Ocena kierowcy - Toyota Corolla IX (E12) Hatchback
grim_reaper,
16 lat temu
Silnik 1.4 D-4D 90KM 66kW
Rok produkcji 2005
Przebieg:
40 tys. km
Okres użytkowania:
3 lata
4,08
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik
: Elastyczność i niskie spalanie.
4,0
Całokształt
Ogólnie na razie samochód w porządku. Zawsze do czegoś można się przyczepić, ale jak ktoś nie spodziewa się arcymistrzostwa w jakiejś kategorii to nie powinien być zawiedziony.
Wrażenia
4,0
Silnik
Jak to diesel, czasem głośny. Ze startu zatrzymanego nie jest sprinterem, ale za to elastyczność dobra. Można bezpiecznie wyprzedzać. Nie zauważyłem zbytniego wpływu włączenia klimy na osiągi w trasie. Silnik ma łańcuch rozrządu, więc ma się spokój.
4,0
Skrzynia biegów
W sumie bez rewelacji, ale i bez większych zastrzeżeń. Biegi wchodzą OK. Czasem trochę głośna przy zmianie biegów.
4,0
Układ jezdny
Dałbym 3,5:) Nie jest ani przesadnie sportowy, ani superkomfortowy. Zdarza mu się podskakiwać na nierównościach.
Komfort
3,0
Widoczność
Tutaj nie jest źle, szczególnie na obecne trendy. Słupki tylne szerokie - patrząc pod pewnym kątem do tyłu nic nie widać (przy niektórych skrzyżowaniach pod skosem masakra). Przednie też trochę przeszkadzają przy skrętach.
5,0
Ergonomia
Wszystko na miejscu. Mało przycisków i są duże. Nie sposób się pogubić. Moim zdaniem dziwnie ukształtowany wlew paliwa - na początku miałem z nim problemy.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Mam wersję Terra z klimą manualną. Klima chłodzi nieźle. Przy mocniejszym deszczu szyby parują (po włączeniu klimy oczywiście jest OK). Zimą wolno się nagrzewa (diesel), wydaje mi się, że nawet seryjna nagrzewnica za dużo nie pomaga.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak na tę klasę super. Miejsca dużo nawet z tyłu. Fotele wygodne.
3,0
Wyciszenie
Silnik słyszalny na luzie bardzo wyraźnie (znowu diesel). Opony też czasem słychać zbyt dobrze. Plastiki chociaż nie są złe, to czasem trzeszczą. Dziwna sprawa - po zatankowaniu do pełna zbiornik hałasuje (dźwięki jakby woziło się w kufrze butlę wody).
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jeżdżę głównie na trasie, więc spalanie poniżej 5 l/100 km spokojnie do osiągnięcia. Za mało jazdy w mieście, żeby coś powiedzieć o spalaniu. Napraw płatnych nie miałem. Przegląd w ASO zawsze kosztuje. Zaleta na przyszłość: nie ma tu dwumasowego koła zamachowego, które lubi psuć się w dieslach konkurencji (a czasem i Toyoty).
4,0
Stosunek jakość/cena
Ogólnie zadowalający. Cena na tle 1.6 VVTi była korzystna. Także porównanie z konkurentami (2005 rok, nie było Cee'da) było dla tego modelu korzystne.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Przez prawie 3 lata wymienili mi na gwarancji czujnik włączający oświetlenie przy otwarciu drzwi.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Na gwarancji wymienili mi pompę sprzęgła (piszczało coś). Teraz znowu coś piszczy - zobaczymy. Poza tym nic.
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.4 D-4D 90KM 66kW
[l/100km]