Szukaj

Ocena kierowcy - Toyota Corolla IX (E12) Hatchback

Szymek, 19 lat temu
Silnik 1.6 i 16V 110KM 81kW
Rok produkcji 2004
Przebieg: 15 tys. km
Toyota Corolla IX (E12) Hatchback 1.6 i 16V 110KM 81kW 2001-2009 - Oceń swoje auto
4,77
17% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
5,0
Całokształt
Wrażenia
5,0
Silnik
Elastyczny w duzym zakresie obrotow (aczkolwiek dopiero ok. 3800-4000 pokazuje co potrafi), przy wyzszych predkosciach nieco glosniejszy ale mi sie podoba jego przyjemny dzwiek... Trzeba sie przyzwyczaic ze lubi wyzsze obroty, aby pokazac na co naprawde go stac.
5,0
Skrzynia biegów
Praktycznie na kazdym biegu zachowana jest dynamika. Ku mojemu zaskoczeniu 5-tka okazala sie na tyle dynamiczna (w polaczeniu z silnikiem), ze nieraz nie ma potrzeby redukcji biegu przy wyprzedzaniu.
5,0
Układ jezdny
Dobry kompromis miedzy komfortem, a bezpiecznym i pewnym prowadzeniem. Nigdy nie odczulem niepewnego zachowania, przechylow czy kolysania, nawet przy pokonywaniu zakretow przy duzej szybkosci. Przy tym nie jest ciagle zbyt twarde.
Komfort
4,0
Widoczność
Jak w wiekszosci nowoczesnych samochodow dosc szerokie slupki przednie ograniczaja nieco widocznosc. Bardzo dobre lustrerka boczne. Widocznosc do tylu - jak w hatchbackach, kompensowana przez czujnik parkowania (przy manewrach).
5,0
Ergonomia
Wszystko na swoim miejscu, pod reka. Proste, przemyslane rozwiazania. Bardzo dobra pozycja za kierownica, wygodnie mozna jechac wiele kilometrow. Sterowanie radiem w kierownicy bardzo przydatne. Bardzo przydatny schowek w konsoli, zwlaszcza dla osob noszacych okulary (ja je tam trzymam caly czas).
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Zadnych zastrzezen, choc ostatnio zauwazylem ze po wylaczeniu klimatyzacji, czuc nieprzyjemny zapach wilgoci.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dodajac do tego co pisalem przy ergonomii. Bardzo wygodna pozycja, pasazerowie maja duzo miejsca, 600 km bez zmeczenia.
5,0
Wyciszenie
Sprawa dosc indywidualna. Generalnie idealnie trafilo w moje gusta. Niektorym moze sie nie podobac nieco bardziej slyszalny silnik przy wyzszych predkosciach, jednak przy milym dzwieku jaki wydaje nie jest to halas tylko mily pomruk. Przy nizszych predkosciach bez zarzutu.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Tu chyba mialbym najwiecej zastrzezen, aczkolwiek na wlasne zyczenie. Bardzo duzo zalezy od stylu jazdy. POdajac srednie spalanie musialbym podac przedzial 5,7-12 l/100km. najnizsza wartost to uzyskana w lato w trasie z predkoscia ok 100-120 km/h. 12 mozna latwo osiagnac jezdzac dynamicznie zima, lub (uwaga!) w trasie (zuzycie znacznie rosnie po przekroczeniu 150-160 km/h). 120km/h - ok. 6l/100km 150km/h - ok 8-10 180km/h - 14-16 200km/h - 18-20
5,0
Stosunek jakość/cena
Za wysoka jakosc trzeba troche wiecej zaplacic, ale dla spokoju ducha i przyjemnosci z jazdy - warto.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Po kupnie auta kilka drobnych poprawek zmontowanego z "fabryczna" precyzja samochodu. Wlicze tu rowniez wymiane parujacych reflektorow.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.6 i 16V 110KM 81kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,8
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,7
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Toyota Corolla IX (E12) Hatchback