Szukaj

Ocena kierowcy - Toyota Corolla IX (E12) Hatchback

Paweł, 14 lat temu
Silnik 1.6 i 16V 110KM 81kW
Rok produkcji 2002
Przebieg: 141 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Toyota Corolla IX (E12) Hatchback 1.6 i 16V 110KM 81kW 2001-2009 - Oceń swoje auto
3,54
13% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : NIC
3,0
Całokształt
Przeciętny samochód ale najważniejsze, że mała utrata na wartości przy sprzedaży
Wrażenia
4,0
Silnik
Długo chodzi na ssaniu jak jest zimno. Wbrew producentowi nie jest taki elastyczny. Idzie dobrze dopiero od 4000 obr. gdzie Astra robiła to od 3000-3500obr. Astra ma niżej moment obrotowy co przekłada sie też na niższe spalanie
3,0
Skrzynia biegów
Tragedia. Wsteczny haczy i zgrzyta okropnie. Przy 2 biegu jest częste szarpnięcie. Przełożenia są długie. W Astrze miałem sportową wersję i skrzynia chodziła pięknie. Przy każdej zmianie na wyższy bieg było charakterystyczne \"wyrywanie\" do przodu. W toyocie skrzynia troche buczy przy odpuszczaniu gazu szczególnie na 3 biegu. Może tylko moja tak ma?
4,0
Układ jezdny
Przyzwoicie. Twarde ale ładnie tłumi nierówności (nie mylic z dziurami). Niestety znowu porównanie do usztywnionego sportowego zawieszenia Astry klejącego w zakrętach auto do drogi. Corolla budzi strach w zakrętach przy dużej prędkości.
Komfort
4,0
Widoczność
Mam wersję 3 drzwiową. Dobrze gdyby nie szeroka część między boczną drugą szybą, a tylną. Przy cofaniu pod kątem z zatoki nic nie widać.
4,0
Ergonomia
Dobrze poza obsługa radia. Jest za wysoko i za daleko. Brak sterowania w kierownicy. Przy słonecznej pogodzie na desce nic nie widać pomimo ustawienia podświetlenia na maksa.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klima trochę słaba.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Nieywygodna pozycja kierowcy. Wysoko umieszczony fotel pomimo opuszczenia max. do dołu. Krótkie siedzisko i wiszące w powietrzu kolana dają się we znaki w podróży. Mam 186cm wzrostu. Z tyłu chyba najlepiej w tej klasie ale nikogo tam nie ważę. W Astrze fotele Recaro z regulacją lędźwiową i wysuwaną częścią pod kolana.
4,0
Wyciszenie
Trochę przyjemniejszy dźwięk niż w Astrze ale powyżej 120km/h za głośno. Niestety głośnej pracy silnika nie rekompensuje fatalny sprzęt audio. Brak głośników wysokotonowych, kiepska jakość dzwięku i radio gubiące zakresy. Niestety radio nie dostraja się samo w trasie.
Ekonomiczność
2,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Tragedia, a producent tak się chwali. W mieście nigdy nie udało mi się zejść poniżej 10l, a w trasie poniżej 7,2l. Jeżdżę po Warszawie normalnie, szybko i sprawnie ale bez wyrywania spod świateł. Przecież nie ma czym, zresztą po co? Astra na trasie paliła nawet 6,2l, a najwięcej 7,5l (z czego połowa trasy na autostradzie A2 momentami 170km/h)
4,0
Stosunek jakość/cena
Mała usterkowość za wysoką cenę
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nic przez rok nie zrobiłem oprócz 3 wymian żarówek w lewej lampie. Trzeba wyjąć akumulator,a z prawej strony rozmontować cały ABS. Odpukać jeszcze z prawej mi się nie przepaliła.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
W przyszłości czeka mnie wymiana katalizatora, który powoduję błąd silnika, a komputer wyłącza system VSC i TRC

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.6 i 16V 110KM 81kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,4
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,2
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Toyota Corolla IX (E12) – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

Toyota Corolla IX (E12) Hatchback