Szukaj

Ocena kierowcy - Toyota Corolla IX (E12) Hatchback

Marcel, 2 lata temu
Silnik 1.4 D-4D 90KM 66kW
Rok produkcji 2006
Przebieg: 267 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Toyota Corolla IX (E12) Hatchback 1.4 D-4D 90KM 66kW 2004-2009 - Oceń swoje auto
4,36
7% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Bezawaryjny, ekonomiczny, cichy, dynamiczny
Inne : Ogólny feeling z jazdy, w żadnym innym aucie się tak swobodnie nie czułem i nie ważne czy było to auto w podobnym wieku, czy auto 2-3 letnie.
4,0
Całokształt
Auto niezawodne, silnik bardzo dobrze zaprojektowany, bezawaryjny i dodatkowo dużo ropy lać nie trzeba. W środku może i skromnie, ale czego spodziewamy się po prawie pełnoletnim aucie. Wszystkie elementy wnętrza wyglądają estetycznie, fotele w miarę wygodne, ale mogłyby bardziej trzymać boki. Wspomaganie kierownicy trochę słabe, ale osobiście lubię tą toporność. Na skrzynię zdecydowanie trzeba uważać. Lubi sobie zgrzytnąć. Zawieszenie komfortowe, dodatkowo nie trzeba bać się o urwanie miski, auto dosyć wysoko stoi. Myślę, że idealna propozycja na pierwsze auto, mimo tego, że wysoko stoi na rynku wtórnym.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik bardzo dynamiczny, ekonomiczny i bezawaryjny. W zime pali od strzała nawet w największe mrozy. W trakcie jazdy sprawia uczucie jakby auto miało więcej niż 90KM. Raz na stacji Pan chciał już mi lać benzynę, bo silnik tak cicho chodził, że nie spodziewał się, że to diesel. Zdecydowanie bardziej udany silnik niż 2.0 D4D :)
3,0
Skrzynia biegów
Na skrzynię bardzo trzeba uważać. Twarde sprzęgło sprawia, iż czasami nie dociskamy go do końca, a w rezultacie lubi sobie zgrzytnąć. Wszystko zależy od kierowcy, ale w innych autach nie spotkałem się z takim problemem. Wysokość lewarka osobiście bardzo mi odpowiada, ale to już kwestia indywidualna.
5,0
Układ jezdny
Do układu jezdnego również nie mam się jak przyczepić, zawieszenie się nie wybija, na drodze nie specjalnie czuć mniejsze dziury, auto dosyć skrętne ale i tak nic nie przebije Yarisa :D Musiałem kiedyś wymienić łożyska, ale to już chyba kwestia eksploatacyjna - auto zresztą zbliża się do trzeciej setki.
4,0
Karoseria
Nic nie gnije, lakier ładnie się trzyma, nie ukrywam, że czasami dałem trochę gazu na szutrowej drodze i czułem, że kamyki odbijają się od auta, a i tak zbyt wiele rys nie powstało. Daje minus, ponieważ raz przy kolizji z sarną miałem uszkodzoną maskę i zauważyłem, że części karoserii są ciężko dostępne i bardzo drogie, ale wiadomo - coś za coś.
Komfort
4,0
Widoczność
Jedyne co przeszkadza to grube belki między szybą przednią, a szybami bocznymi. W lusterkach wszystko widać, zdecydowanie lepiej niż w innych autach z tego segmentu. W nocy również nie ma najmniejszego problemu, lampy bardzo współpracują z światłem o różnej barwie, dodatkowo regulacja wysokości łatwa i pod ręką.
4,0
Ergonomia
W aucie siedzi się bardzo wygodnie, duży plus za zmianę pochylenia oparcia za pomocą wajchy, a nie jak to jest często spotykane - z użyciem zwykłego pokrętła. Trochę lepiej byłoby gdyby fotele bardziej trzymały boki. Niestety w fotelu kierowcy ułamał się jakiś bolczyk i nie można regulować przód-tył, ale to już najprawdopodobniej wina moich pijanych znajomych którzy ciągnęli za fotel :D
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ogrzewanie i chłodzenie działa szybko, łatwy panel sterowania klimatyzacją, przednią szyba szybko odparowywuje, przejechałem już 60tkm i nadal bez zastrzeżeń, jedynie raz robiłem ozonowanie ale to tak profilaktycznie. Dmuchawa na najwyższych obrotach robi robotę, duży zakres temperatury od 16 do 30 stopni Celsjusza.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Miejsca z przodu jest wystarczająco, duży plus za podłokietnik który tak naprawdę dużo daje, z tyłu również nie jest najgorzej ale kiedy wsiada trzech dużych chłopów robi się tam trochę ciasno. Bagażnik w miarę pojemny, da radę jechać w kilka osób + bagaże, po złożeniu tylnych foteli bez problemu można wozić większe przedmioty.
4,0
Wyciszenie
Jadąc po mieście lub obwodnicą jest cichutko nawet na kołach zimowych, natomiast przy prędkości większej niż 110km/h robi się troszeczkę głośno. Mi nie sprawia to dużego problemu, bo w tym aucie są świetne głośniki, więc muzyka jest wtedy słuchana non stop :) auto nie burczy na niskich obrotach. Myślę, że jak na swój rok produkcji daje radę.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Paliwa leje się bardzo mało, na obwodnicy schodzę poniżej 4 litrów, cykl mieszany do 5 litrów, na autostradzie przy 140km/h zaczyna palić 6l ale myślę, że to nadal mało. Mały silnik więc i oleju dużo nie wchodzi, części może trochę drogie, ale nic się nie psuje, więc raczej nie stanowi to żadnego problemu.
5,0
Stosunek jakość/cena
Cena auta dosyć wysoka, ale za jakość się płaci - w tym przypadku jak najbardziej słusznie. Uważam, że zakup tego auta to inwestycja podobna jak w panele fotowoltaiczne, małe spalanie i bezawaryjność sprawiają, że w porównaniu do innych aut szybko się zwraca, a auto uważam, że swoją cenę będzie jeszcze długo trzymać.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Oprócz rzeczy eksploatacyjnych, jedyne co mnie spotkało to wymiana komputera pokładowego, który bardzo się grzał przez co auto czasami nie odpalało. Przesuwania fotela do przodu i do tyłu nawet nie liczę, bo raczej stało się to przez głupotę:) Z takich bardzo drobiazgowych rzeczy jeszcze wypadła mi uszczelka przy szybie po stronie kierowcy i miałem mały problem, żeby ją ponownie wsadzić i jedna kratka klimatyzacji się lekko rozpadła.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Trzeba naprawdę się postarać, żeby zepsuć coś w tym aucie, mimo mojej jazdy - czasami dosyć brawurowej nic poważnego się nie zepsuło. Z takich rad zalecam uważać na skrzynię przy zmienianiu biegów bo to pierwsza rzecz w kolejce do poważnej awarii, ale spokojnie - to też tak szybko się nie stanie :)

On - zużycie paliwa dla silnika 1.4 D-4D 90KM 66kW [l/100km]

Średnie zużycie
4,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
4,2
Maksymalne średnie zużycie paliwa
6,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
3,4
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Toyota Corolla IX (E12) Hatchback 1.4 D-4D 90KM 66kW
Średni koszt przejechania 100 km
26,00 zł
6,0
l/100km
Zobacz dzienniki
Toyota Corolla IX (E12) Hatchback