Szukaj

Ocena kierowcy - Toyota Corolla IX (E12) Hatchback

oskaju1988@op.pl, 3 lata temu
Silnik 1.6 i 16V 110KM 81kW
Rok produkcji 2003
Przebieg: 118 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Toyota Corolla IX (E12) Hatchback 1.6 i 16V 110KM 81kW 2001-2009 - Oceń swoje auto
4,43
8% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Żwawe bydle jak na 110 KM mocy, zmienne fazy rozrządu robią swoje. Drugie zaskoczenie - spadek wartości auta. Zadbane egzemplarze trzymają wartość - 17 letnie auta bez rdzy w cenach 13 - 18k ? Proszę bardzo.
4,0
Całokształt
Poprawne, nie budzące zainteresowania estetów auto. Wyprodukowane w Japonii co gwarantuje ponadprzeciętną jakość mechaniczną oraz względny święty spokój jeżeli zachowany był interwał serwisu (olej co 15k km). Dobra propozycja na pierwsze auto!
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik 1.6 110 KM VVTI - duży plus auta. Łańcuch rozrządu bez problemów jakościowych, przyzwoite osiągi i relatywnie niskie spalanie przy umiejętnym korzystaniu z gazu. W moim egzemplarzu (17 lat i 118 000 PRAWDZIWEGO nalotu brak konsumpcji oleju). Mocne 5 gwiazdek bez zawahania!
4,0
Skrzynia biegów
Tradycyjnie wsteczny z lekkim oporem, pozostałe biegi bez zarzutów. Nie ma się do czego przyczepić. Warto wymienić olej w skrzyni raz na 100k km i będzie jeździć. To mały wydatek (ok 2 litry oleju) więc nie ma się co zastanawiać przy zakupie używanego egzemplarza.
4,0
Układ jezdny
Belka skrętna z tyłu nie zachęca do świrowania w zakrętach. To jednak GRZECZNE auto z minimalnie sportowym drygiem - zawieszenie nie nadąża za silnikiem.
3,0
Karoseria
Lakier miękki - typowo japoński. Brak ocynku. Kluczowe dla tych aut jest ich utrzymanie - najlepiej jeśli nocowały w garażu. Dużo egzemplarzy ma drobne ogniska korozji, głównie podwozie cierpi. Kluczem do "sukcesu" jest pewne pochodzenie auta - mój ma 17 lat i nie widział zimy stąd pod spodem nie widziałem grama rudej. Przewody hamulcowe również fabryczne!
Komfort
4,0
Widoczność
Wszystko w normie, nie ma się co rozpisywać na ten temat.
5,0
Ergonomia
Duże, czytelne i dobrze opisane guziki, podłokietnik ze schowkiem, 2 cupholdery po prawej od kierownika. Wszystko po Japońsku z tamtych lat - jest gitez.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wersja SOL ma automatyczną klimę. Klima po 17 latach od wyprodukowania działa bez zarzutu. Zbiornik na stary czynnik ma 400g pojemności. Ze względu na jednostkę na benzynę baaardzo szybko się nagrzewa. Nie mam zastrzeżeń.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dla 4 osób bez zastrzeżeń. Dla 5 ciasno. Produkcja tej generacji trwała od 2001 do 2007 - to jednak inna epoka i inne gabaryty aut. Dzisiejszy segment B ma takie same lub nawet większe rozmiary.
3,0
Wyciszenie
Tutaj jest przeciętnie. Lekkie auto, niewiele wygłuszenia - stąd hałas większy niż u Niemców. Na pewno nie jest to model auta do walenia tysięcy kilometrów po Europie - najlepiej czuje się do prędkości 100 km/h. Przy 190 km/h jest na prawdę głośno.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Ceny części do nastolatka nie szokują. Realne spalanie w cyklu mieszanym - 7l/100 km. Ponadprzeciętna jakość mechaniczna Toyoty z tamtych lat to nie puste słowa - jeśli trafiłeś na egzemplarz z udokumentowaną historią i nie zjedzony przez rdzę to moim zdaniem jest to lepsze rozwiązanie niż Golf IV/V lub też Astra pod względem MECHANIKI i świętego spokoju.
5,0
Stosunek jakość/cena
Świadomie kupiłem Japończyka zdając sobie sprawę, że mimo sporego wkładu własnego w nowe części eksploatacyjne za 2-3 lata sprzedam go niemalże bez straty. Zadbane egzemplarze (bez rdzy) świetnie trzymają wartość i są gwarancją bezproblemowej eksploatacji i przemieszczania się z A do B. Tak jak pisałem wyżej - świetne auto jako pierwsze na początek przygody z motoryzacją :)
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Mały przebieg póki co ale stan samochodu i całkowite "dopieszczenie" mechaniczne raczej nie wróżą źle :)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
BRAK

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.6 i 16V 110KM 81kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,8
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
11,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Toyota Corolla IX (E12) – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

Toyota Corolla IX (E12) Hatchback