Ocena kierowcy - Toyota Corolla IX (E12) Hatchback
Willy,
12 lat temu
Silnik 1.8 i 16V T-Sport 192KM 141kW
Rok produkcji 2002
Przebieg:
170 tys. km
Okres użytkowania:
niecały rok
4,00
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik
: Nikt sie nie spodziewa po Toyocie Corolli że mu zniknie za widnokrąg a przecież on ma Audi czy BMW :P
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik bardzo elastyczny. 40km/h i już 5 bieg. 50km/h i 6 bieg. Wyprzedzanie paru aut nawet pod górę to jak strzał z procy + kontrola trakcji = auto bezpiecznie lokuje sie na 1-szej pozycji. Troche głośno chodzi, no ale w końcu to sportowa wersja. Dla mnie to Ona świetnie sobie mruczy.
3,0
Skrzynia biegów
Jak ktoś jeździ toyotami to \"wchodzi jak w masło\" przy przesiadce z Fiata/VW to trochę nauki i jest OK.
5,0
Układ jezdny
Tzw. Żelazko na drodze. nie przechyla się, kontroluje nawierzchnie, jest zbilansowane, ani twarde ani miękkie. Przy wyprzedaniu czy ostrym zakręcie auto nie przechyla się, można wyskoczyć z kolumny i buta do przodu. Bez obawy o huśtanie.
Komfort
4,0
Widoczność
Słupki przednie nie przeszkadzają. Wiadomo to nie rower czy motor. Dobre lusterka boczne z zagięciem na martwą strefę. Przez tylną szybę uważać - wysoko osadzona.
4,0
Ergonomia
Jak na auto sportowe to jest limuzyna. Jednakże przeciętnej wysokości facet (lub kobieta) nie oprze łokci po bokach trzymając kierownice w połowie - trzymam na dole i wtedy można odpocząć. Przycisk wyłączenia takcji szybko dostępny bez odrywania rąk z kiery po lewej stronie. Niefortunnie ułożona zapalniczka - dla ładowarek GPS - przeszkadza drążkowi skrzyni. Fotele wygodne kubełkowe.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Może mam zabrudzoną czy coś, ale trzeba odczekać aż sie zrobi ciepło. Szybo boczne zawsze suche, strefa kierowcy też, Pasażer z przodu para na szybie - możne mam coś zatkane.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
3,0
Wyciszenie
Auto sportowe. I powinno wystarczyć. powyżej 3000rpm zaczyna przypominać że ma 200 koników pod maską, a o 8000rpm nie wspominam. Ale z 2 strony takie mruczenie to jak muzyka dla uszu. I aż żal to wyciszać. Dla mnie bomba, i kolegów. Szeptanie kobiecie czułych słówek do uszka przy 140 odpada :/
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
w skrócie: średnia z 1000km zimą 8.5L Mieszane autostrady, miasto, ostra jazda, wyprzedzanie, powolne toczenie pomiędzy radarami. Kolega Yariską ma 7L a ma 70KM. Ja mam 8.5 i 200KM. Można zbić 0,8L stosując ledy + Latem zawsze mniej pali.
Niezawodność
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.8 i 16V T-Sport 192KM 141kW
[l/100km]