Szukaj

Ocena kierowcy - Toyota Corolla IX (E12) Kombi

ouragan, 4 lata temu
Silnik 1.4 i 16V 97KM 71kW
Rok produkcji 2003
Przebieg: 220 tys. km
Okres użytkowania: 3 lata
Toyota Corolla IX (E12) Kombi 1.4 i 16V 97KM 71kW 2001-2009 - Oceń swoje auto
4,14
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Elastyczność 2000 po bułki i 6000 wyprzedzanie. Nie dotykany od 17 lat
Układ elektryczny : Bezawaryjny
Przeniesienie napędu : Bezawaryjne
4,0
Całokształt
Ostatni tak niezawodny samochód w jakości made in Japan. Po prostu samochód od A-Z. Wstajesz rano, otwierasz drzwi i jedziesz ZAWSZE co tak naprawdę nie jest oczywiste biorąc pod uwagę wszystkie współczesne samochody dowolnej marki. Przypominam to auto ma 17 lat! Niezawodny "nieuturbiony" silnik , niepoddające się upływowi czasu wnętrze, pancerne zawieszenie, bezproblemowa elektryka, umiarkowane spalanie. Małe kombi, które przypomina o sobie raz w roku na nudnym serwisie (wymiana płynów). Polecam dla rodziny 2+2 jako podstawowy pampersowóz. W opisie skupię się JEDYNIE na wadach wyszukanych na siłę.
Wrażenia
4,0
Silnik
Bezproblemowy silnik o wiertarkowej charakterystyce. Idzie w zakresie 2000-6000 dzięki VVTI. Jak chcesz ekonomiczne to proszę 2100 jak dynamicznie to pow 4400. 1,4 przy masie + 3 pasażerach jedynie wystarczający. Bez fajerwerków ale i zdziwienia przy serwisie i na stacji. Niestety wyprzedzanie jedynie pow. 4000.
4,0
Skrzynia biegów
Biegi wchodzą bez zarzutu, czasami wsteczny na dwa razy. Drążek dziwnie ustawiony bo wizualnie trójka jest na miejscu jedynki... z gałki drążka zeszła metalizowana farba :) (miałem się doszukiwać wad). Przy 2100 jedzie 60 w mieście a na autostradzie przy 140 ma max moment dający niezłą elastykę do 160. I tu pojawia się problem bo w zakresie 110 - 130 silnik jest nieco słabszy (trzeba deptać aby dostać się do 4000). Albo - albo - moim zdaniem to świetny kompromis.
4,0
Układ jezdny
Totalnie średni, nudny do bólu. W zakrętach się nie poszaleje ale przy ruchach kierownicy też się nie zdziwi. Pod rękami czuć drogę wspomaganie nie za silne. Z tyłu belka z przodu mc'persony. Wytrzymałe to jak sam diabeł ale o wyjątkowym komforcie czy trzymaniu sportowym nie ma co marzyć.
4,0
Karoseria
Prosta jak kształt cepa, nic nie trzeszczy, uszczelki w drzwiach lekko spracowane. Niestety po 17 latach zaczyna się ruda na progach, jeszcze bez dziur i purchli ale nalot jest. Reszta ergonimiczna, otwory załadunku ok, bagażnik jak na kombi nie zachwyca - 410 l. Za to druga podłoga pod bagażnikiem już tak - jet gdzie umieścić milion głupich drobiazgów w trzech kasetach. Dopiero pod nim 3-cia podłoga z kołem.
Komfort
4,0
Widoczność
Do przodu w miarę ok - niestety szyby nie najtwardsze i mogą się rysować, słupki nie przeszkadzają, na boki ok, do tyłu o dziwo bardzo dobrze - pionowa tylna szyba doskonale wyznacza koniec pojazdu, nie trzeba czujek. Lusterka przeciętne - równowaga między parkowaniem a martwym polem.
4,0
Ergonomia
O dziwo dość dobrze wszystko przemyślane i skonstruowane. Wszystko w zasięgu ręki i logicznie rozmieszczone, komp zintegrowany z radiem, wysoko i czytelnie. Siedzenia nie za bogate ale kręgosłup nie boli, jest gdzie położyć lewą stopę. Jest parę schowków licząc ten w podłokietniku, średnie ale są... Bardzo czytelne zegary pokazujące o dziwo prędkość rzeczywistą, kierownica regulowana w jednej płaszczyźnie ale każdy znajdzie pozycję wygodną do jazdy. Wyposażenie nie za bogate więc wszędzie pokrętła.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Manualna klima schładza dostatecznie dobrze, manualna. O dziwo po tylu latach bezawaryjna. Niestety filtr kabinowy do częstej zmiany (ja wymieniam raz na pół roku ale mam schizę). Grzanie bardzo dobre.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Wygospodarowali z tej budy co mogli i widać ten kompromis. Nie udusimy się z tyłu ale 5 osób jedynie awaryjnie. Dwoje dorosłych i dwa foteliki dla dzieci z tyłu to optimum. Ten wóz to podstawowy, wystarczający pampersowóz.
4,0
Wyciszenie
Tutaj prawie 5. Jak oni to zrobili, że po 17 latach jeszcze jest cicho? W jeździe miejskiej cisza, dodatkowo kompletnie nic nie skrzypi w środku! W jeździe autostradowej ze względu na charakterystykę silnika słychać wiertarkę przy 140. Było by 5 ale po 17 latach uszczelni zaczynają powoli klękać.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Części w bród tylko po co? Przy mojej nodze trasa - miasto 6,5 średnia z roku. Nie możliwe? jestem walniętym ecodriverem wgapionym w kompa od spalania... Dlaczego więc nie 5 gwiazdek? Bo raz do roku jeżdżę do ASO TOYOTA...
4,0
Stosunek jakość/cena
Idealnie? No Jakość na szóstkę ale... te pudełka niesamowicie dobrze trzymają cenę...
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Kompletne nic... zero... Ktoś pisał o tarczach i klockach że się niby szybko zużywają? nie zauważyłem be od 3 lat jeżdżę na tych samych. Na siłę mogę znaleźć żarówki be się przepalają. Te marketowe bo wolę wydać 5 zeta 2 razy do roku niż 50 zeta na dwa lata.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Kompletne nic - po 220 kkm sprzęgło, zawiecha, elektryka czy silnik jak z fabryki - Łańcuch w silniku i proste vvti bez ciśnięcia na moc . Buda poza nalotem też się trzyma. Aaaa. Zbiornika paliwa wymieniony bo brała się za niego ruda.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.4 i 16V 97KM 71kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,9
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,8
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Toyota Corolla IX (E12) Kombi 1.4 i 16V 97KM 71kW
Średni koszt przejechania 100 km
32,00 zł
8,9
l/100km
10,0
l/100km
Zobacz dzienniki
Toyota Corolla IX (E12) Kombi