Karoseria
: Trwale zaebezpieczenie antykorozyjne - po 14 latach zero dziur - tylko powierzchowny nalot.
Uklad elektryczny - stara szkola toyoty czyli nic sie nie psuje.
Silnik - spalanie i bezawaryjnosc.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne
: brak
5,0
Całokształt
Mala korekta po 5 latach uzytkowania.
Kompaktowy minivan z 7 fotelami. Bardzo wszechstronne auto idealne dla rodziny z dziecmi. Trwaly, prosty, ladny jak na toyote. Troche toporny jak chodzi o manewrowanie po miescie. Poza tym na trasie brakuje 6 biegu. To dwie najwieksze wady tego auta.
Ponadczasowy design - mimo 17 lat auto ciagle dobrze wyglada. W wersji 116 km silnik D4D jest bezawaryjny i nie ma DPFa.
Trwala karoseria bez korozji. Ten model doceni kazdy kto chce miec jedno auto do wszystkiego.
Wrażenia
5,0
Silnik
2.0 D4D czyli prosta i niezawodna jednostka z przyzwoitymi osiagami, niskim spalaniem , nie sprawiajaca klopotow przez wiele wiele lat eksploatacji.
Nie powala osiagami - po prostu 116 koni made in Japan. Z tym silnikiem nie ma klopotow, turbina i osprzet sa trwale, nie wystepowal z DPfem i wytrzymuje ponad 200 000 km bez problemow. Trwaly silnik bez wad fabrycznych jakie maja mocniejsze diesle z grupy d4d. Mozna porownac ten silnik do 1.9 tdi vw pod wzgledem trwalosci i zuzycia paliwa ale silnik toyoty jest wyraznie mocniejszy.
4,0
Skrzynia biegów
Niestety tylko 5 biegowa w tej wersji silnikowej jest dostepna. Niby ok ale 6tka bylaby lepsza na trasy (dostepna w mocniejszych wersjach 2.2D. Przy jezdzie przepisowej na autostradzie na 5tce przy 3000 rpm mamy jakies 135 km/h co jest optymalne z punktu widzenia spalania i halasu. Powyzej 3000 rpm robi sie glosno no i spalanie rosnie znacznie.
Dwojka wchodzi opornie przy przebiegu 230 000 km ale tak samo chodzila przy 220 000 wiec trzeba sie przyzwyczaic i plynnie zmieniac biegi. Skrzynia raczej z gatunku dlugowiecznych niz sportowych.
Automatu w CV raczej sie nie poleca bo to cvt
4,0
Układ jezdny
Dosc twarde zawieszenie pozwala na pewne prowadzenie. Nie nazwalbym go komfortowym ale solidnym i bezproblemowym. Dobre hamulce. Wersja bez ESP - szkoda. Jest Track Control ktory pomaga przy ruszaniu na sliskim. Wspomaganie moim zdaniem chodzi za ciezko - porownujac do tourana czy scenica (oba maja elektryczne) to wspomaganie w toyocie wymaga sporo sily. Moja zona daje rade chociaz jest filigranowa ale z nostalgia wspomina scenica...
5,0
Karoseria
Jedyna Toyota z tych lat (no poza Land Cruiserem) ktora mimo wieku ciagle niezle wyglada. Podwozie poddalem piaskowaniu i konserwacji - po 17 latach nie bylo ani jednej dziury. Zakonserwowalem z mysla o kolejnych 5-6 latach uzytkowania. Drobne odpsyski lakieru na klapie tylnej. Poza tym ok
Komfort
4,0
Widoczność
W porownaniu do Scenica i Tourana chyba gorzej ale i tak calkiem niezle. Auto jest dosc niskie jak na vana i stad te roznice. Lusterko asferyczne ma plus, boczne lusterka ok. Auto jest kompaktowe i dobrze sie nim parkuje. Przednie slupki dosc grube ale to juz chyba norma we wspolczesnych autach.
4,0
Ergonomia
Wszystko pod reka ale nie ma tego za wiele. Automatyczne wycieraczki oraz tylne fotele niezalezne i przesuwne na plus. Isofix na dwoch zewnetrznych fotelach z tylu (Scenic mial na wszystkich 3).
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Po prostu ok. Sterowanie klimatronikiem wymaga wprawy bo nie jestem pewien czy utrzymuje zadana temperature. Wymienilem skraplacz bo zaczal puszczac. Reszta dziala bez zarzutow
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Sporo miejsca dla 5 osob udalo sie wygospodarowac w dosc malej karoserii. Duzy plus za przesuwane tylne fotele.
6 i 7 fotel tylko jako awaryjne rozwiazanie. Ciezko sie na nie wsiada i ciezko wysiada i po rozlozeniu zajmuja 90 % bagaznika.
Nie oceniam negatywnie ostatniego rzedy foteli tylko dlatego ze to byl standard i nie wymagal doplaty - lepiej miec niz nie miec. Jeden z mniejszych kompaktowych vanow - cos za cos.
4,0
Wyciszenie
Do 140 ok potem glosno tzn slychac silnik. Brak 6go biegu w wersji 116 km. Ale powyzej 140 nie jest tragicznie - po prostu jezdzilem cichszymi autami.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Tylko paliwo + opony + eksploatacja. Mam nadzieje ze pojezdzi jeszcze ze 100 000km czyli do nastepnej wymiany rozrzadu.
Rozrzad jest dosc drogi (600 PLN) ale wymiana co 105 000 km. Pompa wody 300 PLN wymienia sie co 210 000 km czyli co druga wymiane rozrzadu.
Olej co 15 000 km.
Wszystkie orginalne komponenty wytrzymaly ponad 220 000km.
Sprzeglo wymienilem (tarcza plus docisk) chociaz jeszcze bylo ok ale skorzystalem z tego ze machnik zmienial rorrzad a przy tym trzeba opuscic silnik wiec dostep do skrzyni jest wtedy ulatwiony. Zestaw tarcza, docisk, lozysko LUK to ok 600 PLN. Dwumasa jesli wystepuje bo nie jestem pewien to nadal jest w ok stanie i nie wymagala wymiany.
Duzo uzywanych czesci na rynku - kompletne drzwi kierowcy w tym samym kolorze kosztowaly mnie 300 pln i dzieki temu nie musialem oddawac auta do lakiernika a wymienilem w 2 godziny.
Spalanie 6.5 L przy jezdzie mieszanej
5,0
Stosunek jakość/cena
Tu jest naprawde dobrze. Auto za 12 tys pln ktorym po doinwestowaniu 5 tys pln mozna bezawaryjnie jezdzic przez kolejnych 5 lat i znowu sprzedac je za 10 tys... Bardzo duzo ludzi chce je kupic ode mnie.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Przycisk tylnej klapy (elektryczny)
Skraplacz od klimy zaczal puszczac po 14 latach - wymienilem na nowy. Zbiornik paliwa zaczal korodowac wiec wymienilem na nowy.
Brak klopotow z elektronika co mnie wykanczalo w Touranie.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak ale to dlatego ze po zakupie przy 220 00 km zainwestowalem w auto prawie 5 tys pln wymieniajac wszystko co moglo by sie popsuc: hamulce (tarcze i klocki), opony, rozrzad, sprzeglo oraz robiac kompletna konserwacje podwozia. Przejechalem juz 10 000 km bez problemow.
Bez wiekszych awarii przez 17 lat i 260 000 km
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 D-4D 116KM 85kW
[l/100km]