Szukaj

Ocena kierowcy - Toyota Corolla IX (E12) Hatchback

DyzioX, 19 lat temu
Silnik 1.4 i 16V 97KM 71kW
Rok produkcji 2003
Przebieg: 4 tys. km
Toyota Corolla IX (E12) Hatchback 1.4 i 16V 97KM 71kW 2001-2009 - Oceń swoje auto
3,23
21% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
3,0
Całokształt
Przeciętna jakość materiałów i ich spasowania. Przeciętne właściwości trakcyjne. Przeciętny silnik i skrzynia biegów. Niezawodność też już nie ta co kiedyś. Bardzo przeciętna ta moja Corolla. A myślałem, że kupiłem takie wyjątkowe auto. jestem naprawdę rozczarowany. Powiem więcej - nie lubię jeździć tym samochodem.
Wrażenia
3,0
Silnik
Nie jest źle, chociaż wydaje mi się, że częśc z tych 97 koni jest chyba wirtualna jakaś .... Jeśli chodzi o eksploatację, to często mam problemy z uruchomieniem zimnego silnika - odpala za drugim razem i jakoś tak się dławi. Ponad to silniki te lubią brać olej - podobna jakaś wada fabryczna. Jak na Toyotę - porażka.
3,0
Skrzynia biegów
Przeciętnie - jedynka i dwójka lekko chaczy.
2,0
Układ jezdny
Tu mam największe petensje do Toyoty. Auto zwyczajnie źle się prowadzi. Przy większych prędkościach trzeba się bardzo pilnować, zwłaszcza przy wyprzedzaniu. Byłem z tym chyba ze cztery razy w ASO wyminili amortyzator, gniazdo amortyzatora i sprężyny i nic. Bez zmian. Układ kierowniczy - bardzo nieprecyzyjny. Na nierównościach ciągnie raz w lewo, raz w prawo. Doprowadza mnie to do szału. Tym autem naprawdę źle się jeździ.
Komfort
3,0
Widoczność
Słaba widoczość do tyłu. Ale jest to przypadłość większości współczesnych aut kompaktowych. Widoczość z przodu ograniczają słupki.
4,0
Ergonomia
Nieźle, chociaż w tańszych wersjach nie ma sterowania radiem w kierownicy, a radio fabryczne jest umiejscowione dość wysko, co utudnia jego obsługę. W trakcie jazy na włączonych światłach w dzień trzeba zwiększać intensywność podświetlenia zegarów (nazywa się to OPTITRON). W przeciwnym wypadku są prawie niewidoczne. Po dwóch latach eksploatacji słychać zbyt dużo skrzypiących plastików. z okolic schowka wydobywa się brzęczenie, którego nie mogę zwalczyć.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
W czasie deszczu bardzo parują szyby. Pomaga włączenie klimy. Ogólnie OK
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
To chyba największy atut tego auta, bo o legendarnej niezawodnościu można chyba zapomnieć. Szczególne pochwały należą się projektantom za ilość przestrzeni z tyłu. Chociaż osiągnęli to chyba dzięki ograniczeniu przestrzeni bagażowej (tylko 290l w hatchbacku).
2,0
Wyciszenie
Samochód ten jest bardzo głośny, szcególnie w przedziale od ok. 3500 do 4200 obr/min. Poprawili to w w takcie faceliftingu. Jeździłem Corollą po FL - jest dużo lepiej wyciszona i nie ma efektu, o którym wspomniałem powyżej.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Moja pali ok. 7,8 l w mieście i ok. 6,5 l w czasie spokojnej jazdy w trasie.
3,0
Stosunek jakość/cena
Wersja terra z metalicznym lakierem kosztuje w tej chwili prawie 60 tys. zł. Nie kupiłbym drugi raz tego auta. Za te piniądze, wśród dwu-, trzyletnich samochodów, można mieć prawie wszystko.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Skrzypiące plastiki. Nie powinno tego być przy tak małym przbiegu.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Silnik - nie wiem czy problem z uruchamianiem nie okaże się poważny. ASO to bagatelizuje. Zawieszenie - problem tkwi prawdobodobnie w geometrii. Serwis wymienia elementy, które nie mają bezpośredniego wpływa na geometrię. Ogólnie - nie jest to już ta niezawodna Toyota co kiedyś

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.4 i 16V 97KM 71kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,1
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,8
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Toyota Corolla IX (E12) Hatchback 1.4 i 16V 97KM 71kW
Średni koszt przejechania 100 km
29,50 zł
7,8
l/100km
9,6
l/100km
Zobacz dzienniki
Toyota Corolla IX (E12) Hatchback