Ocena kierowcy - Toyota Corolla IX (E12) Hatchback
Łukasz,
9 lat temu
Silnik 2.0 D-4D 116KM 85kW
Rok produkcji 2004
Przebieg:
194 tys. km
Okres użytkowania:
1 rok
2,46
40% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
1,0
Całokształt
Samochód kupiłem rok temu było wszystko oki pierwsze dwa miesiące byłem zachwycony spalaniem ale niczym pyzatym wiec mowie będzie tanio jeździć i zostawiłem go a tu nagle po jakiś 7 miesiącach pojawiły sie pierwsze kwiatki.Najpierw zaczeło wzrastac spalanie jak sie okazało przyczyna były wtryski ktore zaczeły lac pod wpływem zlej jakosci paliwa.Wyczytałem ze w tym silniku sa wtryski siemensa ktore bardzo sa wyczulone na paliwo i sie je dużo gorzej regeneruje niż boscha.Koszt regeneracji około 3 tyś i szczerze poprawa niewielka a koszt nowych to około 6 tyś.Jak zaczeły lac to starałem sie jeździć mniej używać gazu zeby mniej paliła czyli muliłem i tu tez wyszły minusy ponieważ przez te mulenie turbo włączało sie rzadko i zapiekły sie łopatki az kiedys w czasie jazdy strzeliło i tak skończyło zywot.Kolejna konsekwencja mulenia to zapchany zawor egr ktory daje znac o sobie ciemna chmurka za Twoja rejestracja.Kolejny efekt mulenia to obciążanie koła dwumasowego ktore skończy sie szybciej niz myślisz takie jest słabe.Kolejny słaby punkt to sprzęgło bardzo szybko sie zużywa.Blacharsko tez nie najlepiej bardzo słąbe cienkie blachy lepiej za mocno sie nie opierać bo cos wgnieciesz.Jak blacha cienka to i głośno w środku przy 105 km/h to silnik tak słychać w kabinie masakra głowa boli od dłuższej jazdy.W zyciu sie tak nie cieszyłem jak sprzedałem to auto i kupiłem sobie volvo s60 2.4 D5 i doznałem szoku jakim gównem jeździłem.Teraz mam wtryski boscha ktore napawde ciężko zepsuć gniotę go na każdym biegu do minimum 3 tys a turbina tylko gwiżdże tak pracuje i egr jest przedmuchany wtedy a koło dwumasowe odetchnęło z ulga a spalanie przy takim stylu jazdy to 6.5 i ani kropli wiecej i blachy chyba podwójne jak w toyocie bo przy 180 słyszę tylko miłe cykanie muzyki z głośników.Ogolnie zawiodłem sie na toyocie i z tego co widze na ulicach to nie tylko ja miałem takie problemy bo często spotykam toyote która kopci a to znak ze będziesz miał wydatki
Wrażenia
1,0
Silnik
Silnik moze i oszczędny bo mozna zejsc nawet do 4-4,5 na 100 jadać 90 km/h ale po co jak po por roku bedziesz miał turbo do wymiany bo sie pałatki zapieka albo egr bedzie tak zapchany ze masakra
4,0
Skrzynia biegów
tutaj oki poza troche plastikowa gałka zmiany biegów
4,0
Układ jezdny
oki
Komfort
4,0
Widoczność
3,0
Ergonomia
2,0
Wentylacja i ogrzewanie
podobno czesto pada czujnik temperatury i u mnie padł i zeby poleciało ciepło musiałem go strasznie prosic
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
moze byc jak na tak nie duze auto
2,0
Wyciszenie
powyrzej 105 km/h strasznie słychac prace ślinika mozna powiedzieć wycie wręcz
Ekonomiczność
1,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
auto moze nie pali dużo ale części drogie bardzo drogie wtryski jak zaczną lac to koszt około 6 tys regeneracja pod warunkiem ze ktos sie podejmie to koszt 3 tys ale poprawa minimalna bo to wtryskiwacze simensa a nie boscha
2,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
1,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
słąbe sprzeglo,koło dwumasowe, wtryskiwacze, turbo, zawór egr,czujnik temperatury
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 D-4D 116KM 85kW
[l/100km]