Ocena kierowcy - Toyota Corolla IX (E12) Hatchback
rafał,
17 lat temu
Silnik 1.4 i 16V 97KM 71kW
Rok produkcji 2001
Przebieg:
160 tys. km
Okres użytkowania:
3 lata
4,23
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne
: Nirezawodność
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik
: Spalanie stukowe
Zawieszenie
: Łączniki oraz gumy stabilizatorów
4,0
Całokształt
Moja wersja to 1,4 terra Wagon - oryginalny japoński. Design... cóż nie na darmo nazywają ten model "najurkoliwszym" kombi świata - jest po prostu paskudne, nie ma co ukrywać. Ale cała resZta... Chodźcie tu inżynierowie niemieccy uczyć się jakości i solidności. Niestety, teraz auto ma starczać na 7 lat po czym kupuje się nowe, nadto trzeba również znależć zbyt na części zamienne. Moja Toyota nalezy wg mnie do ostatniej generajci faktycznie niezawodnych Toyot.
Wrażenia
4,0
Silnik
SIlnik z rzędu VVT-i - bezproblemowy, żwawy, rozrząd na łańcuchu, w miarę oszczędny. niestety "olejożerny" (0,7 - 1 l/5000 km), ale ten typ tak ma, chyba, że zmienimy blok silnika na taki, co ma wydrążone kanały olejowe.
Występuje spalanie stukowe, które można wyeliminować poprzez przeprogramowanie komputera (wgranie nowej mapy zapłonu). Na LPG zanika.
5,0
Skrzynia biegów
Tutaj pełen komfort i zero jakichkolwiek uwag. Skrzynia zestopniowana właściwie, kultura i komfort pracy 6+.
4,0
Układ jezdny
Cicho pracujace zawieszenie, zestrojone raczej do spokojnej jazdy. Przy średnim załadowaniu sprawuje się lepiej niz na pusto - ale moja Corollka to kombiak, więc jest to po części zrozumiale.
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność do przodu, pomimo grubych słupków bardzo dobra. Do tyłu (kombi) przeciętnie - nietypowy kstałt tylnych bocznych okien wymaga przyzwyczajenia
4,0
Ergonomia
Wszystko na swoim miejscu, jakw klasycznym samochodzie.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatyzacja manualna chłodzi jak w hi-endowej zamrażarce. Ogrzewanie bardzo dobre, w zasadzie przy 20 stopniowym mrozie wystarczy 2-3 minuty i juz zaczyna byc wewnatrz ciepło.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu miejsca wystarczająco, lecz o pelnym komfoprcie dla kierowcy powyżej 180 cm nie moze byc mowy. Przy dłuzszej trasie dokuczliwy ból kolana i stopy przypomina o niewłaściwym umiejscowieniu pedału przyspeszania i wadliwym ukształtowaniu konsoli środkowej. Z tyłu miejsca mało.
5,0
Wyciszenie
Przy prędkościach >130 km/h cicho i przyjemnie burczący silniczek. Powyżej zaczyna wyć. Ponadto dokuczliwe są szumy powietrza - nie wiem, może w kombi powoduja to relingi dachowe.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Spokojna jazda do max 120 km/h spalanie benzyna: 6,5 - 7 l/100 km, LPG:7,5 - 8 l/100 km. Powyżej rosnie lawinowo, by przy 15- 160 osiągnąć 10 l /100 km (LPG 11-11,5). Instalacja gazowa sekwencyjna, gdyz klasyczna do tego silnika się nie nadaje.
5,0
Stosunek jakość/cena
W chwili obecnej Toyoty maja przyzwoite ceny, tak więc nie ma się co zastanawiać tylko brać!
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Do upierdliwych drobiazgów zaliczyłbym padające łączniki stabilizatora (przód/tył) oraz gumy stabilizatora. Reszta..? Nie wiem co to są awarie drobiazgów, gdyz te nie występują.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Padła mi sonda lambda. I to wszystko z poważniejszych usterek.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.4 i 16V 97KM 71kW
[l/100km]