Szukaj

Ocena kierowcy - Toyota Corolla Verso E120

Janek, 17 lat temu
Silnik 2.0 D-4D 90KM 66kW
Rok produkcji 2001
Przebieg: 86 tys. km
Okres użytkowania: 3 lata
Toyota Corolla Verso E120 2.0 D-4D 90KM 66kW 2001-2007 - Oceń swoje auto
4,77
17% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Tak naprawdę, to serwis. Toyota WSZYSTKO robiła na gwarancji. Kiedyś najechał na mnie przy małej prędkości samochód. Ponieważ nic się nie stało, więc poprostu się rozstaliśmy. Dopiero później zauważyłem, że nie działają czujniki parkowania... W serwisie powiedzieli, że wymienią je na gwarancji, mimo że uczciwie powiedziałem dlaczego nie działają. Nauczyłem się dwóch rzeczy: nigdy nie rozstawać się "po prostu" po stłuczce, oraz że w serwisie Toyoty naprawdę zależy im na zadowoleniu klienta.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne : Trzeszczące uszczelki drzwiowe (po przebiegu ok. 15tys km)
5,0
Całokształt
Polecam bardzo serdecznie każdemu.
Wrażenia
5,0
Silnik
Bardzo sympatyczny silnik. Potrafi być wyjątkowo oszczędny przy spokojnej jeździe, ale potrafi sympatycznie "wciskać w fotel" przy jeździe agresywnej. Żadnych usterek.
5,0
Skrzynia biegów
Rewelacyjna. Krótkie skoki i krótka dźwignia pozwalają na szybkie zmiany biegów.
5,0
Układ jezdny
Samochód świetnie trzyma się drogi. Można pokonywać bardzo stabilnie ostre zakręty przy dużych prędkościach. Układ kierowniczy jest bardzo precyzyjny, chociaż wspomaganie mogłoby działać odrobinkę mocniej. Bez problemu można wykonywać gwałtowne zmiany kierunku jazdy (np. omijanie dziur :-)) bez ryzyka rozbujania samochodu.
Komfort
4,0
Widoczność
Bardzo dobra. Ocenę obniżam za bardzo masywne słupki tylne. Utrudnia to manewrowanie do tyłu.
4,0
Ergonomia
Bardzo dobrze przemyślane wnętrze. Możliwość regulacji kierownicy w obu płaszczyznach. Bardzo dokładna regulacja foteli (niektórych może drażnić, ale mi bardzo odpowiada). Dźwignia zmiany biegów jest w bardzo dobrym miejscu, niedaleko od kierownicą, pod samą ręką, kiedy korzysta się z podłokietników. Duża ilość schowków w samochodzie pozwala rozmieścić mnóstwo drobiazgów. Podłokietniki się przydają, ale nie są przemyślane. Są zbyt krótkie i twarde. Szkoda. Brak też regulacji podparcia odcinka lędźwiowego.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bez zarzutu. Klima działa bardzo dobrze, szyby nie parują. Szkoda, że nie ma wentylacji tylnej części pojazdu.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Rewelacyjna. Naprawdę jest mnóstwo miejsca i z przodu i z tyłu. Jeździłem również BMW E60 (piątka) i ze zdziweniem zauważyłem, że jest w nim wyraźniej mniej miejsca! Gdy się podróżuje w 7 osób, wówczas robi się troszkę ciaśniej.
5,0
Wyciszenie
Bardzo dobre, może nawet za dobre :-) bo łatwo jest się zagalopować i zbytnio rozpędzić.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Pod tym względem rewelacyjny silnik. Jest powalająco ekonomiczny. Można spokojnie do 5 l w cyklu mieszanym. Bardziej żywiołowi kierowcy oczywiście zapłacą więcej na stacji, ale nawet przy dynamicznej jeździe po Warszawie silnik zadowala się poniżej 7l/100km. Brak jakichkolwiek usterek silnika i oby tak dalej. Ceny przeglądów porównywalne z innymi markami.
4,0
Stosunek jakość/cena
Cena nie jest niska jak za samochód tej klasy, ale należy pamiętać niesamowitej niezawodności tego samochodu.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Zupełne drobiazgi. Uszczelki drzwiowe zaczęły trzeszczeć po przebiegu ok. 15tys km. Po przebiegu ok. 65tys km pojawiły się lekkie gwizdy na jałowych obrotach z układu wydechowego (przy rozgrzanym wydechu). Wszystkie, nawet najdrobniejsze usterki Toyota naprawiała na gwarancji (nawet usterki wynikające ewidentnie z winy użytkownika).
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Absolutny brak jakichkolwiek usterek, mimo tego że samochód jeździ dużo. Obecnie ma już ponad 86tys km.

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 D-4D 90KM 66kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,1
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,1
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
3,4
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Toyota Corolla Verso E120 2.0 D-4D 90KM 66kW
Średni koszt przejechania 100 km
30,00 zł
6,5
l/100km
Zobacz dzienniki
Toyota Corolla Verso E120