Silnik
: Posiadam Corollę Verso E12 (sol) z motorem 2,0 16V D4D common rail o mocy 90 koni z rocznika grudzień 2001 zakupioną jako demo (pokazówka z salonu). Przebieg - będzie zaraz 300000km. Oczywiście japończyk (początek numeru vin - J) ten nie posiada koła dwumasowego filtra cząstek itp... Auto jest nudne jak flaki z olejem ale decyzje o jego sprzedaży wciąż są odkładane bo... nie chce się nic poważnego zepsuć. Silnik-jak wygląda silnik? :) Tam nikt nie zagląda... Pasek rozrządu i alternatora co 105000km olej pełen syntetyk do dziś dnia 5W50. Silnik bez jakiegokolwiek wycieku - musiałem zabezpieczyć miskę olejową przed rdzą. Turbo jeszcze oryginalne. Skrzynia też sucha bez pocenia - cięgła elastyczne zmiany biegów jeszcze fabryczne. Przekładnia kierownicza suchutka bez luzu. Amortyzatory,sprężyny, łożyska z mocowaniami mcphersonów, wahacze z tulejami i sworzniami, przeguby, tuleje belki tylnej, a nawet osłony przegubów - fabryczne. Układ wydechowy (tłumiki, siatka elastyczna) - fabryczny. Przepalające się żarówki? W ciągu ostatnich około 5 lat zmieniłem raz tylną (wciskana bezcokołowa) i raz przednią (hb11chyba). Współczucie dla właścicieli aut z żarówkami H7... Jeśli chodzi o blachy w tym aucie to są cienkie jak w matizie jakby ktoś go z puszki po piwie zrobił ale co ciekawe nie rdzewieje i nie gnije (brak korozji progów, nadwozia, nadkoli). Podłoga ma nalot rdzy bo japońce nie zakonserwowali go tylko prysneli jednorazowo cienką powłokę farby. Klocki hamulcowe wymieniane co trochę i tak na okrągło... Łożyska kół już 2 sztuki wymienione jedno przednie i tylne (tylne jest z piastą i z absem za co serwis krzyczał coś koło 1600zł - oczywiście samo łożysko bez wymiany :) a kupiłem niemieckie za 400zł), a teraz przednie znów powoli daje o sobie znać więc to będzie 3 łożyska na przejechanych 300000km. Po 7-8 latach jazdy rozrusznik się zawiesił musiałem dać na bieg i pchnąć auto by zmienił położenie... odpalił i działa do dziś. Jakoś po 10 latach rozszczelniła się chłodnica silnika więc za oryginał koło 400zł zapłaciłem (nie aso). Więcej napraw nie było. Silnik nie posiada intercoolera i mało kto jest w stanie podnieść jego moc (denso) bez negatywnych skutków (a tte jest b.drogie). To nie TDI gdzie można pakować chipa czy boxa itp... Więc z mocą 90PS trzeba się pogodzić choć przy wyprzedzaniu też niema powodu do wstydu. Zbiornik paliwa jest mały przydałby się 2-krotnie większy z passata b4. Spalanie (nie wg. komputera bo zdarza mu się przekłamywać, a wg. tankowania) min. 5,5l/100km max. 9l/100 (4 osoby, klima, przyczepa z plandeką). Możliwe, że było by mniejsze spalanie bo powinny być opony 195/65R15, a wstawione mam o szerokości 205 na felgach 16" co ma odbicie na przyśpieszeniu i w paliwie.