Silnik
: Mocny i dynamiczny silnik z powiązaniu z wyciszeniem wnętrza i świetnym zawieszeniem (nie tylko do dynamicznej jazdy)
4,0
Całokształt
Za całokształt w sumie DOBRZE, ale z tendencją raczej do \"Przeciętnie\" niż do \"Doskonale\"
W mojej ocenie ogólnej przwagę biorą jednak takie elementy jak :
* dynamika silnika - REWELACJA!
* komfort jazdy - EXTRA!
* bezpieczeństwo jazdy - WAŻNE, szczególnie przy takim silniku
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik rewelacja! Mocny z kapitalnym przyśpieszeniem (8.8s do setki i to przy wadze samochodu prawie 1600 kg).
Przy tym jeszcze elastyczny - dla oszczędniejszej jazdy często wrzucam 6 bieg przy 50-60 km/h. O dziwo nawet wtedy reaguje przyzwoicie na pedał gazu :)
3,0
Skrzynia biegów
Biegi wchodzą dobrze i miękko. Z wyjątkiem wstecznego, ale może to kwestia mojego przyzwyczajenia do innego położenia \"R\"
Jedyny ból, to bardzo krótka 1-ka i 2-ka - prawie natychmiast po włożeniu trzeba zmieniać na wyższy :(
Natomiast od 3-go rewelacja - bardzo długie i mocne biegi :)
5,0
Układ jezdny
Bardzo dobre zawieszenie. Dobrze wyważone - sprężyste i bardziej twarde niż miękie. Dobrze znosi nasze polskie dziury i garby - kierownica \"nie wypada\" z rąk :)
A z kolei przy większych prędkościach (i po to 177 KM) można poczuć się bezpiecznie. Auto b. stabilnie się prowadzi, nie \"ucieka\" na boki, a na zakrętach jakby przyklejone do asfaltu.
EXTRA!
Komfort
2,0
Widoczność
Z przodu tak sobie, pomimo dużej szyby i nieprzeszkadzających słupków. Problem jest z widocznością maski, bo jej w ogóle nie widać. Ale teraz, to chyba taki standard - porównałem to z innymi markami.
Na boki OK. Zaskoczyła mnie bardzo dobra widoczność na prawo - nie muszę prosić pasażera z przodu o widok z prawej.
Jazda do tyłu, jak to do tyłu - nieciekawa. A tu na dodatek mała, tylnia szyba i niezbyt duże lusterka boczne. To jest naprawdę szerokie auto!
Nawet wysoka wersja X-Sport nie ma wyposażenia FABRYCZNEGO w czujniki cofania i to po prostu jest KICHA!
Tu jestem zawiedziony polityką Toyoty. Kupujesz auto za ponad 100 000 zł. i po kilku dniach MUSISZ dopłacić do czujników cofania 1200 zł.!!! A montaż trwa kilka dni (malowanie zderzaka).
Sprawdzałem ceny czujników do innych marek - przeciętnie 200-500 zł. A te w Toyota, to nie są jakieś inne, specjalne czujniki!
Na osłodę oceny widoczności w Verso - zegary. Mają super, białe, naturalne podświetlenia. Daje to kapitalny efekt dla oczu przy prowadzeniu samochodu w nocy.
3,0
Ergonomia
Większość w zasięgu ręki i łatwo się steruje.
Schowki zamykane i drzwiowe bez zastrzeżeń.
Minusy to tylko :
1. Sterowanie wyświetlaczem komputera. Niestety nie wszystkie funkcje sterują się z wielofunkcyjnej kierownicy. Chodzi o przebiegi A i B (trasy)
2. Niewygodne sterowanie podświetleniem zegarów - podczas jazdy, to praktycznie niemożliwe (tylko przez otwory kierownicy)
3. \"Rozrzutnie\" zaprojektowane schowki w podłodze między kierowcą a pasażerem. Tyle tam miejsca, a tak mało rzestrzeni \"schowkowej\".
4. Radio, w którym brak dostosowania automatycznej regulacji głośności do prędkości jazdy. To dzisiaj standard!
A tu kręcisz VOL non-stop, jedziesz szybko - to głośniej, wolniej - to ciszej i tak w kółko!
A brak MP3, tylko pogorszył sytuację...
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Na tak duże wnętrze myślałem, że system wentylacji będzie bardziej wydajny. Wg mnie działa za wolno :(
EWIDENTNY MINUS za brak nadmuchu \"na szybę\". Wg mnie to jakaś niedoróbka Toyoty. W manualnej klimatyzacji jest, a w autmatycznej już nie ma (???)
A nadmuchy, umieszczone na desce rozdzielczej są zbyt \"agresywne\". Mają niestety pionowe szczeliny i albo wieją na na twarz kierowcy albo na pasażera. W zimie może być, ale w lecie loodowaty nawiew na twarz nie jest przyjemny. Wtedy przydałby się uniwersalny, chłodzący wnętrze, nawiew na szybę, a tu BRAK :(
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Bardzo duże i przestronne wnętrze. Zarówno z przodu jak i z tyłu.
Fajna sprawa, to REGULOWANE tylnie trzy fotele. Regulacje takie, jakie spotyka się w przednich fotelach (regulacja oparcia i do przodu/tyłu). Może tylko siedziska za płytkie.
Dodatkowy trzeci rząd siedzeń (wersja 7-osob.) jest fajnie rozwiązny. Fotele są schowane w podłodze bagażnika i podłoga wtedy jest naprawdę płaska. Montaż siedzeń jest błyskawiczny, w kilkanaście sekund. Oczywiście coś za coś - albo 7 osób albo duży bagażnik.
5,0
Wyciszenie
Zaskoczenie!
Rewelacyjne wyciszenie wnętrza i to przy tak mocnym silniku, a w dodatku to diesel.
Silnika prawie nie słychać, więc trzeba częściej spoglądać na obrotomierz, niż przy zmianie biegów na \"ucho\" :)
Powyżej 160 km/h słychać tylko szum powietrza i opon. Rozmawia się wtedy bez podnoszenia głosu (!)
Gdyby nie te korki i remonty drogowe, jazda w Verso byłaby wypoczynkiem.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Przy tak mocnym silniku, nie można spodziewać się super niskiego spalania. Uważam, że jest to coś za coś ...
Spalanie na trasie - tu wystawiłbym ocenę : +db.
Spalanie w mieście - jak na miasto, to wystawiłbym ocenę : bdb.
Ceny przeglądów gwaranc. - moja ocena to : - dst.
Niestety jest ta zła, ciemna strona Toyoty.
Jak w to w Toyota - drogo i tak niezmiennie jest od lat :(
Zobaczymy jak to będzie z legendarną niezawodnością.
3,0
Stosunek jakość/cena
No i tu Toyota nie zaskoczyła mnie pozytywnie, ale tak jest już od lat.
Cena samochodu na poziomie blisko 120 000 zł. była ZDROWO PRZESADZONA! W końcu to jest tylko popularna Corolla! Samochód średniej klasy i to niższej średniej.
Później było już lepiej, jak cena opadała wraz z kursem EUR.
I może przy najniższej jaka była, czyli bodajże 96 000 zł., samochód \"dopasował\" się w rynek, ale to tylko może...
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jak na razie NIC (odpukać)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jak na razie NIC (odpukać)
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.2 D-CAT 177KM 130kW
[l/100km]