Ocena kierowcy - Toyota Corolla IX (E12) Hatchback
matys,
14 lat temu
Silnik 1.4 D-4D 90KM 66kW
Rok produkcji 2005
Przebieg:
86 tys. km
Okres użytkowania:
niecały rok
4,08
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik
: ...bardzo dobra dynamika i elastyczność
4,0
Całokształt
...samochód oceniam na 4 + ...bardzo dobrze się prowadzi, silnik ma dobrą dynamikę i jest elastyczny...konstrukcja pojazdu prosta i jednocześnie sprawdzona...mam nadzieję ze był to mój trafny wybór i auto bedzie mi służylo prze dłuuugie lata...no i narzeczonej baaardzo się podoba:)
Wrażenia
5,0
Silnik
...silnik Toyoty mimo 90 KM, posiada bardzo dobrą dynamikę i jest elastyczny. Kolejną zaletą zwłaszcza w porównaniu z silnikiem 2,0 D4D jest brak tak drogiego w wymianie koła dwumasowego:)
3,0
Skrzynia biegów
..chyba jedna ze słabszych stron Corolli IX...dosyć ciężko pracujące sprzegło w połaczeniu z niezbyt precyzyjną skrzynią, nie przystoi tej marce...
4,0
Układ jezdny
...zawieszenie dosyć twarde przez co wyczuwalne są praktycznie każde większe nierówności na drodze...jednak dzięki temu mamy auto o bardzo dobrych właściwosciach jezdnych, dobrze trzymające sie drogi...
Komfort
4,0
Widoczność
...widocznośc w pojeździe dobra do przodu i na boki pojazdu..trochę gorzej wypada Toyota jesli chodzi o cofanie...duże słupki tylne ograniczają widocznośc...bardzo pomocny w tym momencie staje sie czujnik cofania:)
4,0
Ergonomia
...po prostu jest dobrze..
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
...jak do tej pory wentylacja i ogrzewanie sprawują się bardzo dobrze...bardzo wydajne ogrzewanie lusterek i tylnej szyby...w zimie znakomicie zdaje egzamin nagrzewnica spalin!!!
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
...na przestrzeń dla kierowcy i pasażerów nie można narzekać...przy moim wzrosćie 180 cm bardzo dużo miejsca na przednich fotelach, a także na tylnej kanapie...
4,0
Wyciszenie
...samochód dobrze wyciszony...silnik pracuje cicho( bez porównania z dieslami koncernu VW)...do prędkosci ok 120 km/h, w aucie tej klasy jest cicho...
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
...silnik 1,4 D4D pali niewiele w moim przypadku w cyklu mieszanym obecnie 6,1l ON, ponadto brak tu cześci dość kosztownych w wymianie...zamiast paska rozrządu jest łańcuszek, brak koła dwumasowego i filtra DPF...podobnie jesli chodzi o zawieszenie prosta belka skrętna z tyłu łatwo naprawić:0
4,0
Stosunek jakość/cena
...za 33 000 zł..kupiłem samochód z 2005r ale zarejestrowany pierwszy raz w 2006r...może nie była to oferta cenowa...ale wolę dołożyc więcej i mieć pewne auto a mam tu na myśli..samochód zakupiony w polskim salonie, 1 wł, pewna historia i przebieg a wszystko to sprawdzone z salonie toyoty, gdzie zreszta cały czas był serwisowany...zanim cokolwiek kupicie sprawdzajcie, sprawdzajcie i jeszcze raz sprawdzajcie co kupujecie!!!
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
..cieżko wypowiadać mi się na temat niezawodności gdyż samochodem przejechałem dopiero 1000 km...jak narzie tylko leje paliwo i jeżdze..oby tylko to tak wygladało:)
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
...tu też za wcześnie zeby mówić na ten temat...
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.4 D-4D 90KM 66kW
[l/100km]