Szukaj

Ocena kierowcy - Toyota Corolla IX (E12) Hatchback

Tomek Białystok, 17 lat temu
Silnik 1.4 i 16V 97KM 71kW
Rok produkcji 2001
Przebieg: 123 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Toyota Corolla IX (E12) Hatchback 1.4 i 16V 97KM 71kW 2001-2009 - Oceń swoje auto
4,31
5% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
4,0
Całokształt
wybieralem dlugi czas auto i nie przez przypadek wybralem wlasnie corolke, nie jest to pieknosc a ze spoilerem + fajne sportowe kolpaki wygląda niezle, dla mnie ma byc wygodnie, tylna kanapa mnie nie interere bo jezdze z przodu a od sexu to jest np. lozko, niezawodne, komfortowe, corolka jest fajnie wykonczona szczeg. material deski rozdzielczej -super tworzywo- nigdy nie bedzie stukac ani piszczec, jak na 1,4 slinik to jest bardzo dobry, auto przyjemnie sie prowadzi, jest cichutkie, niewiele pali, i mam nadzieje ze nie zawiedzie
Wrażenia
5,0
Silnik
1,4 vvti extra, cichutki nic nie stuka nie piszczy, bardzo elastyczny (moja połowica niechcący wrzuciła zamiast 2 biegu czwarty, silnik przymulil sie troche i pojechal bez szarpania 20km/h- inny juz by zdechł) minus za spalanie oleju -ok litra na 10 tys, nie jest to duzo ale dolewki syntetyku to ok 47 zł, poza tym słyszałem ze w corolkach sa pierscienie robione ze słabego materiału więc pewnie sie juz wyrobily troche
3,0
Skrzynia biegów
mieszane wnioski- z 1 strony na 2 biegu cisnąłem do 80 km/h bez problemu, skrzynia elastyczna (patrz wyżej), z drugiej strony biegi 1,2, i wsteczny haczą jak cholera,- szczególnie ciężko wyczuć wsteczny i 1 bieg, nie wiem czy to poprzedni wlasciciel tak rozpieprzyl skrzynke czy to wada wrodzona
4,0
Układ jezdny
jak cisnienie w oponach nie przekracza 2 atmosfer to jest niezle, przy cisnieniu 1,9 to juz bardzo komfortowy statek, ale po miescie, na trasie uklad jezdny jest extra przy cisnieniu 2,1 atmosfery w oponach bezposredni i naprawde wspaniale sie prowadzi
Komfort
3,0
Widoczność
nie jest zle ale i nie jest dobrze ja troche czsu sie przyzwyczajalem do tej dlugiej maski a szczegolnie kicha przy cofaniu tylko po lusterkach
5,0
Ergonomia
wszystko pod ręką bez zbędnego fajansu odpustowego - jest co trzeba i gdzie trzeba i naprawde ladnie wygląda - chociaz widzialem wersje z jasnego materialu- kicha
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
3 minuty i jest ciepło
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
jak z przodu wygonie się rozsiąda 2 osoby to z tyłu jest lipa. Mam wersję 5d liftback z tylu brak miejsca na głowę - mam 183cm, i raczej na 2 osoby tył, za to kierowca i pasazer z przodu nie ma co narzekać:P minus za regulację kierownicy tylko w pionie
4,0
Wyciszenie
hmm, to 100 jest ok, powyzej 130 jest juz troche głosno- mocno czuc szum powietrza silnik juz zaczyna sie wysilac, przy 160 jest głośno jak cholera- silnik wyje a opony huczą(zimówki-zrozumiałe)
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
tak jak się spodziewałem srednio ok 7,5 litra, w 8 litrach zamykam jazdę miejską a cisne ostro więc nie jest zle - kolega ma seicento i mu 8 potrafi wypić bez problemu, a gabaryty nie te nie te...:P,
5,0
Stosunek jakość/cena
hmm 19 tys za 2000 rok 1,4 vvti, ksiazka serwisowa- ja uwazam ze jest niezle, trzeba sie przejechac i tyle w porownaniu do np. kia rio 2003- corolka jest o 3 lata starsza a bez porownania zawieszenia to jak porownywac merola do malucha tak samo jakosc wykonczenia, komfort to inna bajka jest
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
na razie nic nie naprawialem i mam nadzieje ze nie bede- w koncu to corolka, jest łańcuch rozrządu, ale ceny nie sa straszne jak je rysują wszedzie u japonczyków- komplet amortyzatorow przod i tyl za 1000 zł KYB- nie musze tlumaczyc jak dobre sa to amorki-warte kazdej ceny- zarowki hb4 - 25 zł - tu sie zdziwilem(sporo nie?) przglądałem rożnice w cenach do niemców i jeden huk, chyba ze chcesz kupic do niemca jakies gowno -widzialem jakies tandetne amorki np. za 130 zl , wymieniac plyny, pilnowac eksploatacji i jezdzic, jezdzic , jezdzic......
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
mam nadzieje ze nie bede takich mial

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.4 i 16V 97KM 71kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,6
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,2
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Toyota Corolla IX (E12) Hatchback