Ocena kierowcy - Toyota Corolla IX (E12) Hatchback
Mariusz,
6 lat temu
Silnik 2.0 D-4D 116KM 85kW
Rok produkcji 2003
Przebieg:
300 tys. km
Okres użytkowania:
2 lata
3,79
7% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik
: Dobrze lata na sprzęgle jednomasowym, dużo mocy jak na tak małe autko.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Zawieszenie
: Upierdliwe, co kilka tysięcy kilometrów coś znowu zaczyna pukać
4,0
Całokształt
Wrażenia
5,0
Silnik
Miałem drobne problemy z wyższym zużyciem oleju napędowego, a chwilę później turbo zaczęło się zacinać. Okazało się, że to przez zaworki SCV, po wymianie których wszystko jest już ok. Przy odpowiednim dbaniu o turbinę (studzenie), silnik (rozgrzewanie bez katowania), nie powinno być problemów. Nie ma też praktycznie problemu z ubywaniem oleju między przeglądami.
5,0
Skrzynia biegów
2,0
Układ jezdny
Corolla prowadzi się jak mały gokart, szczególnie od założenia z tyłu dystansów - za to ogromny plus. Drugi za to, że maglownica wciąż się trzyma po 300 tys km.
Niestety zawieszenie nie jest wytrzymale i notorycznie trzeba naprawiać drążki i inne pierdoły. W 2 lata musiałem włożyć w nie już 2500 zł, co przy tej cenie auta jest niedopuszczalne. Możliwe, że inni nie mają takich problemów, dla mnie to jednak duży minus.
Gdyby corolla się tak dobrze nie prowadziła, to by była 1 gwiazdka.
5,0
Karoseria
Mimo, że była garażowana tylko przez ostatnie 3 lata, nie ma żadnych widocznych ognisk rdzy
Komfort
4,0
Widoczność
Dałbym 5 gdyby nie ostatnia sytuacja, w ktorej podczas wjeżdżania na rondo inny samochód ukrył mi się za słupkiem. Boczne lusterka ciut małe (np w porównaniu z Hondą Civic z tych lat), ale nie stanowi to problemów.
4,0
Ergonomia
Dłuższe trasy nie męczą, mi osobiście odpowiada pozycja za kierownicą - da się siedzieć dość nisko albo pod samym sufitem. Mimo 185 cm wzrostu nie mam problemu z ergonomią w tym aucie.
4 gwiazdki za jeden duży minus - 3-drzwiony hatchback ma ogromne drzwi, ciężko je otworzyć na ciaśniejszych parkingach. Wymagają dużo miejsca żeby się wydostać z samochodu.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Zimą bardzo dużo czasu mija zanim w aucie robi się choć trochę ciepło. Nawet na rozgrzanym silniku, dłuższy postój wpływa na schłodzenie wnętrza - dziwne. Klimatyzacja automatyczna bez zarzutu.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Wszystkie osoby, które są pasażerami na tylnej kanapie nie mogą uwierzyć, jak dobrze się tam siedzi. Bardzo wysokie osoby dotykają prawie głową do sufitu, za to 4 gwiazdki.
2,0
Wyciszenie
Przy spokojnej jeździe jest faktycznie cicho, ale powyżej 130km/h robi się już dość nieznośnie. Długie podróże z prędkościami autostradowymi będą raczej milczące, ciężko się rozmawia i prawie nie słychać muzyki. Z drugiej strony, przy takim szumie nie ma już różnicy między 130 a 160 km/h, więc można szybciej dojechać do celu ;)
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak pisałem wcześniej, koszty zawieszenia powodują ciarki na plecach. Z drugiej strony, nic poza tym i zaworkami SCV nie musiałem przez 2 lata robić, więc traktuję to jako odosobniony przypadek.
3,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 D-4D 116KM 85kW
[l/100km]