Szukaj

Ocena kierowcy - Toyota Corolla IX (E12) Hatchback

olo_ts, 13 lat temu
Silnik 1.8 i 16V T-Sport 192KM 141kW
Rok produkcji 2002
Przebieg: 150 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Toyota Corolla IX (E12) Hatchback 1.8 i 16V T-Sport 192KM 141kW 2001-2009 - Oceń swoje auto
4,38
7% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik
4,0
Całokształt
Szczerze polecam te auto, niepozorne a potrafi zaskoczyć. Dobre wyposażenie w standardzie. Przy takich osiągach można powiedzieć ekonomiczne :)
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik rewelacyjny, daje dużo frajdy z jazdy. Ładnie wkręca się na obroty a przy około 6200 obr/min wciska w fotel praktycznie na każdym biegu. Ładny rasowy dźwięk, delikatnie basowy przy fabrycznym wydechu. W połączeniu z krótką skrzynią silnik można powiedzieć gumowy, sprawdzałem na 6 biegu przy 50km/h nic nie szarpie auto po prostu jedzie. Poniżej tych wspomnianych 6200obr auto wyraźnie słabsze, jeździ się jakby miało ze 130KM, czyli jest żwawe dynamiczne ale bez rewelacji. Ma to swoje plusy przy codziennym użytkowaniu (spalanie)
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia świetna do 5. przełożenia. Jest zestopniowana na jak najlepsze przyspieszenie. Przy wbiciu kolejnego biegu tuż przed odcinką obroty nie spadają poniżej 6tys, auto pozostaje w "lifcie" w najlepszych dla silnika parametrach. Teraz ten nieszczęsny 6. bieg.. mógłby być dłuższy, przez to auto nie nadaje się na dłuższe trasy. Przy 130km/h ma 4tys obr, pali już więcej i jest głośno. W zasadzie głośniej robi się już od 3tys obr..
3,0
Układ jezdny
Bez rewelacji, belka skrętna tania w serwisowaniu nie daje bezpiecznego prowadzenia w zakrętach na nierównej drodze. Generalnie auto za miękkie na sportową jazdę w ciasnych zakrętach i za twarde na nasze kiepskie drogi, potrafi nieźle wytrząść.
Komfort
4,0
Widoczność
Mam 3-drzwiową i do tyłu słaba widoczność, ale zacząłem korzystać tylko z lusterek jest ok. Światła trochę za słabe, wymieniłem żarówki na Osram Nightbreaker o zwiększonej jasności i .. nastała się jasność. Teraz jest ok
5,0
Ergonomia
Wszystko pod ręką, sterowanie radia w kierownicy, skórzana kierownica i gałka skrzyni biegów. Przyjemny wygląd materiały wykończenie. Brakuje jedynie ustawiania kolumny kierowniczej w dwóch płaszczyznach w modelach sprzed liftingu <'04, trochę ciężko jest ustawić wygodną pozycję kierowcy.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klima wydajna, wystarcza na upały choć widziałem lepsze. Jeśli komuś parują szyby zimą po nocy polecam na chwilę zostawić otwarte drzwi przed dłuższym postojem, przewietrzyć - mi pomogło.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Wygodnie, wystarczająco miejsca nawet dla wyższych osób, ale kosztem bagażnika.
3,0
Wyciszenie
Na dziurawych drogach słychać (i czuć) twardsze zawieszenie. Poniżej 3 tyś obr auto super ciche. Nie wiem czy każda tak ma ale w mojej między 3-4 tys. obr wydech robi "buu" ;)
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Trzeba dbać o terminowe wymiany olejów itp., ten silnik nie wybacza zaniedbań, ja leję dobry olej syntetyczny 10w40 co 10 tys. km. Naprawy samej jednostki mogą okazać się kosztowne. Używane silniki do 7 tys zł, części do nich tylko oryginalne, brak zamienników w Europie. Pozostałe części jak do zwykłych Corolli poza małymi różnicami. Spalanie średnie nigdy nie przekroczyło mi 10l/100km (jeżdżę zwykle 60/40 miasto/trasa). Przy dobrym paliwie miasto 10l, trasa 7,5 z prędkościami do 120km/h
5,0
Stosunek jakość/cena
Corolla TS to takie zwykłe auto z fajnym silnikiem i hamulcami od cięższego diesla. Wolałem TypeR bo to już sportowe auto, ale niestety dużo droższe w porównianiu do TS
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
usterki w ciągu roku eksploatacji: - silniczek spryskiwaczy, - pompa oleju (a raczej wadliwa/wyrobiona w niej sprężyna - zestaw 30zł w ASO) przyczyną niewłączającego się liftu; najbardziej kłopotliwa tu była diagnoza i sama wymiana; nie unieruchomiło to auta - jeździła normalnie poniżej 6 tys obr ;)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
nigdy nie odmówiło posłuszeństwa

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.8 i 16V T-Sport 192KM 141kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,8
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Toyota Corolla IX (E12) Hatchback 1.8 i 16V T-Sport 192KM 141kW
Średni koszt przejechania 100 km
53,00 zł
9,9
l/100km
Zobacz dzienniki
Toyota Corolla IX (E12) Hatchback