Ocena kierowcy - Toyota Corolla IX (E12) Hatchback
Philips,
18 lat temu
Silnik 1.4 i 16V 97KM 71kW
Rok produkcji 2002
Przebieg:
63 tys. km
4,85
19% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
5,0
Całokształt
Jestem bardzo zadowolony. Mam jeszcze Mercedesa E 200 1996. Mietek to inna bajka. Nie ma lepszych samochodów. To jest wzór do naśladowania i nie będe porównywał Corolli. Jeżeli chodzi o osiągi to jest to samo. Komfort wiadomo. Większa kasta itd. Ale Mercedes to zupełnie inne samopoczucie. Widzisz gwiazdę na masce i już czujesz się super. Audio i komfort rewelacja. Ale bardzo lubię Corolle/
Wrażenia
5,0
Silnik
Silni jest rewelacyjny. Poprostu Japoniec. Kręci sie dobrze i jak na 100 km naprawde niezłe osiągi przy umiarkowanym zużyciu paliwa.
5,0
Skrzynia biegów
Skrzynia: Tu również nic złego nie można powiedzieć. Biegi wchodzą bez problemów nawet jak wchodze na wysokie obroty i szybko zmineniam bieg. W Oplu Vectra 1.6 16v z 1996 jak szybko zmieniłem z 1 na 2 nie zawsze weszło. Corolla górą.
5,0
Układ jezdny
Doskonale trzyma się w zakrętach. Gorzej jak jest 5 osób i bagażnik załadowany ale to w każdym aucie tej klasy tak jest. Jak na polskie drogi to rewelacja. Wiadomo koleiny, dziury to czasami troche zabuja ale po niemieckich dorgach to 100% kontroli. Kierownica dość mała ale to tylko poprawia wizerunek auta. Na początku trzeba się trochę przestawić.
Komfort
4,0
Widoczność
Z tym nigdy nie miałem problemu. Lusterka bok, tył ok. A parkowanie to trzeba umieć. Mam Forda thunderbirda ponad 5 metrów i też nim bez problemu parkuje.
4,0
Ergonomia
wszystko na swoim miejscu. Jedynie radio mnie trochę wkurza. Trochę mało przejrzyste przyciski. Ale już sie przyzwyczaiłem.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Kilka chwil i ciepło. Lepiej niż w Oplu. Odparowywanie szyb też nie ma problemu.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
To jest jedna z największych zalet tego auta. Nie wiem jak oni to zrobili ale miejsca jest bardzo dużo. Z przodu dużo miejsca ale z tyłu to poprostu masakra. Nie widze różnice między Oplem Vectra. Naprawdę luksus. Ma dwóch synów 1,9 m wysokości i są bardzo zadowoleni.
5,0
Wyciszenie
Lubię słyszeć silnik ale w Corolli do pewnego momentu wcale go nie słychać. Jak jeszcze jest radio włonczone to nic. Druga sprawa. Wszystko zależy od nawierzchni. po niemieckiej autostradzie 160 km/h i cisza.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jestem mistrzem ekonomicznej jazdy jak chce. Na autostradzie 90 km/h (tak raz chciałem spróbować) 5 l. Średnia spalania w ciągu roku 6l. W mieście tak np. raz jezdziłem po wrocławiu 8l. Ale to zaelży bo jak będzie się stało w korku i cały czas jedynka i dwójka to nawet 10 spali. Ale w trasie po Polsce jak jest prosta to 140lm/h miasto 60 km/h do 5000 obr. max to średnio 6,5. Ale jak naprawd wdepnę 6 tys obr na 1,2,3 i dalej rura, ostra jazda to 13 litrów.
5,0
Stosunek jakość/cena
Za tą cene to narazie ok. Jak zrobię nią 300 tys. km a co najmniej tlye mam zamiar zrobić to zobaczę. Dbam o samochó serwisuje i myślę, że długo mi posłuży. Koleżanka ma Honde Civic i 450 tys i jezdzi nadal
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Narazie jestem zadowolony. Był bym bardzo zadowolony ale klocki hamulcowe mnie dobiły. Bujam się barzdzo ekonomicznie irozsądnie. Hamowanie to rzadkość. Hamuje głównie silnikiem i dusze na pedał w ostateczności. Nie siedze oczywiście nikomu na dupie. No i po 50 tys km wymiana klocków. Normalnie to bym to zrozumiał ale nie przy mojej jezdzie. Czytając te opisy to widzę, że nie tylko ja miałem ten problem bo jeden użytkownik wymieniał klocki już przy 20 tys km. Absurd. Ale poza klockami nic. I mam nadzieję, że będzie tak dalej.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Tylko klocki
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.4 i 16V 97KM 71kW
[l/100km]