Szukaj

Ocena kierowcy - Toyota Corolla IX (E12) Hatchback

eiguw@poczta.onet, 17 lat temu
Silnik 2.0 D-4D 110KM 81kW
Rok produkcji 2001
Przebieg: 105 tys. km
Okres użytkowania: 3 lata
Toyota Corolla IX (E12) Hatchback 2.0 D-4D 110KM 81kW 2001-2009 - Oceń swoje auto
4,31
5% lepiej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Toyota Corolla pomimo nie posiadania wystrzałowego "designu" ( z wyjątkiem najnowszej wersji E15) jest typowym "wołem roboczym". Model ten gwarantuje bardzo długą ekslpoatację bez żadnych usterek przy ponoszonych bardzo niskich kosztach własnych. Warunkiem jest oczywiście obsługa (serwis) samochodu zgodnie z wytycznymi producenta. Obsługę tę można wykonywać samemu - żadna "filozofia" z wyjątkiem wymiany rozrządu, który wymaga udania się do ASO Toyoty.
5,0
Całokształt
Moja ocena to 4,75.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik cichutki do 4 tys. obrotów - poźniej staje za głośny. Pomimo posiadania zaledwie 90 KM bardzo dobre przyśpieszenie w granicach 10,4 s.
4,0
Skrzynia biegów
Zero problemów w zakresie zmiany biegów i pracy skrzyni biegów. Przełożenia bardzo dobrze dobrane z wyjątkiem "piątki", którą powinno się wrzucać przy conajmniej 90 km/godz by samochód był stanie nadal szybko przyśpieszać. Zdarza się, że czasami są problemy z "wrzuceniem" wstecznego ale jest to choroba już chyba piątego pokolenia Corolli.
5,0
Układ jezdny
Wspomaganie dobrane idealnie.
Komfort
5,0
Widoczność
Nie mam żadnych uwag.
3,0
Ergonomia
Fotele są wygodne i dobrze trzymają na boki. Pełna regulacja pozwala na dowolne ich ustawienie. Tragiczne jest wyprofilowanie konsoli centralne co powoduje, że po przejechaniu ok. 200 pojawia się bardzo silny ból stopy, która jest dość mocno wykręcona w prawo by obsługiwać pedał przyśpieszenia.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatyzacja: temperatura powietrza wypływającego z kompresora to 4-5 stopni Celsjusza. Umożliwia to dowolne ustawienie temepratury wewnątrz pojazdu i upały nawet 35 stopniowe nie zmniejszają komfortu prowadzenia pojazdu. Wentylacja jedynie na najwyższych obrotach jest mocno słyszalna choć nie uciążliwa. Ogrzewanie: nagrzewa się bardzo szybko nawet zimą mimo, że jest to TD. Posiada dodatkowy podrzewacz płynu chłodzącego na zimę.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Kierowca i pasażer z przodu miejsca jest bardzo dużo. Również z tyłu nie brakuje miejsca i siedzi się swobodnie.
4,0
Wyciszenie
Samochód robi się głośny przy przekraczaniu prędkości 150 km/godz.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Spalanie: - trasa (do 110 km/godz z klimą) - 3,6- 4,0 l NO - trasa (powyżej 130 km/godz z klimą) - 4,9-5,1 l ON - miasto z klimą - 6,3-7,3 l ON - zależy od "korków".
1,0
Stosunek jakość/cena
Aktualna cena Toyoty Corolli z silnikiem 2.0 D4D to 97 tys zł. Samochody konkurencji są średnio tańsze od 30-35 tys. zł. Pomimo, że jest to moja szósta Toyota Corolla to niestety ostatnia - nie mam odchyleń by kupić kolejną za tak "chorą" cenę. Chyba Toyocie "odbiło" z taką wyceną.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Po przejechaniu dotychczas 85 kkm żadnych usterek.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Po przejechaniu dotychczas 85 kkm żadnych usterek.

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 D-4D 110KM 81kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
4,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,3
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
3,6
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Toyota Corolla IX (E12) Hatchback