Wygodne i duże auto rodzinne. Bardzo dobrze wyposażone już w podstawowej wersji Terra: 9xAir Bag (słownie: dziewięć poduszek - 2 przednie, 2 boczne, 2 kurtyny z przodu, 2 kurtyny z tyłu i poduszka kolanowa dla kierowcy), ABS+EBD, klimatyzacja manualna, kierownica regulowana w 2 płaszczyznach, Radio CD+4 głośniki, wspomaganie kierownicy i wiele innych umilających życie drobiazgów.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik pracuje harmonijnie i jest stosunkowo cichy. Przy wadze samochodu ok 1400 kg potrafi sprawnie poruszać sie po mieście - ale beż żadnych sportowych ambicji. 110 KM jest wartościa optymalną - ale jeżeli ktoś lubi poszaleć to nie tym samochodem, a już na pewno nie z tym silnikiem. Poza tym, nie ma się do czego przyczepić. Daję ocenę 5 bo nie jestem maniakiem mocy i pojemności. Dla mnie ten silnik jest w sam raz.
4,0
Skrzynia biegów
Dobrze dobrane przełożenia, lewarek chodzi twardo, ale bardzo pewnie. Krótkie skoki dżwigni - prawie tak samo jak w VW - ja to lubię. Ręka wpada niemal intuicyjnie na lewarek zmiany biegów.
4,0
Układ jezdny
Prowadzenie - oceniam pozytywnie. Duży rozstaw osi pozwala na wygodną jazdę. Zawieszenie komfortowe, ale samochód nie przechyla sie w zakrętach co jest oczywiście zaletą. Czuję się pewnie za kierownica tego auta.
Komfort
3,0
Widoczność
Siedzę wysoko i mam bardzo dobrą widoczność do przodu i na boki. Przednie słupki nieco zasłaniają widok, natomiast widocznośc do tyłu jest niezadowalająca. Na szczęście lusterka są OK i można w miarę normalnie manewrować, ale dla mało wprawnego kierowcy parkowanie tyłem będzie kłopotliwe. Obniżam ocenę za widocznośc do tyłu.
4,0
Ergonomia
Ergonomia - OK, jedynie funkcje dźwigienek kierunkowskazów i wycieraczek są zbyt przeładowane przeróżnymi funkcjami. Ale można się przyzwyczaić.
Kierownica regulowana w dwóch płaszczyznach - w każdej wersji - naprawdę można znaleźć wygodną pozycję.
Karta zamiast kluczyka - bardzo dobry patent.
Tablica rozdzielcza - a´la LEXUS , naprawdę bardzo przyjemna, niemal kosmiczna i bardzo czytelna.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Nic dodać nic ująć - wszystko OK i tak powinno być. Klimatyzacja w standardzie w KAŻDEJ wersji.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przestrzeni jest naprawdę dużo - z przodu siedzi się bardzo wygodnie, wręcz z odrobiną luksusu. Z tyłu nie wiem, siedziałem tylko dwa razy, ale miejsca nad głową i na nogi jest mnóstwo. Siedzenia dobrze wyprofilowane i bardzo wygodne.
4,0
Wyciszenie
W porównaniu do moich poprzednich samochodów - ten jest najlepiej wyciszony. Przy 120km/h można cichutko porozmawiać, podczas, gdy dziecko z tyłu śpi w foteliku.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
O spalaniu nie mogę nic szczególnego napisać - tak jak przewiduje to norma producenta.
4,0
Stosunek jakość/cena
Podstawowa wersja kosztuje ok. 80000. PLN ( jesień 2004) i za legendarną jakość Toyoty jestem gotów tyle zapłacić. Gwarancja jak zwykle : 3 lata lub 100.000 km
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Kupiłem Toyotę właśnie po to, żeby nie denerwować się drobiazgami i usterkami.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
A co może się dziać przy tak małym przebiegu ?
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 i 110KM 81kW
[l/100km]