Ocena kierowcy - Toyota Corolla IX (E12) Hatchback
Tomek Białystok,
17 lat temu
Silnik 1.4 i 16V 97KM 71kW
Rok produkcji 2001
Przebieg:
123 tys. km
Okres użytkowania:
niecały rok
4,31
5% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
4,0
Całokształt
wybieralem dlugi czas auto i nie przez przypadek wybralem wlasnie corolke, nie jest to pieknosc a ze spoilerem + fajne sportowe kolpaki wygląda niezle, dla mnie ma byc wygodnie, tylna kanapa mnie nie interere bo jezdze z przodu a od sexu to jest np. lozko, niezawodne, komfortowe, corolka jest fajnie wykonczona szczeg. material deski rozdzielczej -super tworzywo- nigdy nie bedzie stukac ani piszczec, jak na 1,4 slinik to jest bardzo dobry, auto przyjemnie sie prowadzi, jest cichutkie, niewiele pali, i mam nadzieje ze nie zawiedzie
Wrażenia
5,0
Silnik
1,4 vvti extra, cichutki nic nie stuka nie piszczy, bardzo elastyczny (moja połowica niechcący wrzuciła zamiast 2 biegu czwarty, silnik przymulil sie troche i pojechal bez szarpania 20km/h- inny juz by zdechł) minus za spalanie oleju -ok litra na 10 tys, nie jest to duzo ale dolewki syntetyku to ok 47 zł, poza tym słyszałem ze w corolkach sa pierscienie robione ze słabego materiału więc pewnie sie juz wyrobily troche
3,0
Skrzynia biegów
mieszane wnioski- z 1 strony na 2 biegu cisnąłem do 80 km/h bez problemu, skrzynia elastyczna (patrz wyżej), z drugiej strony biegi 1,2, i wsteczny haczą jak cholera,- szczególnie ciężko wyczuć wsteczny i 1 bieg, nie wiem czy to poprzedni wlasciciel tak rozpieprzyl skrzynke czy to wada wrodzona
4,0
Układ jezdny
jak cisnienie w oponach nie przekracza 2 atmosfer to jest niezle, przy cisnieniu 1,9 to juz bardzo komfortowy statek, ale po miescie,
na trasie uklad jezdny jest extra przy cisnieniu 2,1 atmosfery w oponach bezposredni i naprawde wspaniale sie prowadzi
Komfort
3,0
Widoczność
nie jest zle ale i nie jest dobrze ja troche czsu sie przyzwyczajalem do tej dlugiej maski a szczegolnie kicha przy cofaniu tylko po lusterkach
5,0
Ergonomia
wszystko pod ręką bez zbędnego fajansu odpustowego - jest co trzeba i gdzie trzeba i naprawde ladnie wygląda - chociaz widzialem wersje z jasnego materialu- kicha
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
3 minuty i jest ciepło
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
jak z przodu wygonie się rozsiąda 2 osoby to
z tyłu jest lipa. Mam wersję 5d liftback z tylu brak miejsca na głowę - mam 183cm, i raczej na 2 osoby tył, za to kierowca i pasazer z przodu nie ma co narzekać:P minus za regulację kierownicy tylko w pionie
4,0
Wyciszenie
hmm, to 100 jest ok, powyzej 130 jest juz troche głosno- mocno czuc szum powietrza silnik juz zaczyna sie wysilac, przy 160 jest głośno jak cholera- silnik wyje a opony huczą(zimówki-zrozumiałe)
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
tak jak się spodziewałem srednio ok 7,5 litra, w 8 litrach zamykam jazdę miejską a cisne ostro więc nie jest zle - kolega ma seicento i mu 8 potrafi wypić bez problemu, a gabaryty nie te nie te...:P,
5,0
Stosunek jakość/cena
hmm 19 tys za 2000 rok 1,4 vvti, ksiazka serwisowa- ja uwazam ze jest niezle, trzeba sie przejechac i tyle w porownaniu do np. kia rio 2003-
corolka jest o 3 lata starsza a bez porownania zawieszenia to jak porownywac merola do malucha tak samo jakosc wykonczenia, komfort to inna bajka jest
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
na razie nic nie naprawialem i mam nadzieje ze nie bede- w koncu to corolka, jest łańcuch rozrządu, ale ceny nie sa straszne jak je rysują wszedzie u japonczyków- komplet amortyzatorow przod i tyl za 1000 zł KYB- nie musze tlumaczyc jak dobre sa to amorki-warte kazdej ceny- zarowki hb4 - 25 zł - tu sie zdziwilem(sporo nie?) przglądałem rożnice w cenach do niemców i jeden huk, chyba ze chcesz kupic do niemca jakies gowno -widzialem jakies tandetne amorki np. za 130 zl , wymieniac plyny, pilnowac eksploatacji i jezdzic, jezdzic , jezdzic......
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
mam nadzieje ze nie bede takich mial
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.4 i 16V 97KM 71kW
[l/100km]