Szukaj

Ocena kierowcy - Toyota Corolla Verso E120

cardesign1, 9 lat temu
Silnik 1.8 VVT-i 130KM 96kW
Rok produkcji 2007
Przebieg: 80 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Toyota Corolla Verso E120 1.8 VVT-i 130KM 96kW 2001-2007 - Oceń swoje auto
3,85
6% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
3,0
Całokształt
Na wstępie uprzedzę wszystkich iż nie jestem wielbicielem niemiecjiej motoryzacji i wszelkiej maści TDIków czy w ogóle silników diesla. Chcę się troszeczkę usprawiedliwić, gdyż opinia będzie karcąca. Kocham auta japońskie pomimo tego że są nudne, często brzydkie i bez polotu. Ale Volkswageny też są takie same z tą różnicą że bardziej zawodne. Corollę Verso drugiej generacji posiadam niespełna rok. Wcześniej przez ponad trzy lata jeździłem poprzednią generacją Corolli Verso, również z silnikiem 1,8 benzyna, tyle że ta jednostka miała 136 KM a nie jak obecnie 129KM. Różnicę czuć ogromną. Obecna generacja urosła i jest cięższa od poprzedniczki a silnik jest słabszy, co wyraźnie można odczuć - auto ogólnie słabo się rozpędza. Jeśli do tego dorzucić fabryczny zestaw alufelg z oponami 215/50/17 Bridgestone, można śmiało stwierdzić ze jest to powolna krowa na kołach. Auto nie dość że nie przyspiesza to na dodatek robi się strasznie głośne ( okropny szum opon i hałas wewnątrz), to na naszych drogach traci na stabilności. Trzeba mocno trzymać kierownicę, by okiełznać ten samochód nawet w lekkich koleinach. Lepiej jest na oponach zimowych w rozmiarze 205/50/16. Ogólnie milej wspominam poprzedniczkę. Dlaczego? Była poprostu praktyczniejsza. Mnóstwo schowków, dosłownie wszędzie, mozliwość aranżacji tylnej częsci przestrzeni pasażerskiej, mianowicie: siedzenie skłądało się na wiele sposobów a nawet w 5 sekund można było wyjąć z auta całe siedziska razem z oparciami i miało się małego dostawczaka. W obecnej generacji taego nie ma. Druga generacja tego modelu, jest mocno zniewieściała, auto niby urosło, przez co nabrało masy ale jest słabe, niepraktyczne, topornie się prowadzi, jest głośne ( to akurat domena większości japończyków, a miałem ich kilka i mam obecnie dwa), nieergonomiczne. Mimo iż posiadam wersję wyposażenia Prestige Plus, brakuje nawet takiej pierdoły jak popielniczka czy schowek na okulary, ( starsza generacja to miała). Na plus że silnik mało pali. Czytałem inne opinie i nie wiem skąd ludzie biorą tak astronomiczne spalanie w tych wersjach silnikowych. 6,5 - 7,5 litra na setkę przy prędkościach około 100km/h i za cholerę nie chce spalić więcej.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik słaby jak na masę auta. Trochę głośny ale... niezawodny. Dodam że w lipcu 2006 roku poprawiono głowice w tych silnikach i już nie ma problemu z braniem oleju. Sprawdzam raz na miesiąc stan oleju i żadnych ubytków.
4,0
Skrzynia biegów
Bez zastrzeżeń. W poprzednim modelu często haczył wsteczny - tutaj jest super.
4,0
Układ jezdny
Zawieszenie dobrze tłumi nierówności ale ze względu na wysokość auta, jest twarde. Prowadzenie już opisałem wcześniej. Myślę że to wszystko kwestia rozmiaru opon i wielkości kół. Słabe hamulce i szybko zużywające się oryginalne klocki.
Komfort
4,0
Widoczność
Dobry. Lusterka zewnętrzne mogłyby być większe. Przyzwyczaiłem się do tych z poprzedniej generacji - tam były wielkie jak telewizory. Te obecne nawet wizualnie nie pasują do gabarytów auta - sa jakieś maławe.
3,0
Ergonomia
Niby nie ma się do czego przyczepić, przynajmniej w środku. Najbardziej mnie zraziła tzw. dojazdówka pod autem. Praktycznie po kilku latach jest do wyrzucenia przez wzgląd na ogromną korozję felgi. Ja zakupiłem nową dojazdówkę i trzymam ją w pokrowcu w bagażniku.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Słabo grzeje, dobrze wieje i chłodzi :)
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jest dobrze
3,0
Wyciszenie
Japończycy mogli to lepiej załatwić. Europejczycy są lepsi na tym tle. Aczkolwiek posiadam jeszcze Hondę Civic 1,8 benzyna z 2007 roku i tam jest cicho i przyjemnie.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Pali mało ( jestem zdowolony). Części podobno drogie ale nie miałem okazji się przekonać na w łasnej skórze. Za to oryginalne akcesoria są często tańsze od zamienników , o czym się osobiście przekonałem.
4,0
Stosunek jakość/cena
Ceny aut używanych powalają z nóg lepiej niż dobry litr, ale w przypadku benzyniaka ma się gwarancję spokojnego snu.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
To Toyota. Brak.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
j/w Brak

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.8 VVT-i 130KM 96kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,8
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,8
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,2
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Toyota Corolla Verso E120 1.8 VVT-i 130KM 96kW
Średni koszt przejechania 100 km
33,00 zł
8,6
l/100km
10,2
l/100km
Zobacz dzienniki
Toyota Corolla Verso E120