Szukaj

Ocena kierowcy - Toyota Corolla IX (E12) Hatchback

Tomasz, 8 lat temu
Silnik 1.6 i 16V 110KM 81kW
Rok produkcji 2005
Przebieg: 9 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Toyota Corolla IX (E12) Hatchback 1.6 i 16V 110KM 81kW 2001-2009 - Oceń swoje auto
4,69
15% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Daje dużo frajdy z jazdy, nie pije oleju czego sie bałem i jest ekonomiczny i dobrze wyciszony na nizszych obrotach.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Zawieszenie : coś skrzypi, ale nie ma to wpływu na jazde
Karoseria : odpryski i zarysowania, ale takie uroki 11 letniego auta z ciemnym lakierem
5,0
Całokształt
W związku z tym że to pierwsze autko to ciężko mi dać mniej niż 5 gwiazdek, zatem po całym opisie każdy sam musi wywnioskować, na ile gwiazdek autko zasluguje. Szukałem jak najtańszej i w jak najlepszym stanie. Ostatecznie wybór padł na 10 letnią, sprowadzona z Niemiec, pewnie krecona ale w takim stanie, że ciężko stwierdzić czy przebieg jest oryginalny czy nie bo miała zaledwie 82 000 km, za 16 000 zł + akcyza (300-400zł) + rejestracja i ubezpieczenie. Sprawdzona miernikiem, prawy bok, tył 2 warstwy lakieru 400-500 jednostek. Takto żadnych spawów, ziarnka rdzy (nawet pod spodem), jedynie jakieś odpryski lakieru na masce i w okolicach drzwi i na dachu. Ogólnie widać że autko garażowane i takich radze szukać, bo oglądałem wcześniej kilka innych, gdzie nawet uchwyty od pasów były rude, a plastiki i tapicerka zjechane. W środku troche pościerane obicia na drzwiach i podłokietnik, takie lekko białe przetarcia, pozatym reszta w stanie idealnym. Silniczek chodzi jak nówka, ale sprzęgło troche zacina przy zmianie biegów (wymaga obeznania i wyczucia). Największym minusem jest skrzynia, biegi są troche źle skonfigurowane, a najwiekszym dylematem jest wsteczny, który nie zawsze chce wejsc, czasami cos chrobotnie, kilka razy nawet wyskoczyl, ale z tego co czytalem to pieta achillesowa tegpo auta. Z zewnątrz autko jest ładne, chcociaż wyglądem nie powala. Przód i tył neutralne (chyba że pakiet TS to przód wygląda fajnie) za to autko dosyc ładnie prezentuje się z boku i choć 3-drzwiowy hatchback wygląda na mały i ciasny to w środku miejsca jest na prawde bardzo dużo. Wyciszenie do 3,5-4k obrotów super, potem słychać, że zmienne fazy rozrządu (VVTi) zaczynają grać i robi sie głośno, ale auto dostaje wtedy fajnego kopa. Fotele wygodne i porządne wykonane, chociaż może być na nich widać przetarcia takie jak na obiciach na drzwiach u podłokietniku/schowku. Dodam że to wersja SOL (albo SOL+), czyli najbogatsza, brakuje mi jednak tempomatu, który podobno można zamontować. Po więcej zapraszam do pełnego opisu ;)
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik super, jak na 1.6 i 110km jestem zadowolony. Od 4 tys obrotów VVTI robi swoje i zaczyna nawet wciskać w fotel, może nie jak w dieslu, no ale coś tam czuć ;) Jak dla kogoś nie jest problem redukowanie biegów i ciągnięcie do czerwonego pola przy wyprzedzaniu to naprawde polecam. Przy wiekszym obciązeniu (pasażerowie+bagaż) i włączonej klimie wcisniecie gazu w podloge przy 2 tys obrotow nie robi wielkiej zmiany. Ogólnie auto wtedy do tych 4 tys obrotów muli, ale potem daje rade, tak więc na trasie trzeba się przygotować na machanie drązkiem do zmiany biegów. Jak dotąd od wymiany oleju minęło 9 miesięcy, a na bagnecie cały czas max ;) tak więc picie oleju to kwestia dbania o silnik, stylu jeżdzenia i zapewne egzemplarza (jeden pije drugi nie)
3,0
Skrzynia biegów
No to już tak kolorowo nie jest. Skrzynia jest słabo skonfigurowana na niższych biegach. Kiedy auto się toczy nawet z predkoscia
5,0
Układ jezdny
