Ocena kierowcy - Toyota Corolla IX (E12) Hatchback
hobbit,
3 lata temu
Silnik 1.4 i 16V 97KM 71kW
Rok produkcji 2004
Przebieg:
215 tys. km
Okres użytkowania:
ponad 6 lat
4,21
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne
: bezawaryjność
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Przeniesienie napędu
: Skrzynia to słaba strona corolli
5,0
Całokształt
Udany samochód. Po zakupie corolli zapominasz że masz samochód : Nie psuje się, 1.4 nie daje jakichś mocnych emocji z jazdy, wygląd dość przyjemny. Po prostu przyjemny, uniwersalny samochód.
Wrażenia
4,0
Silnik
Bezawaryjny, ale posiada za mała moc. Samochód trzeba wyżej kręcić co w konsekwencji przekłada się na wyższe spalanie. Średnio, przy odrobinie bardziej dynamicznej jeździe, to okolice 8 l/100km w cyklu mieszanym z przeważającą ilością trasy. Zdecydowanie bardziej polecam silnik 1,6, który według opinii spala tyle co 1.4, a mocy jest nieco więcej, co daje bezpieczniejsze wyprzedzanie i jazdę.
2,0
Skrzynia biegów
Przez ok. 7 lat posiadania (ok. 100 k km) tego modelu jedyne uszkodzenia to: sprzęgło, łożysko 4 i 5 biegu oraz wypadający 5 bieg. Poza tym biegi wbija się dość nieprzyjemnie, nie ma charakterystycznego kliku etc. Na autostradach 5 bieg jest nieco za krótki, także jest dość głośno. A do tego przy niewielkiej mocy silnika i tak trzeba redukować bieg na 4 przy wyprzedzaniu. Skrzynia biegów to największa wada corolli e12 1.4
5,0
Układ jezdny
Jak na auto tej klasy prowadzi się na prawdę przyjemnie. Na oponach o szerokości 195 (największe seryjnie montowane w tym modelu) zakręty pokonuje się pewnie, bez żadnych niespodzianek, także można bez większych obaw jeździć żwawiej. Wspomaganie jest elektryczne, praktycznie bezproblemowe na wieki. Cały układ jezdny to dobra strona corolli.
4,0
Karoseria
Jak przystało na japończyka, bez rewelacji. Nadwozie, pod warunkiem oryginalnego lakieru trzyma się jeszcze w granicach tolerancji, ale podwozie mogłoby być znacznie lepiej zabezpieczone antykorozyjnie. Koniecznie trzeba zwrócić na te elementy uwagę przy zakupie.
Komfort
5,0
Widoczność
Jest ok, bez ,,fajerwerków'', ale w zasadzie nic złego nie można powiedzieć. Słupki nie są przesadnie duże, umiejscowione są prawidłowo. Ale dodatkowych kamer czy czujników z przodu nie znajdziemy nawet w full opcji.
5,0
Ergonomia
Biorąc pod uwagę rozmiary zewnętrzne, środek jest bardzo wszechstronny, bagażnik też jest całkiem spory. Pod tym względem nie ma czego zarzucić corolli.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Po prostu OK. Klimatyzacja chłodzi dość mocno, nie jest przesadnie głośna, ale np. dla pasażerów z tyłu nie ma żadnych kanałów wentylacyjnych. Co prawda w tej klasie nie jest to standardem, ale znacznie poprawiłoby to komfort jazdy w 3 i więcej osób.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Bardzo dobra, jak na swoje rozmiary w środku jest na prawdę sporo miejsca dla kierowcy, na tylnej kanapie czy bagażniku, Dla kogoś kto szuka małego samochodu, ale wymaga sporo przestrzeni w środku corolla sprawdza się znakomicie.
4,0
Wyciszenie
Jest przeciętnie wyciszona. Ciszej niż np. w golfie plus czy yarisie 1, ale głośniej niż passat b5, skoda octavia. Przy ruchu miejskim jest ok, ale wyjazd na autostradę to nic przyjemnego. Silnik na wyższych obrotach jest dość głośny.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Na przestrzeni 7 lat i 100k km jedyne awarie to: sprzęgło (300 zł + robocizna), łożysko 4 i 5 biegu, wypadająca 5 (500 zł za używane tryby 5 biegu + robocizna). Poza tym samochód jest bezawaryjny, jedynie lubią przepalać się przednie żarówki, a dostęp jest dość problematyczny. Ale to koszt dosłownie kilku złotych. Jednak mimo to samochód spala około 8 l/100km, do gazu stworzony nie jest, także eksploatacja nie jest wybitnie tania. Po prostu jest na przeciętnym, może odrobinę niższym poziomie. Oczywiście jak na auto kompaktowe.
4,0
Stosunek jakość/cena
Za około 7-12 k zł jest to dobry wybór dla kogoś kto chce kupić nie duży, trwały samochód, a wyposażenie nie jest na pierwszym miejscu. Przyjemnie przewiezie z punktu A do B i tyle :) Jeździ się lepiej niż golfem 4/plusem, seatem leonem. Jest niezawodna, ale cena zakupu uwzględnia te zalety.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Przepalające się żarówki przednie. Poza tym nic, a nic.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
7 lat i 100 k km. Jedyne awarie są powiązane ze skrzynią biegów: sprzęgło, łożyska 4 i 5 biegu oraz wypadająca 5.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.4 i 16V 97KM 71kW
[l/100km]