Ocena kierowcy - Toyota Corolla IX (E12) Hatchback
Marcin,
13 lat temu
Silnik 1.8 i 16V T-Sport 192KM 141kW
Rok produkcji 2003
Przebieg:
65 tys. km
Okres użytkowania:
1 rok
4,85
19% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik
: Silnik jest wspaniały - jak chcesz, to oszczędny i w miarę dynamiczny, a jak chcesz to nieoszczędny, ale za to bardzo mocny i szybki.
5,0
Całokształt
Jeśli ktoś kocha japoński urok wysokoobrotowych silników, to polecam. Jest głośno, trzeba trochę silnik pokręcić, trochę namachać się skrzynią biegów, ale taki jest ich urok. Auto wygląda bardzo niepozornie, ludzie robią fajne miny, gdy objedzie ich Corolla. Spalanie bardzo dobre, awaryjność na niskim poziomie, osiągi rewelacyjne, oczywiście pamiętając, że to 1.8.
Wrażenia
5,0
Silnik
Kultura pracy bardzo wysoka, jeśli chodzi o elastyczność to auto ma 180 Nm, czyli znacznie lepsze na sprint, niż do wyprzedzania zwłaszcza w trasie z kilkoma osobami na pokładzie. Generalnie bardzo mocny jak na 1.8 i realne przyspieszenie to 7s od 0-100 km/h, V max to 225 km/h.
5,0
Skrzynia biegów
Skrzynia dość \"trudna\", ale jak już ją wyczujesz, to jest świetna. Trudność polega na tym, że niedoświadczony kierowca Tsa, będzie uzyskiwał słabe osiągi, zwłaszcza z jedynki na dwójkę. Drążek zmiany biegów chodzi dość cięzko, ale bardzo precyzyjnie.
4,0
Układ jezdny
Auto prowadzi się pewnie, dobre w zakrętach, choć mogłoby być lepiej w tym elemencie. Jeśli chodzi o elektronikę, to mi osobiście bardzo przeszkadza brak wyłącznika VSC (ESP). Można jedynie odłączyć ASP.
Komfort
5,0
Widoczność
Bardzo dobra wszędzie.
5,0
Ergonomia
Wszystko w zasięgu ręki, przejrzyście, łatwość w obsłudze klimatyzacji (klimatronik), w kierownicy poręczny pilot do radia, przydatny komputer pokładowy.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Trochę szybko parują szyby, ale bardzo łatwo je odparować dzięki funkcji Front, ogrzewanie bardzo dobre, trochę słabe jedynie w temp - 20 stopni, ale tak jest prawie w każdym aucie.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak na hatchbacka naprawdę sporo miejsca z przodu, nie wiem jak z tyłu jeszcze nigdy tam nie jechałem, ale jeszcze nikt nie prosił o przesunięcie fotela.
5,0
Wyciszenie
Jeśli kupujesz auto, które kręci 8200 rpm, to nie spodziewaj się, że w środku jest cicho... Ten dźwięk na lifcie po prostu trzeba kochać, inaczej będzie przeszkadzać.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Spalanie rewelacja jak na auto o mocy 192 KM, w mieście przy normalnej jeździe to 10l, przy naprawdę delikatnej 8l, przy bucie robi się ok 14l. w trasie przy 70 km/h to 5,6l, przy 90 km/h 7l, przy 120 km/h 9l, przy 140 km/h 12l. Napraw jeszcze nie robiłem, bo nic się nie dzieje, jedynie klocki na tył Ferodo koszt ok 100PLN.
5,0
Stosunek jakość/cena
Zanim kupisz to auto, to sprawdź je bardzo dokładnie. Warto podjechać do jakiegoś warsztatu. Nie grzej się na tak zwane okazje. Nie ma czegoś takiego. Jak ktoś będzie sprzedawał dobre auto, to będzie kilka tysięcy droższe, niż średnie ceny. Ogólnie patrząc, to ciężko kupić auto w tej cenie, które oferuje podobne osiągi, więc warto.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Mój Ts ma 65000 km, nic się nie dzieje, nic nie skrzypi, nic nie puka, nic nie stuka.