Ocena kierowcy - Toyota Corolla IX (E12) Hatchback
maniek,
15 lat temu
Silnik 2.0 D-4D 110KM 81kW
Rok produkcji 2004
Przebieg:
76 tys. km
Okres użytkowania:
4 lata
4,00
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne
: Najbardziej zaskoczył mnie i nie tylko mnie, komfort podróżowania.
Dużo lepiej niż by się tego oczekiwało po samochodzie kompaktowym.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Przeniesienie napędu
: Wymiana sprzegła po 75000 km, twarde wysprzęglanie
Inne
: 4 razy wymieniana deska rozdzielcza ( na gwarancji ) , ale ostatecznie sukces.
Inne
: Akumulator wymieniony na gwarancji, też trochę za wcześnie ( 2,5 roku )
4,0
Całokształt
Harmonijne auto do codziennego użytku. Przy codziennych dojazdach po 20 km w każdą stronę nieodzowne. Dobrze izoluje od zgiełku ulicy.
Dobre na zakupy , do bagażnika wchodzi cały wózek
z hipermarketu ( zawarośc oczywiście ). Zgrabny
przy parkowaniu. Na długich rasach do 1000 km na raz, lepszy niż np. Vectra B 2.0 D. Można powiedzieć że w Toyocie jest o 100 km blizej.
Wrażenia
4,0
Silnik
Zimny klekocze , ciepły pracuje bardzo harmonijnie. Dynamiczny . Bez drgań na kierownicy.
Z dodatkową nagrzewnicą szybko osiąga odpowiednią temperaturę. Nie lubi ekodiesla, na droższym paliwie jest wyraźnie lepiej. Mniej nie pali , ale jest więcej przyjemności z jazdy. No i ma 116 KM a nie 110, tak przynajmniej jest w załączonym do auta wyciągu z homologacji tego modelu.
4,0
Skrzynia biegów
Biegi wchodzą lekko. Po 75000 km wymienione sprzęgło i docisk. Sprzęgło się zużyło i wysprzęglanie wymagało dużej siły. Troche za wcześnie jak na ten podzespół , ale podobno ten typ tak ma. ( Avensis z tym silnikiem też ).
Teraz znów jest jak za starych dobrych czasów ,
czli jak wtedy kiedy auto było nowe. Lekko i precyzyjnie.
4,0
Układ jezdny
Dobry , a nawet bardzo dobry. Dziury przejeżdża bardzo lekko. Do pasażerów niewiele dociera z nierówności. Mimo dużego przebiegu pracuje cicho i miękko. Test amortyzatorów wykazał ich niewielkie zużycie. Geometrii nie traci. Opon nie zdziera.
Komfort
4,0
Widoczność
Dobrze, a nawet bardzo dobrze. Tylne słupki szerokie , ale bardzo dobre lusterka rozwiązują problem.
4,0
Ergonomia
Dobrze, ale wsiadanie do tyłu nieco utrudnione.
Niestety fotele przednie po wpuszczeniu pasażera na tył nie chcą wracać do uprzedniej pozycji i trzeba je ciągle nastawiać.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Dobrze. Automatyczna klimatyzacja niestety trochę nieciekawie pachnie zaraz po włączeniu , ale po paru minutach jest wszystko OK. Najlepiej jest jeździć cały czas z właczoną klimatyzacją,
wtedy te problemy znikają.( trochę to zwiększa zużycie paliwa niestety )
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Całkiem przyzwoicie. Ma więcej miejsca w środku niż na to wygląda. Deska rozdzielcza i wnętrze bez wodotrysków , ale za to z dobrych materiałów.
4,0
Wyciszenie
Jak miała 40000 km , to była naprawdę cicha.
Teraz jest trochę głośniej, ale nadal można
spokojnie rozmawiać przy 130 kmh.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Zużycie palwa OK.Prawie zawsze 7 litrów. Przeglądy 1000 złotych , co 15000km , trochę drogo ale po gwarancji można zrezygnować z autoryzowanego serwisu. Tarcze i klocki 1200 złotych , ale też można wymienić taniej .
4,0
Stosunek jakość/cena
Toyota nie jest tania, ale jak za auto z mocnym dieslem , automatyczną klimatyzacją i wieloma
dodatkami , to jest całkiem nieźle.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Z wymianą żarówek trzeba pojechac do warsztatu.
Wycieraczki mimo mowych piór nie wycierają wszystkiego , trzeba dużo płynu. Kapsle kół
wymagaja wprawy przy zakładaniu , można je sobie niestety łatwo uszkodzić przy wymianie kół.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Sprzęgło wymienione po 75000 km. Trochę to za wcześnie.
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 D-4D 110KM 81kW
[l/100km]