Ocena kierowcy - Toyota Corolla IX (E12) Hatchback
g00di,
9 lat temu
Silnik 1.4 D-4D 90KM 66kW
Rok produkcji 2005
Przebieg:
16 tys. km
Okres użytkowania:
1 rok
4,23
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne
: Ogólna pancerność.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ hamulcowy
: szybkie zużycie klocków i tarcz
Karoseria
: słaby lakier i blacha
Układ elektryczny
: wtyczka EGR
3,0
Całokształt
Bardzo trwałe auto, proste w naprawie, tanie w utrzymaniu, ale niestety mało komfortowe na długie trasy, a w mieście słabo się nim manewruje przez słabą widoczność wokoło. Bezpieczne bo i system kontroli trakcji, poduchy, cztery gwiazdki w testach tak samo jak Volvo v40 ale, nudne, bo ani przyśpieszenia, ani przyczepności na drodze, ani komfortu za to tanie i bezawaryjne po prostu: TOYOTA.
Wrażenia
5,0
Silnik
Wzór do naśladowania. Mały diesel, na autostradzie non stop 140-150 km/h prawie obroty na maksa i zero jakiegokolwiek ubytku oleju i to przy spalaniu 7l ropy na 100. Rewelacja. Elegancko wyprzedza się wszystkich maruderów na drodze. Wydaje się dużo dynamiczniejsza w praktyce niż w danych technicznych ok. 14s do 100km/h. No i spalanie niestety w mieście ma mniejsze jak na szybkich autostradach.
2,0
Skrzynia biegów
Lewarek długi, mało precyzyjny, biegi czasem nie chcą wejść, czasem trzeba wystrzępić na 2x, a wsteczny to musowo wyprzęgać 2x. Często coś zgrzytnie. Brakuje jak cholera 6 biegu. W miarę cicho i komfortowo jedzie się do 100km/h...
4,0
Układ jezdny
Bardzo duży plus za trwałość. Od kiedy mam czyli jakiś rok i 60tyś km, zero problemów z zawieszeniem. No ale coś za coś w ogóle nie komfortowe i tył ucieka przy szybkich zakrętach, trzeba uważać.
Komfort
2,0
Widoczność
Przy wyjeżdżaniu tyłem słupek "C" zasłania całą widoczność trzeba się nagimnastykować. Ciężko wyczuć przy parkowaniu, większymi autami jak Volvo V40, Audi 80, czy nawet Jeepem Cherokee parkowało mi się o niebo łatwiej, bez zastanowienia.
5,0
Ergonomia
Generalnie wszystko pod ręką. Fajnie umieszczone wysoko radio, wszystko miłe w dotyku, ładnie spasowane. Trwałe, nie rysuje się, łatwe w utrzymaniu czystości. Są przemyślane schowki i pod ręką.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Nagrzewa się niemal od razu i niemal od razu chłodzi jak tego potrzebuje. Silnik też szybko się nagrzewa. Klima automatyczna działa wyśmienicie. Szyby szybko odparowują.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Limuzyna to nie jest, ale w 4 osoby plus bagaż bez problemów można jeździć. Nikt z tyłu na miejsce jeszcze nie narzekał. Bagażnik praktyczny da się przewieźć niemal wszystko. Rower górski wchodzi bez większego gimnastykowania się. Jak na kompaktowe auto to myślę, że doskonale.
4,0
Wyciszenie
Tutaj wychodzi brak 6 biegu, bo głośny jest przy większych prędkościach, silnik sam w sobie to majstersztyk bo nie brzmi zupełnie jak diesel. W ogóle go nie słychać. Zawieszenie słychać, i części wnętrza przy większych wybojach. Czyli w Polsce non stop. Czasem mam wrażenie, że jadę wozem drabiniastym. No zdecydowanie nie jest to limuzyna.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Leje benzynę i serwisuje co 15tyś km i nie widzę większych inwestycji. Spalanie ropy na przyzwoitym poziomie.
5,0
Stosunek jakość/cena
Cholernie drogie na rynku wtórnym. No cóż jaka jakość taka cena. Ale inwestycja się zwróci przy ewentualnej sprzedaży. Przy takiej bezawaryjności płacisz więcej, ale spisz spokojnie.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Przy 60k km na rok myślę, że jest doskonale. Póki co musiałem naprawić EGR (wyczyścić oraz zlutować wtyczkę), łuszczy się oryginalny lakier od kamieni, hamulce się blokują i zużywają bardzo szybko klocki a mam wszystko nowe i nasmarowane.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
BRAK !
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.4 D-4D 90KM 66kW
[l/100km]