Szukaj

Ocena kierowcy - Toyota Corolla Verso E120

Marko, 8 lat temu
Silnik 1.8 VVT-i 130KM 96kW
Rok produkcji 2005
Przebieg: 14 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Toyota Corolla Verso E120 1.8 VVT-i 130KM 96kW 2001-2007 - Oceń swoje auto
4,31
5% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Samochód jest naprawdę wygodny, niezawodny i niedrogi w utrzymaniu.
4,0
Całokształt
Świetny samochód dla rodziny lub kogoś kto często jeździ w długie trasy, przewozi przedmioty średnich gabarytów lub szuka kompromisu pomiędzy zbyt małymi hatchbackami a topornymi kombi. Samochód użytkuję od 2 lat i do tej pory przejechałem nim około 35 tys. km, w tym co najmniej 25 tys. na autostradach (mieszkam w Holandii, stąd też co jakiś czas trafiają się długie trasy). Myślę że to odpowiedni moment na wystawienie obiektywnej opinii, z tym że zapoznając się z nią bardzo proszę brać pod uwagę, że samochód zazwyczaj użytkuję w trybie pozamiejskim.
Wrażenia
3,0
Silnik
Ogólnie silnik oceniłbym jako "dobry", jednak nieco brakuje w nim mocy, zwłaszcza gdy wieziemy dużo bagażu lub mamy dodatkowych pasażerów. Tutaj zwracam uwagę, że moja wersja jest 7-osobowa, więc wydawałoby się że producent powinien przewidzieć większe obciążenia, zwłaszcza że z tyłu mamy jeszcze hak holowniczy. Jest to odczuwalne zwłaszcza w czasie jazdy po mieście gdy chcemy szybko włączyć się do ruchu lub przy wyprzedzaniu. Wówczas brakuje tej pewności, czy silnik "da radę" podkręcić obroty na czas. Generalnie, silnik jest całkiem elastyczny, również dzięki technologii VVTi, i w długiej trasie potrafi dać nieco frajdy przy jeździe z prędkością 130-170 km/h. Wadą jest nieco zbyt głośna praca silnika w ww. zakresie prędkości. Silnik mojego samochodu miał wymieniany short block, ze względu na nadmierne zużycie oleju, ale przy długich trasach zauważyłem że wciąż potrafi spalić trochę oleju, zwłaszcza gdy jeżdżę powyżej 170 km/h. Nie jest to jednak poważna usterka, chodzi o ubytek rzędu 0.5l/ 5 tys. km
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia nie jest zbyt precyzyjna i nawet po wymianie sprzęgła potrafi czasem szarpnąć silnikiem. Jednak ogólnie samą konstrukcję skrzyni i jej niezawodność oceniam pozytywnie
4,0
Układ jezdny
Samochód całkiem dobrze trzyma się drogi, ale pamiętajmy że środek ciężkości położony jest nieco wyżej i przy wchodzeniu w ostre zakręty trzeba to mieć na uwadze.
Komfort
4,0
Widoczność
Belki boczne nieco ograniczają widoczność. Widoczność z tyłu też nie jest najlepsza. W moim aucie szyba tylna jest fabrycznie przyciemniana co pomaga w trasie, ale nie ułatwia zadania przy parkowaniu nocą i w rzęsistym deszczu. Plusem jest "wysoka" szyba przednia, widzimy na pewno więcej niż w aucie o standardowej konstrukcji.
5,0
Ergonomia
Jak na samochód w tej klasie to jestem bardzo zadowolony. Wygodne fotele, wysoki komfort, bardzo dużo miejsca dla pasażerów. Dobre wykończenie wnętrza. Dodatkowo wszystkie potrzebne dodatki- wielofunkcyjna kierownica i elektrycznie sterowane lusterka. Trochę szkoda że nie ma zmieniarki CD, ale da się przeżyć bez niej.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Zarówno klima jak i ogrzewanie działają bardzo sprawnie. Dla informacji- w moim samochodzie wymienić musiałem chłodnicę klimatyzacji plus jeden z czujników (łączny koszt tych części to około 1200 zł)- wada istniała w momencie zakupu.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Nawet po bardzo długiej jeździe nie czuję zmęczenia, pasażerowie również nigdy nie narzekali. Zdarzyło mi się jechać tym samochodem około 8 godzin bez przerwy (korki na autostradzie itp.). Siedzenia w trzecim rzędzie w wersji 7-osobowej są świetne dla małych dzieci.
4,0
Wyciszenie
Silnik pracuje cicho ale tylko do prędkości około 130 km/h. Później robi się nieco głośniej, ale mi osobiście to nie przeszkadza, nawet przy długich trasach.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Spalanie przeciętne dla tego typu samochodów. Koszty napraw w normie, części zamienne dobrej jakości w rozsądnych cenach. Do tej pory, poza klimą, nie miałem żadnych poważnych awarii. Auto pracuje niezawodnie.
4,0
Stosunek jakość/cena
Jeżeli egzemplarz jest zadbany i był na bieżąco serwisowany to za tę cenę otrzymujecie naprawdę godny polecenia i bezawaryjny samochód.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jedyną uciążliwą "drobną" usterką jest błąd katalizatora P0420, z którym już kilku mechaników próbowało się uporać. Jest to typowy problem w Corolli Verso i niejeden forumowicz opisywał swoje doświadczenia w tym temacie w Internecie. Co ciekawe, analiza spalin wychodzi idealnie, a kontrolki VSC, TRC OFF i Check engine nie przestają się świecić...
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Do tej pory (odpukać w niemalowane)- żadnych poważnych usterek. Samochód przechodzi coroczne przeglądy w Holandii bez dodatkowych uwag.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.8 VVT-i 130KM 96kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,9
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
12,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,7
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Toyota Corolla Verso E120 1.8 VVT-i 130KM 96kW
Średni koszt przejechania 100 km
33,00 zł
8,6
l/100km
10,2
l/100km
Zobacz dzienniki
Toyota Corolla Verso E120