Ocena kierowcy - Toyota Corolla IX (E12) Hatchback
Marcin,
8 lat temu
Silnik 1.8 i 16V T-Sport 192KM 141kW
Rok produkcji 2002
Przebieg:
22 tys. km
Okres użytkowania:
5 lat
4,23
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
4,0
Całokształt
Posiadałem to Auto przez prawie 5 lat, kupiłem je gdy miało 142 tys na liczniku a sprzedałem z przebiegiem 220 tys. Przez ten okres czasu na poważnie zepsuła mi się raz, pękł zawór nad komorą silnika (wybaczcie za opis ale nie jestem mechanikiem). Dokonałem gruntownej naprawy razem z zmianą łańcuszka i całego rozrządu. koszt 3 tys. A tak poza tym, raz sprzęgło i dwa razy końcówki drążka. Amortyzatory były oryginalne aż do sprzedaży auta.
Wrażenia
5,0
Silnik
O silniku wypowiem się tylko dobrze, przy normalnej jeździe po mieście dawał wrażenie na 130 KM. Po przekroczeniu magicznej liczby 6000 obrotów uruchamiał się potwór :) Zwłaszcza w trasie pokazywał na co go stać. Wyprzedzanie Tirów i osobówek to sama przyjemność. Wbijając trójkę przy 90 km/h jechało się do 140 km/h i mieniało na 4 kę. w tym czasie wyprzedziło się wszystko co się chciało bez najmniejszego problemu. Te zdziwione miny :) widok bezbłędny. Najcichszy między 90 a 100 i 130 a 140.Cichszy w rozumieniu silnika z Japonii. Ogólnie auto głośne.
4,0
Skrzynia biegów
Największy problem był z w biciem trzeciego biegu ale po kliku dniach nauczyłem się ją obsługiwać. Zero problemu przez pięć lat.
3,0
Układ jezdny
Dość słabo wyglądało to na zakrętach, miało się wrażenie, że zaraz odlecę. Koniecznie proszę zainstalować rozpórkę w modelach przed liftingiem. Zawieszenie pancerne, dwa razy końcówkę drążka z prawej strony, powoli zaczęło było słychać przegub (do wymiany już przez nowego właściciela) a amortyzatory oryginalne jak i resory. Koszty naprawy powyższych usterek śmiesznie tanie. Końcówka plus robocizna 140 zł
Komfort
5,0
Widoczność
Bez zastrzeżeń.
4,0
Ergonomia
Trochę za krótkie siedziska jak dla mnie (186 cm wzrostu) a tak bez zastrzeżeń.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bez problemowe działanie. Nie mam zastrzeżeń
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dal kierowcy miejsca w bród dla pasażera z tyłu tak samo.
3,0
Wyciszenie
Słabo, dość głośne po przekroczeniu 3500 obrotów, po przekroczeniu 6000 to jak jazda na motorze.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Po za paliwem koszty utrzymania śmiesznie niskie.
5,0
Stosunek jakość/cena
Doskonale, za tak małe pieniądze cała masa przyjemności. Warto
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Tak, było ich parę: to fotel trochę skrzypiał to uszczelka przy oknie się odkleiła, to głośniczek trzeszczał.
Najbardziej co mnie irytowało to palące się żarówki akurat tam gdzie jest akumulator (ciężki dostęp)
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Tak jak wspomniałem na początku, pękł mi zawór więc wymieniłem głowicę i rozrząd razem z nowym łańcuszkiem, zrobiłem generalny remont koszt 3000 zł i raz wymieniłem sprzęgło.
Istotne: sprzęgło po wymianie pali się niemiłosiernie. Ne ma to wpływu na funkcjonowanie auta.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.8 i 16V T-Sport 192KM 141kW
[l/100km]