Ocena kierowcy - Toyota Corolla IX (E12) Hatchback
Krzysztof,
2 lata temu
Silnik 1.4 i 16V 97KM 71kW
Rok produkcji 2007
Przebieg:
155 tys. km
Okres użytkowania:
5 lat
4,00
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Przeniesienie napędu
5,0
Całokształt
To na prawdę doskonałe auto, jak na swój wiek. Nie ma fajerwerków, nie jest luksusowe. Ale czuję się w nim bezpiecznie przy każdym stylu jazdy. Jest małe, szczególnie bagażnik ale za to łatwo nim jeździć w mieście. Auto jeździ, nie stoi w warsztacie. Większość podzespołów dobrej jakości i trwałości. Jedynie układ hamowania wymaga trochę uwagi. Gdyby nie konieczność zmiany na większe, nie chciałbym go zmieniać jeszcze następne 5 lat.
Wrażenia
5,0
Silnik
Solidny, trwały, i jeśli przyzwyczaić się do jazdy na dość wysokich obrotach, to nawet dynamiczny. Świetny dostęp do świec i cewek. Między wymianami nie bierze w ogóle oleju. Może niezbyt oszczędny jak na swoją pojemność, chociaż ja też i nie jeżdżę oszczędnie. Jedyne z czym miałem problem, to raz padła cewka.
3,0
Skrzynia biegów
Przeniesienie napędu to chyba najsłabszy element tego auta. Niektóre biegi wchodzą z oporem i tak już od 5 lat, kiedy kupiłem corrolkę. Skrzynia nie jest za cicha. Jedyna poważna awaria tego auta, to urwana półoś. Ale to podobno zmora starszych aut japońskich. Pod gumką tłumiącą drgania zbiera się woda i rdzewieje.
5,0
Układ jezdny
Cud miód i orzeszki. Auto małe, zwinne, na zakrętach trzyma się dość dobrze. Nie ma jeszcze obszernej elektroniki, więc nieźle czuć pod kierownicą, co się dzieje w kołach. Amortyzatorów zmieniać nie musiałem, cały czas działają dobrze stare.
Trochę uwagi wymagają hamulce.
4,0
Karoseria
Jest dobrze. W 15-sto letnim aucie nie ma śladów rdzy na karoserii. Lakier trzyma się dobrze, ma nadal ładny połyskujący kolor, który lekko zmienia się przy wieczornym świetle. Z błotnika lekko odpryskuje lakier ale ten nie jest oryginalny. Wierzchnia warstwa rysuje się od otarć dość szybko ale przy ocierce parkingowej lakier nie chciał się odczepić od auta, więc całość na plus.
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność w porządku. Okna wszystkie duże jak na wielkość auta. Widoczność z tyłu zdecydowanie wystarczająca. Trochę mnie momentami irytują przednie słupki przy skrętach (są pod niefortunnym kątem), ale i tak jest dobrze.
3,0
Ergonomia
To małe i mające już swoje lata auto. Zbyt dużo ergonomicznych rozwiązań tam nie ma. Dla mnie fotele są wygodne ale większość ludzi raczej jest przyzwyczajona do wyższego standardu.
Czytnik cd, czasami nie wytrzymuje największych upałów.
Bagażnik malutki, na dłuższe wypady z rodziną się nie nadaje.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Plus za niezawodność. Nic się nie psuje. Z klimy praktycznie nie ubyło czynnika chłodniczego, po kilku latach użytkowania. Nagrzewa się trochę za wolno, mimo niedużego silnika. Klima chłodzi dobrze, ale przy najgorszych upałach, mogła by być sprawniejsza.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Kierowca i pasażer, chyba nie mogą narzekać. Z przodu miejsca jest dość jak na wielkość auta. Z tyłu niestety, ciężko się siedzi w trzy osoby. A mały bagażnik często wymusza trzymanie rzeczy w środku.
2,0
Wyciszenie
Tak sobie. Nie ma dramatu ale przy prędkościach autostradowych, jest już dość głośno.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Mógłby trochę mniej palić przy niewielkim silniku. Ale za to nadrabia niezawodnością.
4,0
Stosunek jakość/cena
Auto tanie nie było, jak na swój rocznik. Ale za to jest niesamowicie niezawodne, jak na swój wiek. Mało luksusowe i małe w ogóle. Ale nie żałuję ani złotówki wydanej na zakup.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Od czasu do czasu trafi się jakiś drobiazg ale biorąc pod uwagę czas użytkowania i rocznik, nie ma się do czego doczepić.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jedna awaria, urwana półoś. Wymienione łożysko przy okazji. To na prawdę dobry wynik jak na wiek auta.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.4 i 16V 97KM 71kW
[l/100km]