Ogólnie jest bardzo dobrze, auto się dobrze prowadzi i trzyma drogi, jedynie niepownośc pojawia się w zakrętach, trzeba poprostu wyczuć na ile możemy mu pozwolić, ale to równiez kwestia wyczucia i przyzwyczajenia.
Komfort
4,0
Widoczność
Szerokie słupki przy zakrętach zmuszają czasem do wychylenia głowy, a w narożnikach z tyłu nie mamy żadnego punktu widzenia (przynjamnioje w przypadku 3-drzwiowego hatchbacka). Dobrym pomysłem byłoby znaleźenie egzemplarzu z czujnikami.
5,0
Ergonomia
Autko jest bardzo praktyczne, miejsca jest pod dostatkiem, schowki w drzwiach są bardzo pojemne, a w panelu centralnym zmieszcza sie 2 butelki/kubki (najwieksza zmiesciła się 1-litrowa nałęczowianka), dodtakowo mamy do dyspozycji bardzo pojemny schowek. Jedyne do czego mozna sie doczepić to troche za mały bagaznik na dłuższe wyjazdy i twarde obicia, w których ląduja nasze łokcie, na dłuższej trasie można poczuć, natomiast na krótszych odcinkach nie powinno przeszkadzać.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
W moim przypadku trafiło mi się autko z filtrem kabinowym w stanie krytycznym i klimatyzacją nieodgrzybianą niewiadomo od kiedy, dodtakowo poprzedni właściciel najprawdopodobniej palił sądząc po stanie popielniczki. Zatem mam problem z zapanowaniem nad zapachem w mojej gablocie. Pozatym wszystko działa naprawde fajnie. Szybko się nagrzewa, szybko chłodzi, dużo stopni nawiewu (opcja z klimatronikiem). W zime po 5 minutach jest juz ciepło po 10 jest gorąco ;)
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przestrzeni jest na prawde bardzo dużo. Z tyłu przy moim wzroście 182cm przy maksymalnie wysuniętym fotelu mam jeszcze przestrzeń na nogi. W 4 osoby jest duży komfort podrózy, problem sie robi gdy z tyłu siedzą 3 osoby. Wysoki tunel środkowy i małe siedzenie pośrdoku sprawia, że jazda na duże odległości może sprawiać trudności (z tyłu oczywiscie) ;)
5,0
Wyciszenie
Do 3,5-4 tys obortow jest cichutko. Przy 2 tys obortow przy normalnie wlaczonej muzyce nie slychac ze silnik chodzi. Dopiero od 4 tys VVTi robi swoje i słyszymy "mruczenie" silnika i podmuchy (na 5 jest to ok 140km/h). Osobiście wole to, niż klekotanie diesla, od którego przy kilkunastogodzinnej podróży bolała mnie głowa.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Wydatki to paliwo i zarówki, ewentualnie klocki, wymiana oleju z filtrem i filtr kabiony, ewentualnie odgrzybianie klimy. Częsci są dosyć drogie, ale pozatym nic sie nie psuje.
5,0
Stosunek jakość/cena
Przy ekonomicznej i nieostrej jeździe mamy bardzo dobre, fajne, przyjemne autko za niewysoką cene, która początkowo może na tle innych się wydawac duża, ale jeśli trafimy na zadbany egzemplarz i nie pożałujemy tych kilku złotych wiecej to na pradwe warto.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
żarówki... trzeba się przygotowac na walke z nimi i mieć od razu w zapasie kilka
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
nie wiem czy to poważna usterka, ale od jakiegoś czasu coś mi skrzypi w podwoziu, tak jakby stara wersalka, albo amortyzator w rowerze. Podejrzewam że to albo amortyzatory trzeba skrzypią, albo tuleje, chcoiaż możliwe że to poprostu klocki skrzypia bo też już sie kończą. To w sumie moja jedyna i dlatego najpowazniejsza usterka w tym aucie ;)

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.6 i 16V 110KM 81kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,9
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,6
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,7
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Toyota Corolla IX (E12) – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

Toyota Corolla IX (E12) Hatchback