Szukaj

Ocena kierowcy - Toyota Corolla IX (E12) Hatchback

macl@wp.pl, 17 lat temu
Silnik 1.8 i 16V T-Sport 192KM 141kW
Rok produkcji 2003
Przebieg: 85 tys. km
Okres użytkowania: 3 lata
Toyota Corolla IX (E12) Hatchback 1.8 i 16V T-Sport 192KM 141kW 2001-2009 - Oceń swoje auto
4,15
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie : wytrzymalosc zawieszenia (badz co badz polskie drogi nie sa idealne, a zawieszenie jest bardziej twarde niz z zwyklych corollach e12)
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Przeniesienie napędu : skrzynia biegow, szczegolnie 2-ka narazona na szybsze zuzycie
Silnik : przy kreceniu pod odciecie lubi konsumowac olej (przy Castrol TWS 10w60 okolo 1 litra na 15kkm przy normalnej jezdzie - jezeli nie przekracza sie 7kobr to oleju nie trzeba pilnowac)
Inne : poprzedni wlasciciel wymienial sprzeglo dwa razy przez 30kkm, w moim przypadku 50kkm nie zrobilo problemow i nadal nie robi (seryjne)
4,0
Całokształt
wlasciwosci trakcyjne moglyby byc lepsze (wysokie nadwozie), moglby byc troche szybszy, poza tym niezawodny i sprawiajacy duzo przyjemnosci
Wrażenia
5,0
Silnik
nie mozna wymagac od wysokoobrotowego silnika (8200obr) super elastycznosci - nie do tego sluzy, a mimo to calkiem niezle przyspiesza na wysokich biegach od niskich predkosci obrotowych (192KM robia swoje)
4,0
Skrzynia biegów
mimo paru napraw w ramach gwarancji (zaniedbania poprzedniego wlasciciela) skrzynia spisuje sie dobrze - moglby byc lepiej, ale nie ma tez na co narzekac - przy tej mocy jest to wybaczalne
4,0
Układ jezdny
na seryjnym zawieszeniu srodek ciezkosci jest zawieszony dosc wysoko - nie ma co ronic lez, ale doskonale nie jest
Komfort
4,0
Widoczność
dobry kierowca nie bedzie narzekal
5,0
Ergonomia
hmm, jezeli trudno mi w danej chwili cos wymyslec to chyba znaczy, ze jest dobrze lub nawet doskonale
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
spelnia swoja role bez wiekszych zastrzezen
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
wersja 3D, a mimo to sporo miejsca - w 4 osoby jedzie sie wygodnie
3,0
Wyciszenie
nie oczekujmy od samochodu o tej mocy i takim seryjnym ukladzie wydechowym, ze bedzie cichy - na 6 biegu przy 100km/h ma ponad 3000 obr. - tu nie bedzie cicho i chyba nawet nie mialo byc, ale to sie podoba
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
niewiele sie psuje, przeglady w przyzwoitych cenach, trzeba sie liczyc ze sporym spalaniem ja chce sie wykorzystac moc tego auta (34l/100km na szybkim torze, niewiele mniej na probach typowych dla kjs) - w miescie spalanie w okolicach 13.5 litra, ale na pocieszenie dodam, ze przy wolnej jezdzie da sie zejsc ponizej 10 litrow - na trasie wszystko zalezy od fantazji i szybkosci, polskie krajowki, spokojnie i nie przekraczajac 120km/h okolo 10litrow, szybka jazda 12-15litrow a jazda autostradowa z predkosciami powyzej 180km/h to okolice 20 litrow i wiecej (krotka skrzynia)
4,0
Stosunek jakość/cena
ceny uzywanych sa bardzo przyzwoite - za te cene samochod jest bardzo dobrym wyborem
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
praktycznie brak
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
poza skrzynia ok
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Toyota Corolla IX (E12) Hatchback