (zgodnie z przepisami, raczej nie przekraczając 110) to spokojnie 6.3l/100 a można pewnie i mniej, zwłaszcza latem. Trasa "młody gniewny" (120-150) to już pod 8l/100 podchodzi. Miasto w szczytach i korkach 8.7 do nawet 9.5 przy na prawdę 100% korków rano i wieczorem dojeżdżając do pracy. Gdy jednak się unika godzin szczytu i max korków to 8.5l jest ok (średnia prędkość jazdy po mieście wychodzi ok 32km/h)
5,0
Stosunek jakość/cena
W tej cenie używanych w kombi można szukać np sprowadzanej Bory (w Polsce nie było kombi) ale tak jak i golf ma mało miejsca w środku, pewnie lepszy silnik VW, Octavie mają przeważnie bardzo duże przebiegi, Focus jest fatalny w środku, ma klekoczące zawieszenie. Pozostali Japończycy już wcześniej niestety odpuścili sobie kombi w segmencie C (ewentualnie Mazda 323F z końcówki produkcji jako substytut kombi).
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Cięgienko klamki bagażnika się odczepiło z mocowania, zdjęcie tapicerki i zaczepienie z powrotem to 5 minut po d blokiem ;). Poza tym nic. Eksploatacja (tarcze hamulców, amortyzatory po 125 kkm)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nic się nie dzieje

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.6 i 16V 110KM 81kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,1
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,4
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,3
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Toyota Corolla IX (E12) – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

Toyota Corolla IX (E12) Kombi