Szukaj

Ocena kierowcy - Toyota Corolla IX (E12) Hatchback

emef, 14 lat temu
Silnik 2.0 D-4D 116KM 85kW
Rok produkcji 2004
Przebieg: 153 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Toyota Corolla IX (E12) Hatchback 2.0 D-4D 116KM 85kW 2003-2009 - Oceń swoje auto
4,54
11% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Układ elektryczny : Brak miejsca przy wymianie zwykłych żaróweczek H7. Rękę trzeba sobie połamać lub poprosić jakieś małe dziecko.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny : Alternator, Kostka świateł mijania się rozpada szybko
5,0
Całokształt
Po przeczytaniu jakiegoś biednego typa, co jeździ golfem i zazdrości swojemu koledze, uznałem, że trzeba napisać prawdę o tym autku. Jeżdżę nim już trzeci rok i nic się nie zgadza co tamten zgorzkniały biedak napisał. Oleju nie bierze - po 150k wlewam 5w-30 i jakoś nie zauważyłem ubytków. Silnik chodzi równo i cicho (jak na diesla). Wygląd też jest jako taki. Ale kto co lubi. Pozdrawiam trolowatego poprzednika i autko polecam komuś kto nie lubi stać na poboczu.
Wrażenia
5,0
Silnik
Jak to diesel. Odpalasz i klekocze troszkę, ale to nie klekotanie w porównaniu do Rovera 75 lub Opla Astra. Jak pochodzi kilka chwil to chodzi równo.
4,0
Skrzynia biegów
Są pewne problemy z wbijaniem jedynki, ale to taki typ skrzyni... Mankamentem jest szybko twardniejące sprzęgło (hydrauliczne) i tu jak ze skrzynią ten typ tak ma.
4,0
Układ jezdny
Bardzo precyzyjny.
Komfort
4,0
Widoczność
Przód, boki - bardzo dobrze. Tylna szyba mogłaby być z kartonu i by różnicy nie było. Niestety więcej widać w lusterkach niż w tylnej szybie.
5,0
Ergonomia
Posiadam wersję SOL. I powiem szczerze, że wszytko na swoim miejscu i nic nie przeszkadza
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
W zimie trzeba chwilkę poczekać, aż się nagrzeje silniczek. I jeśli się dba o filtr kabinowy, to w samochodzie mamy huragan. Nie ma mowy o parze. Klima bardzo dobrze chłodzi.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak na swój rozmiar - jest bardzo dużo miejsca i z przodu i z tyłu. Lepiej niż A3, golfie, fabii cz konkurencji. Bagażnik też większy niż u konkurencji.
4,0
Wyciszenie
Do 90km/h jest cicho. Przy 130 mamy małe stado wilków. Przy tym co się da wyciągnąć z silnika jest wrażenie, że się jest na lotnisku w szczycie. Ale w mieście, i na trasie (do 90km/h) jest cicho.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak na 2 litry w dieslu jest nieźle. Ale to nie tylko zależy od tego czym ale JAK się jeździ. Jak się gniecie to spalanie jest kosmiczne, ale przy spokojnej stopie w okolicy 5 l/100 to realne osiągnięcie. Przeglądy - tu nic się psuje, ale wymiany świec czy rozrządu to niemały wydatek.
4,0
Stosunek jakość/cena
Autko drogie jak na swoją klasę, ale powiem tak, że ja kupiłem Corollę a mój kolega rovera 75 - oba ten sam rocznik. Ja nie mam problemów z klimą, w roverze są. Rover klekocze czy jest zimny czy ciepły, a Corolla tylko zaraz po starcie.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jak się dba nic się nie dzieje! Podstawa dobry olej!
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
150 000 i jedna awaria - alternator nie wytrzymał walki z mrozami (-30) i nie zawiódł ale zaczął pojękiwać i na wiosnę wyzionęły ducha diody prostownicze. Nic innego nie stwierdzono.

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 D-4D 116KM 85kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,4
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
6,6
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,2
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Toyota Corolla IX (E12) – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

Toyota Corolla IX (E12) Hatchback