Samochód super wygodny na długie trasy- najwygodniejszy jaki kiedykolwiek miałem, a miałem już wiele od fiatów do mercedesów.Poza tym to jeszcze wersja japońska w całości produkowana jeszcze w kraju kwitnącej wiśni a nie w Turcji.Może jest brzydszy od swojej następczyni i mało popularny w Polsce ale ten mały szczegół właśnie daje mi prawie gwarancje,że nie utopie w tym samochodzie wszystkich oszczędności.Samochód ponadprzeciętny i nie dla ludzi, którzy lubią sportową jazdę-do tego absolutnie się nie nadaje.Wszystkie szmelcvageny i inne niemieckie marki nie dorastają Toyocie do pięt.Uwierzcie mi - już bym wolał chyba chiński samochód od niemieckiego- miałem już kilka,znam się trochę na samochodach i czasy niemieckiej niezawodności skończyły się na początku lat 90. Z europejskich marek to tylko Volvo, a tak poza tym to Toyota, Mazda, Honda.
Czy bym kupił jeszcze raz ten samochód??? Na pewno tak, ale z większym silnikiem i ogólnie gdyby był większy i miał większy bagażnik
Wrażenia
4,0
Silnik
Teraz żałuje, że nie kupiłem wersji 1,8. Sugerowałem się się niższym spalaniem i myślałem,że 110KM da radę, ale to jednak duża, ciężka buda. Owszem daje radę ale dobrze przyspiesza dopiero na wyższych obrotach. Teraz i tak planuję założenie LPG więc trochę wyższe spalanie nie robiłoby różnicy
3,0
Skrzynia biegów
I tutaj niestety przeciętnie.Większych problemów nie ma,ale czasem trzeba mocniej wdusić wsteczny.Wiem, że to częsta przypadłość tych modeli.Tak poza tym biegi wchodzą precyzyjnie ale nie do obsługi \"jednym paluszkiem\". Sprzęgło hydrauliczne bardzo krótkie i ciężko je wyczuć,ale to kwestia przyzwyczajenia
5,0
Układ jezdny
Zawieszenie może trochę twarde, ale dzięki temu trzyma się drogi jak przyklejony pomimo swojej wysokości
Komfort
4,0
Widoczność
Hm...Niby duża przednia szyba,ale do tyłu już gorzej.Przedniej maski też nie widać i trzeba się przyzwyczaić.Słupki też trochę przeszkadzają(szczególnie od strony kierowcy) i na krętych górskich dróżkach trzeba uważać, ale i tak jest bardzo dobrze
5,0
Ergonomia
Tu akurat całkiem niezłe.Duży schowek główny, dużo mniejszych schowków i przydatne patenty jak schowek w suficie na okulary, schowki pod podłogą itp. Bagażnik może nie za duży i te mocowanie rolety...
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatronik to jednak mądry wynalazek. Wszystko działa jak powinno.Nagrzewa się szybko, klima też działa doskonale
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
No i tu największy plus- właśnie dlatego kupiłem ten samochód. Siedzi się wysoko i bardzo wygodnie.Nie lubię samochodów gdzie wpadam w fotel a kolanami zasłaniam sobie uszy.To Toyotka przejeżdżam 500km bez postoju i wogle nie czuje zmęczenia.Miejsca z tyłu jest tyle,że pod nogami mogę swobodnie 2 trupy położyć ;-)
4,0
Wyciszenie
Jak na tą klasę samochodu to może być, ale nie ma rewelacji, lecz hałas nie jest aż tak bardzo dokuczliwy jak w moim poprzednim aucie (który był o klasę wyżej od tego)
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Źle nie jest, ale myślałem, że będzie lepiej. I tak już postanowiłem, że założę LPG, chociaż często ludzie odradzają to tej Toyotki gaz.Regularne wymiany, regulacja luzu zaworowego i przez 100-150tyś km nie powinno być problemów,więc ogólny rachunek i tak się bardzo opłaca
4,0
Stosunek jakość/cena
Dosyć drogi, a i tak ciężko znaleźć zadbany egzemplarz, nie bity i z oryginalnym przebiegiem. Ja swojego szukałem kilka miesięcy-ale warto było zapłacić kilka tysięcy więcej
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Dużo powiedzieć nie mogę,ale po przejechaniu kilkunastu tysięcy km żadnych problemów. Jedynie ostatnio coś mi nawigacja robi zwarcie w zapalniczce,ale to raczej wina GPSa
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Dużo powiedzieć nie mogę,ale po przejechaniu kilkunastu tysięcy km żadnych problemów. Jedynie kilka razy musiałem mocniej wdusić wsteczny-częsta przypadłość to łożyska skrzyni biegów-jedyna poważniejsza wada tego samochodu, ale nie mam nawet zamiaru teraz tego robić,bo wiem,że jeszcze przejadę z tym wiele dziesiątków tysięcy kilometrów
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 i 110KM 81kW
[l/100km]