Szukaj

Ocena kierowcy - Toyota Corolla IX (E12) Hatchback

4R, 15 lat temu
Silnik 1.4 i 16V 97KM 71kW
Rok produkcji 2001
Przebieg: 60 tys. km
Okres użytkowania: ponad 6 lat
Toyota Corolla IX (E12) Hatchback 1.4 i 16V 97KM 71kW 2001-2009 - Oceń swoje auto
4,38
7% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie : Twarde, w miarę ciche i wystarczająco komfortowe. Jak narazie bezawaryjne.
5,0
Całokształt
Polecam! Bez wahania POLECAM!
Wrażenia
4,0
Silnik
Silniczek bardzo fajny. Prawie 100KM wystarcza do codziennej jazdy po mieście, a w trasie wystarczy przy wyprzedzaniu odpowiednio zredukować bieg. Jedyną dziwną rzeczą jaka występuje w tym silniku (w poprzednim modelu 1.3 16 87KM było podobnie) to przy zapalaniu nie \"odpala\" od razu. Czasami zapali na dotyk, a czasem trzeba chwilkę pokręcić... Nie zagłębiałem sie w tym temacie bo w niczym mi to nie przeszkadza.
5,0
Skrzynia biegów
Biegi wchodzą ładnie i szybko. Lewarek jest krótszy niż ten u młodszej siostry z 97r. Jedynie przy wrzucaniu wstecznego potrafi zazgrzytać. Ale to tylko jak się człowiek spieszy ;)
5,0
Układ jezdny
Autko jest stosunkowo twarde. Jest to moje odczucie po jeździe Corollą z 97roku. Osobiście pasuje mi takie zestrojenie bo można bardzo przyjemnie pokonywać zakręty, bez nadmiernych wychyłów nadwozia. Na wybojach zawieszenie jest cichsze niż w Citroenie C4 z 2008r. Duży plus!
Komfort
4,0
Widoczność
Przeszkadzają przednie słupki, które przy moim ustawieniu fotela itp. zasłaniają permanentnie pieszych i rowerzystów na poprzecznej ulicy. Tylna szyba w lusterku jest diabelnie mała ale idzie się przyzwyczaić. Reszta jest ok.
4,0
Ergonomia
Nic dodać nic ująć. Wszystko na swoim miejscu. Jedynie brakuje mi regulacji \"lędźwi\" i wysuwanego podłokietnika, ale nie wybrzydzajmy ;)
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Tutaj niestety z tyłu kabiny robi się kiepsko. Zawsze (niestety podkreślam zawsze) parują z tyłu szyby. Tylna da się odparować ogrzewaniem ale pasażerowie muszą szmatkami się bawić. Także wymiana powietrza zostawia trochę to życzenia. Ale przeżyć się da.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu bardzo dobrze. Z tyło brakuje mi miejsca na głowę przy 180cm wzrostu.
4,0
Wyciszenie
Do 120km/h z przodu jest cicho. Potem silnik zagłusza radio.... Z tyłu natomiast są słabo wygłuszone nadkola i słychać toczenie kół i wyboje.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jeśli się człowiek zaweźmie i będzie jeździł delikatnie to silniczek pali mało. Ale jak chce się wykorzystać wszystkie 97KM to trzeba częściej odwiedzać CePeEn. W mieście przy umiarkowanej jeździe wychodzi mi ok 8,5l, w trasie przy spokojnej jeździe (ale jeśli trzeba wyprzedzać to bez oporów) wyszło ok 4,5l. Wiadomo spalanie zależy od kierowcy... Jeśli chodzi o ceny napraw to nie wiem bo nic nie naprawiałem w nim od nowości! Przez osiem lat nic sie nie zepsuło. Klocki do wymiany za 80zł/kpl, olej wiadomo, filtry grosze, opony wiadomo, płyn do spryskiwaczy też ;) Tak samo jak poprzednią Corollą, jeżdżę i nic nie muszę naprawiać.
5,0
Stosunek jakość/cena
Cena nie jest niska ale i patrząc na niemieckie produkty nie jest oszałamiająca. Stosunek jakość/cena lepiej niż doskonały :)
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nic nic nic :D
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Zupełnie nic! :D

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.4 i 16V 97KM 71kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,9
Minimalne średnie zużycie paliwa
4,9
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,3
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Toyota Corolla IX (E12) – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

Toyota Corolla IX (E12) Hatchback