Ocena kierowcy - Toyota Corolla IX (E12) Hatchback
DyzioX,
19 lat temu
Silnik 1.4 i 16V 97KM 71kW
Rok produkcji 2003
Przebieg:
4 tys. km
3,23
21% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
3,0
Całokształt
Przeciętna jakość materiałów i ich spasowania. Przeciętne właściwości trakcyjne. Przeciętny silnik i skrzynia biegów. Niezawodność też już nie ta co kiedyś. Bardzo przeciętna ta moja Corolla. A myślałem, że kupiłem takie wyjątkowe auto. jestem naprawdę rozczarowany. Powiem więcej - nie lubię jeździć tym samochodem.
Wrażenia
3,0
Silnik
Nie jest źle, chociaż wydaje mi się, że częśc z tych 97 koni jest chyba wirtualna jakaś ....
Jeśli chodzi o eksploatację, to często mam problemy z uruchomieniem zimnego silnika - odpala za drugim razem i jakoś tak się dławi. Ponad to silniki te lubią brać olej - podobna jakaś wada fabryczna. Jak na Toyotę - porażka.
3,0
Skrzynia biegów
Przeciętnie - jedynka i dwójka lekko chaczy.
2,0
Układ jezdny
Tu mam największe petensje do Toyoty. Auto zwyczajnie źle się prowadzi. Przy większych prędkościach trzeba się bardzo pilnować, zwłaszcza przy wyprzedzaniu. Byłem z tym chyba ze cztery razy w ASO wyminili amortyzator, gniazdo amortyzatora i sprężyny i nic. Bez zmian.
Układ kierowniczy - bardzo nieprecyzyjny. Na nierównościach ciągnie raz w lewo, raz w prawo.
Doprowadza mnie to do szału. Tym autem naprawdę źle się jeździ.
Komfort
3,0
Widoczność
Słaba widoczość do tyłu. Ale jest to przypadłość większości współczesnych aut kompaktowych. Widoczość z przodu ograniczają słupki.
4,0
Ergonomia
Nieźle, chociaż w tańszych wersjach nie ma sterowania radiem w kierownicy, a radio fabryczne jest umiejscowione dość wysko, co utudnia jego obsługę. W trakcie jazy na włączonych światłach w dzień trzeba zwiększać intensywność podświetlenia zegarów (nazywa się to OPTITRON). W przeciwnym wypadku są prawie niewidoczne.
Po dwóch latach eksploatacji słychać zbyt dużo skrzypiących plastików. z okolic schowka wydobywa się brzęczenie, którego nie mogę zwalczyć.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
W czasie deszczu bardzo parują szyby. Pomaga włączenie klimy. Ogólnie OK
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
To chyba największy atut tego auta, bo o legendarnej niezawodnościu można chyba zapomnieć. Szczególne pochwały należą się projektantom za ilość przestrzeni z tyłu. Chociaż osiągnęli to chyba dzięki ograniczeniu przestrzeni bagażowej (tylko 290l w hatchbacku).
2,0
Wyciszenie
Samochód ten jest bardzo głośny, szcególnie w przedziale od ok. 3500 do 4200 obr/min. Poprawili to w w takcie faceliftingu. Jeździłem Corollą po FL - jest dużo lepiej wyciszona i nie ma efektu, o którym wspomniałem powyżej.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Moja pali ok. 7,8 l w mieście i ok. 6,5 l w czasie spokojnej jazdy w trasie.
3,0
Stosunek jakość/cena
Wersja terra z metalicznym lakierem kosztuje w tej chwili prawie 60 tys. zł. Nie kupiłbym drugi raz tego auta. Za te piniądze, wśród dwu-, trzyletnich samochodów, można mieć prawie wszystko.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Skrzypiące plastiki. Nie powinno tego być przy tak małym przbiegu.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Silnik - nie wiem czy problem z uruchamianiem nie okaże się poważny. ASO to bagatelizuje.
Zawieszenie - problem tkwi prawdobodobnie w geometrii. Serwis wymienia elementy, które nie mają bezpośredniego wpływa na geometrię.
Ogólnie - nie jest to już ta niezawodna Toyota co kiedyś
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.4 i 16V 97KM 71kW
[l/100km]