Szukaj

Ocena kierowcy - Toyota Corolla IX (E12) Hatchback

GRZPWL, 5 lat temu
Silnik 1.8 i 16V T-Sport 192KM 141kW
Rok produkcji 2006
Przebieg: 164 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Toyota Corolla IX (E12) Hatchback 1.8 i 16V T-Sport 192KM 141kW 2001-2009 - Oceń swoje auto
4,21
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Wiertarka VVTL-i jest niesamowita
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny : Drobne problemy z zaśniedziałymi stykami, raz zrobione i jest ok
4,0
Całokształt
Świetny sleeper, sprawdza się też jako auto rodzinne. Jako jednoosobowy ścigacz po prostu genialny
Wrażenia
5,0
Silnik
Mógłby być bardziej elastyczny w dolnych obrotach, choć i tak nie jest źle, cug na 6 biegu przy 50 km/h już jest, ale żeby porządnie przyspieszyć, trzeba zredukować 2-3 biegi. A po lifcie, to bajeczka. W ogóle, niesamowite uczucie, gdy obrotomierz leci przez całą skalę aż do 8200. Mam wersję poliftową, przez 6 kkm praktycznie nie zjadł oleju
2,0
Skrzynia biegów
Kiepski dobór przełożeń, taka sobie z precyzją - po przypadkowej redukcji z VI na II padło sprzęgło. Wsteczny bez zabezpieczenia. VI bieg to porażka, ma raptem 300 obrotów różnicy w stosunku do V - więcej miałem w 2.0 tdci. Przy 120 km/h jest 4k rpm. Podobno też nietrwała, tego nie wiem, nie było na szczęście awarii. Generalnie ratuje ją szeroki zakres obrotów silnika. Do miasta się sprawdza - używam tylko 1, 3 i 6 biegu:)
4,0
Układ jezdny
Bardzo czuły, dobrze się trzyma drogi, b. dobra kontrola trakcji. Zawieszenie sztywne, ale b. słaby komfort, szczególnie na niskoprofilówkach - po zmianie z letnich 215/45/17 na zimowe 195/55/16 (takich, jak fabryka przykazała) jednak okazał się względnie wygodny - nie telepie tak strasznie, a wielkiej straty w manewrowości nie ma
5,0
Karoseria
Komfort
5,0
Widoczność
Do tyłu jest trochę słabsza, ale to jest małe auto, więc bez przesady
4,0
Ergonomia
Kapitalnie, logicznie, trwale. Gdyby nie mega irytujący głośny piskacz przy wrzuconym wstecznym, byłoby idealnie - ale ze względu na brak blokady wstecznego, lepiej że jest. Choć mogłoby piszczeć wtedy trochę ciszej. W wersji 3d kiepski dostęp do tyłu, a długie drzwi mocno katują zawiasy
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Gdy jest pełne auto, robi się trochę duszno, kiepsko też z wentylacją tylnego przedziału. Ale ogólnie autoklima daje radę
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Auto małe, ale zaskakująco pakowne - przy awarii rodzinnego kombi udało się 3 os rodziną zabrać w daleką trasę. Z przodu sporo miejsca, auto jest też dość wysokie, z tyłu 3 dorosłe osoby się zmieszczą, ale raczej na wcisk. Bagażnik też jest zaskakująco duży. Mankament, to brak możliwości zablokowania fotela pasażera, jeśli za nim jest jakiś większy gabaryt, który go spycha mocno do przodu - np. fotelik.
4,0
Wyciszenie
Dość głośno, podkreśla to charakter auta. Tylko problem przy niektórych prędkościach obrotowych - b. nieprzyjemnie buczy wtedy wydech. Przy 5k rpm jest głośniej, ale przyjemniej niż np. przy 4 k. Zauważalnie pomogło nawalenie mat wyciszających pod maskę i do bagażnika. Nie mam czasu wygłuszyć reszty auta, ale pewnie byłoby jeszcze lepiej
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Pali sporo, mi ciężko zejść poniżej 10l/100km - może wina szerokich kapci, może mojej ciężkiej stopy - bo tym autem nie da się wolno jeździć. Chociaż gdy przez kilka dni żona nim jeździła - po przesiadce z diesla - średnie spalanie spadło ponad litr :) Zobaczymy, co będzie po zmianie na 2 cm węższe zimówki. Części nie są drogie, sprzęgło z wymianą 850 zł, drobna elektryka, filtry i detale za niewielkie pieniądze, poważnej awarii nie było.
5,0
Stosunek jakość/cena
Za dość małe pieniądze jest kapitalne auto
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Zespół SKS - więc drobne problemy z elektryką, tu i ówdzie odprysk lakieru, wyrobione gumy...
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Sprzęgło - ale to trochę na własne życzenie. Poza tym najmniej awaryjny z wszystkich moich dotychczasowych samochodów - w peugeocie z 2 x mniejszym przebiegiem na dzień dobry dużo więcej musiałem wkładać

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.8 i 16V T-Sport 192KM 141kW [l/100km]

Średnie zużycie
9,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
9,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
12,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
8,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Toyota Corolla IX (E12) – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

Toyota Corolla IX (E12) Hatchback