Silnik
: Jest dynamiczny, oszczędny, cichy i bardzo popularny, same zalety żeadnych minusów
5,0
Całokształt
Samochód z zewnątrz jest piękny. W środku dużo miejsca. Jest cichy, dynamiczny, oszczędny, komfortowy i wygodny. Nie ma lepszego samochodu.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik jest bardzo elastyczny, a zarazem bardzo dynamiczny i oszczędny. Ma bardzo dobrą kulturę pracy. Jego popularność zapewnia doskonały dostęp to części oryginalnych, zarówno jak i zamienników.
Niby 116KM, ale przyspiesza bardzo dobrze, głównie powyżej 120 i dalej.
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia biegów, chodzi dosyć lekko, ale czasami bieg wsteczny nie chce wskoczyć i trzeba ponownie wcisnąć sprzęgło i włożyć bieg. Ale pozatym to sprawuję się wyśmienicie.
5,0
Układ jezdny
Samochód prowadzi się doskonale i bardzo komfortowo. Układ jezdny jest dobrze zbudowany, dzięki czemu pokonywanie, wszelkiego rodzaju nierówności (w naszym kraju ma bardzo duże znaczenie) jest \"przyjemnością\". Co do układu jezdnego nie mam zastrzeżeń. Wspomaganie kierownicy działa bardzo dobrze. Moim zdanie układ jezdny to jedna z najlepszych głównych części samochodu, zaraz po silniku.
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność nie jest mocną stroną tego samochodu, ale to w końcu minivan. Gorsza widoczność jest dlatego, że są niskie szyby w porównaniu do wysokości drzwi. Toyota \"nie ma przodu\", w ogóle go nie widać, ale za to czujniki parkowanie są genialnym rozwiązaniem. Do tyłu jest już dużo lepsza widoczność, tylko kiedy ciągnie się przyczepkę, to jej ni widać, co jest bardzo uciążliwe przy cofaniu.
5,0
Ergonomia
Wnętrze samochodu jest bardzo ergonomiczne. Odkąd tylko do niego wsiadłem, wiedziałem do czego służy każdy przycisk na konsolo deski rozdzielczej.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatronik dziaała bez zarzutu, a nawet lepiej niż powinien. W lato klimatyzacja wieje przyjemnym chłodem już po 10-15sek. Samochód też bardzo szybko się nagrzewa do wyznaczonej temperatury. Dobrym rozwiązaniem też jest naweiew na nogi środkowej kanapy.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Miejsca z tyłu jest tyle co z przodu. Bardzo wygodne i komfortowe siedzenia. Głównie nadają się na dłuższe wyjazdy. Każde siedzenie jest oddzielnie regulowanie (pochylenie oparcia i przód tył). 6 i 7 miejsce w bagażniku jest tylko awaryjne. Po rozłożeniu ich nie ma bagażnika, a osoba siedząca na nich nie ma miejsca na nogi chyba, że ma do 10lat. Wersją 7 osobową nie należy się kierować przy kupnie tego samochodu
5,0
Wyciszenie
Jest idealnie w środku nic nie słychać, a z zewnątrz też jest przyjemnie słuchać pracy diesla. Jest cichy, nie tak jak niemieckie Audi, czy BMW. Nawet przy 160km/h słychać tylko lekki szum wiatru.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Samochód jest bardzo ekonomiczny, jak tą pojemność i masę. Zużycie paliwa zależy także od stylu jazdy. W trasie to do 5l/100km (z włączonym klimatronikiem), po mieście przy oszczędnej jeździe z włączonym klimatronikiem ok. 6,5l/100km, a przy dynamicznej jeździe w mieście ok. 8l/100km z włączoną klimatyzacją. Na pełnym baku w trasie (do 120km/h na tempomacie) do 1000km, a bak ma zaledwie 55l.
3,0
Stosunek jakość/cena
Cena tych samochodów jest niestety bardzo zawyżona, ale to tylko ze względu na ich bardzo dobrą opinię. Ja kupiłem za 46000zł 2005r. od pierwszego właściciela z Polskiego salonu, a w ubezpieczeniu AC wartość ustalili na 34000zł
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Samochó dkupiłem 1 miesiąc temu więc tak dokładnie się nie wypowiem, ale po rozmowie z człowiekiem, który od nowości jeździ taka toyotą 2,0 D4-D (120tyś KM) miał minimalny problem ze sprzęgłem (naprawa gwarancyja) ale jeździć się dało.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
O poważnych usterkach nie słyszałem w ogóle o tej Toyocie (tylko złe rzeczy o 2,2 D4-D), a tym bardziej o tych silnikach
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 D-4D 116KM 85kW
[l/100km]