Ocena kierowcy - Toyota Corolla IX (E12) Hatchback
rafal.gz@gmail.com,
15 lat temu
Silnik 1.6 i 16V 110KM 81kW
Rok produkcji 2003
Przebieg:
118 tys. km
Okres użytkowania:
1 rok
3,92
4% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne
: Ilość miejsca w środku
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria
: Delikatny lakier, co chwila pojawiają mi sie odpryski od kamyków
Przeniesienie napędu
: Miałem nadzieję, że auto będzie bardziej elastyczne
Inne
: mały bagażnik
4,0
Całokształt
Jeżeli ktoś świadomie wybiera Corollę E12 to jest to dobry kompromis, pomiędzy ceną, jakością i późniejszą ekonomią. Auto ma ciekawą sylwetkę, kulturalny silnik, brak usterek elektroniki i sporo miejsca w środku.
Wrażenia
3,0
Silnik
Po silniku 1.6 110km spodziewałem się dużo większej elastyczności. Auto budzi się do życia dopiero po znacznym przekroczeniu 3000 obrotów co ma wpływ na spalanie.
Przy wyprzedzaniu na trasie z prędkości ok 80-90 najczęściej redukuję do 4.
Przy spokojnej jeździe w aucie jest cicho.
Jak już kilka osób pisało w okolicach 100-120 km/h silnik zaczyna być głośny, a po przekroczeniu 140 km/h zaczyna pracować bardziej kulturalnie.
3,0
Skrzynia biegów
Oj haczy okrutnie, zwłaszcza jedynka i wsteczny. Zgrzyta jak diabli. Podobno ten typ tak ma i taką trzeba ją lubić.
Pozostałe biegi wchodzą lekko, bez problemów
Zestopniowanie biegów - 1 za krótka.
4,0
Układ jezdny
Auto prowadzi się pewnie, a to co dużo ludzi uznaje za wadę - tylna belka skrętna zamiast wielowachacza - cóż to nie jest auto wyścigowe, a proste zawieszenie moim zdaniem ma sporo zalet.
Wspomaganie działa przyjemnie i bezproblemowo.
Komfort
4,0
Widoczność
Na fotelu kierowcy siedzi się dość wysoko, co raczej jest zaletą, bo ma się dobrą widoczność.
Wadą są szerokie słupki przednie i tylne.
4,0
Ergonomia
Wszystko pod ręką. Nie ma problemów z obsługą radia, komputera, ustawianie takich rzeczy jak intensywność podświetlenia zegarów (wiele osób myśli że nie ma czegoś takiego w tym modelu) jest banalnie prosta.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Nie mam problemów z parowaniem szyb - wystarczy dbać o wymianę w odpowiednim czasie filtra kabinowego.
Zimą nagrzewa się szybko.
Klima manualna działa bezproblemowo.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
To duża zaleta tego auta. Jak na tą klasę jest naprawdę dużo miejsca zarówno dla pasażerów przednich jak i tylnych siedzeń (oczywiście kosztem niedużego 290l bagażnika)
4,0
Wyciszenie
Przy spokojnej jeździe w aucie jest cichutko. Wszelkie nierówności są dobrze tłumione.
Czasem przy niskich temperaturach zdarza się, że coś zaskrzypi we wnętrzu.
Jako, że jest to hatchback to słychać trochę półkę tylną.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Moim zdaniem zużycie paliwa jest na bardzo sensownym poziomie - zimą miałem średnio 9l przy proporcjach 70/30 miasto(Łódź)/trasa, teraz spada i utrzymuje się na poziomie 7.5l na 100km.
Auto serwisuję u znajomego mechanika (pracującego w ASO Toyota) - w sumie oprócz felernych łożysk, jedynie wymieniłem klocki na TRW, olej, filtry - pod tym względem auto jest b.nudne :)
4,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jedyna rzecz, która mi padła to czujnik zamykania drzwi kierowcy - do usunięcia we własnym zakresie.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Kupując auto szukałem takiego, w które nie będę musiał pakować kupy pieniędzy.
W sumie założenia zostały spełnione. Z awarii trafiła mi się przypadłość modelu - przy 110 tys km padły mi łożyska w skrzynki - kosz wymiany z uszczelkami i olejem 1050 zł.
Poza tym tylko wymieniam elementy eksploatacyjne i nie martwię się czy auto odpali przy -15 zimą, lub stanie gdzieś na drodze.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 i 16V 110KM 81kW
[l/100km]