Przyjemne auto rodzinne z niedużym bagażnikiem, ale w wersji siedmio miejscowej praktyczne i wygodne. Słaba jakość wykończenia wnętrza - czyżby to zasługa tureckiej kontroli jakości? Przy 200 tys. przerdzewiały i cieknący zbiornik paliwa to najlepszy dowód na marna jakość tego samochodu.
Wrażenia
2,0
Silnik
Silnik dynamiczny i sprawny, niestety bardzo awaryjny i nieekonomiczny. Awarie wtryskiwaczy. listwy wtryskowej i głupiejąca elektronika sterująca to niestety codzienność. I ten felerny filtr DPF z piątym wtryskiwaczem to po prostu koszmar. Stopiona ceramika w filtrze przy 180 tys. km i permanentne dymienie (próby dopalania) przy niskich temperaturach, to dla użytkowników tego modelu powód do wstydu na drogach. Skutecznym choć nierozsądnym z punktu widzenia ekologii rozwiązaniem jest wycięcie DPF i zastosowanie emulatora piątego wtryskiwacza.
3,0
Skrzynia biegów
Haczy przy wrzucaniu na dwójkę, jedynka wchodzi z problemami, pomimo wielkorotnych prób regulacji układu skrzyni i sprzęgła w ASO.
4,0
Układ jezdny
Najlepszy punkt tego pojazdu. Zawieszenie tylne pracuje cicho i sprawnie (o wiele lepiej niz wydumane wielowahaczowe rozwiązania z grupy VAG). Hamulce skuteczne. Hamulec postojowy wymaga częstych regulacji (tarczo-bębny).
Komfort
4,0
Widoczność
Dość dobra widoczność, masywne słupki A powodują powstanie dużego martwego pola po bokach nadwozia. Lusterka boczne sa zdecydowanie za małe, w następczyni modelu czyli w Verso lusterka są większe i bardzie dostosowane do rozmiarów auta.
3,0
Ergonomia
Mała ilość schowków we wnętrzu.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Układ klimatyzacji przy dużych upałach (co u nas zdarza się ostatnio nader często) nie nadąża z utrzymaniem temperatury we wnętrzu.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Fotele ergonomiczne i wygodne. Tylne fotele mogły by być bardzie wyprofilowane.
4,0
Wyciszenie
Nieźle wyciszone wnętrze, przy prędkościach autostradowych silnika praktycznie nie słychać, za to są dość duże szumy opływające nadwozie.
Ekonomiczność
2,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
ASO - drogie. Zamienniki w cenach przyzwoitych ale z jakością bywa różnie. Wysokie koszty eksploatacji, ogromne zużycie paliwa (dalekie od katalogowych wartości, oscylujące w wartościach dwucyfrowych przy eksploatacji miejsko-autostradowej).
2,0
Stosunek jakość/cena
Wysoka cena - niska jakość. Stosunek oczywisty.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Drobnych usterek nie ma szczególnie wiele. Ale jak są, to lecą prawem serii.
1,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Awaria układu wtryskowego. Awaria sprężąrki klimatyzacji. Awaria skrzyni biegów. Awaria sprzęgła. Awaria zbiornika paliwa. Awaria filtra DPF. Czy to mało czy wiele, pozostawiam odpowioedź otwartą.
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.2 D-4D 177KM 130kW
[l/100km]