Szukaj

Ocena kierowcy - Toyota Corolla IX (E12) Hatchback

Obserwator, 9 lat temu
Silnik 1.4 i 16V 97KM 71kW
Rok produkcji 2003
Przebieg: 181 tys. km
Okres użytkowania: ponad 6 lat
Toyota Corolla IX (E12) Hatchback 1.4 i 16V 97KM 71kW 2001-2009 - Oceń swoje auto
4,15
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie : Kilkukrotnie wpadłem w dziurę i uderzyłem w krawężnik. Pomimo tego zawieszenie jest OK.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Przeniesienie napędu : ukręcenie półośki pod tłumikiem drgań (korozja)
Karoseria : drobne wykwity rdzy na nadszybiu
Inne : problemy ze skuteczną dezynfekcją klimatyzacji
5,0
Całokształt
Myślę, że w ocenie, ważne jest z czego się przesiadamy i jakie mamy oczekiwania. 12 lat, pierwszy właściciel. Auto spełnia oczekiwania - leję paliwo i jeżdżę.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik zadziorny, płynna praca. Oczywiście lubi wyższe obroty ma łańcuch rozrządu. Wydech po 12 latach nie chce się rozlecieć. Silnik nie bierze oleju - od pierwszego zalania zawsze MOBIL1 5W50.
4,0
Skrzynia biegów
Bezawaryjna. Lekko toporna praca, ale bez zacięć. Do wstecznego trzeba się przyzwyczaić.
4,0
Układ jezdny
Dobrze trzyma się drogi - warto nie oszczędzać na oponach (+azot). Tylni amortyzator miał wyciek - z mojej winy, woziłem ciężkie klamoty w bagażniku.
Komfort
4,0
Widoczność
Przedni lewy słupek zasłania przy lewoskręcie - trzeba zachować czujność i lekko się wychylić. Cofając "na lusterka" wjechałem w słup.
4,0
Ergonomia
Bez zarzutu, wszystko na swoim miejscu. Bagażnik mały, ale pralkę przewiozłem sam z marketu po złożeniu siedzeń. Zmywarka, wanna, piekarnik, narty i złożony rower też były przewożone.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Włączenie klimatyzacji nie powoduje znacznego wzrostu zużycia paliwa. Dezynfekować parownik musiałem nauczyć się sam robić - 2 x w roku + wymiana filtra kabinowego. Autoryzowany serwis robił to niedbale. Klima działa, ale jest mało wydajna.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Mam 190 cm, bez problemu się mieszczę. Miejsce z tyłu - rewelacja. Kto nie siedział niech sprawdzi.
4,0
Wyciszenie
W tej klasie spełnia oczekiwania. Kilkukrotnie chciałem włączyć pracujący silnik - nie słyszałem go. Oczywiście na autostradzie radia nie da się komfortowo posłuchać.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Oryginalne części są zbyt drogie. Staram się dobierać markowe zamienniki - tarcze, klocki, filtr kabinowy itd.
4,0
Stosunek jakość/cena
12 lat bezproblemowej jazdy. Jedna poważna awaria (półoś). Świece, płyny, filtry wymieniałem zgodnie z zaleceniami producenta. O problemach z rozrządem, elektryką, układem chodzenia i zawieszeniem słyszę od znajomych mających auta innych firm.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Często się przepalają żarówki - wymiana jest kłopotliwa. Półka telepie. Wkład do lusterka się poluzował (ktoś zahaczył?). Kuny lubią w tym modelu wyciszenie silnika i klapy.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jedna poważna awaria to urwana półoś pod tłumikiem drgań. Nowa półoś kosztuje około 1800 pln. Kupiłem używaną za 300 pln. Na nadszybiu pojawiła się korozja. Serwis odmówił gwarancyjnej naprawy bo przestałem jeździć na przeglądy. Koszt naprawy 800 pln.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.4 i 16V 97KM 71kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,9
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,8
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Toyota Corolla IX (E12) Hatchback