Na wstępie uprzedzę wszystkich iż nie jestem wielbicielem niemiecjiej motoryzacji i wszelkiej maści TDIków czy w ogóle silników diesla. Chcę się troszeczkę usprawiedliwić, gdyż opinia będzie karcąca. Kocham auta japońskie pomimo tego że są nudne, często brzydkie i bez polotu. Ale Volkswageny też są takie same z tą różnicą że bardziej zawodne. Corollę Verso drugiej generacji posiadam niespełna rok. Wcześniej przez ponad trzy lata jeździłem poprzednią generacją Corolli Verso, również z silnikiem 1,8 benzyna, tyle że ta jednostka miała 136 KM a nie jak obecnie 129KM. Różnicę czuć ogromną. Obecna generacja urosła i jest cięższa od poprzedniczki a silnik jest słabszy, co wyraźnie można odczuć - auto ogólnie słabo się rozpędza. Jeśli do tego dorzucić fabryczny zestaw alufelg z oponami 215/50/17 Bridgestone, można śmiało stwierdzić ze jest to powolna krowa na kołach. Auto nie dość że nie przyspiesza to na dodatek robi się strasznie głośne ( okropny szum opon i hałas wewnątrz), to na naszych drogach traci na stabilności. Trzeba mocno trzymać kierownicę, by okiełznać ten samochód nawet w lekkich koleinach. Lepiej jest na oponach zimowych w rozmiarze 205/50/16. Ogólnie milej wspominam poprzedniczkę. Dlaczego? Była poprostu praktyczniejsza. Mnóstwo schowków, dosłownie wszędzie, mozliwość aranżacji tylnej częsci przestrzeni pasażerskiej, mianowicie: siedzenie skłądało się na wiele sposobów a nawet w 5 sekund można było wyjąć z auta całe siedziska razem z oparciami i miało się małego dostawczaka. W obecnej generacji taego nie ma. Druga generacja tego modelu, jest mocno zniewieściała, auto niby urosło, przez co nabrało masy ale jest słabe, niepraktyczne, topornie się prowadzi, jest głośne ( to akurat domena większości japończyków, a miałem ich kilka i mam obecnie dwa), nieergonomiczne. Mimo iż posiadam wersję wyposażenia Prestige Plus, brakuje nawet takiej pierdoły jak popielniczka czy schowek na okulary, ( starsza generacja to miała). Na plus że silnik mało pali. Czytałem inne opinie i nie wiem skąd ludzie biorą tak astronomiczne spalanie w tych wersjach silnikowych. 6,5 - 7,5 litra na setkę przy prędkościach około 100km/h i za cholerę nie chce spalić więcej.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik słaby jak na masę auta. Trochę głośny ale... niezawodny. Dodam że w lipcu 2006 roku poprawiono głowice w tych silnikach i już nie ma problemu z braniem oleju. Sprawdzam raz na miesiąc stan oleju i żadnych ubytków.
4,0
Skrzynia biegów
Bez zastrzeżeń. W poprzednim modelu często haczył wsteczny - tutaj jest super.
4,0
Układ jezdny
Zawieszenie dobrze tłumi nierówności ale ze względu na wysokość auta, jest twarde. Prowadzenie już opisałem wcześniej. Myślę że to wszystko kwestia rozmiaru opon i wielkości kół. Słabe hamulce i szybko zużywające się oryginalne klocki.
Komfort
4,0
Widoczność
Dobry. Lusterka zewnętrzne mogłyby być większe. Przyzwyczaiłem się do tych z poprzedniej generacji - tam były wielkie jak telewizory. Te obecne nawet wizualnie nie pasują do gabarytów auta - sa jakieś maławe.
3,0
Ergonomia
Niby nie ma się do czego przyczepić, przynajmniej w środku. Najbardziej mnie zraziła tzw. dojazdówka pod autem. Praktycznie po kilku latach jest do wyrzucenia przez wzgląd na ogromną korozję felgi. Ja zakupiłem nową dojazdówkę i trzymam ją w pokrowcu w bagażniku.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Słabo grzeje, dobrze wieje i chłodzi :)
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jest dobrze
3,0
Wyciszenie
Japończycy mogli to lepiej załatwić. Europejczycy są lepsi na tym tle. Aczkolwiek posiadam jeszcze Hondę Civic 1,8 benzyna z 2007 roku i tam jest cicho i przyjemnie.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Pali mało ( jestem zdowolony). Części podobno drogie ale nie miałem okazji się przekonać na w łasnej skórze. Za to oryginalne akcesoria są często tańsze od zamienników , o czym się osobiście przekonałem.
4,0
Stosunek jakość/cena
Ceny aut używanych powalają z nóg lepiej niż dobry litr, ale w przypadku benzyniaka ma się gwarancję spokojnego snu.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
To Toyota. Brak.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
j/w Brak
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.8 VVT-i 130KM 96kW
[l/100km]