Szukaj

Ocena kierowcy - Toyota Corolla Verso AR10

15 lat temu
Silnik 2.2 D-4D 136KM 100kW
Rok produkcji 2007
Przebieg: 34 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Toyota Corolla Verso AR10 2.2 D-4D 136KM 100kW 2007-2009 - Oceń swoje auto
3,00
27% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
3,0
Całokształt
Po Toyocie nie spodziewałem się jednak takich niedoróbek. Za dodatkową wymianę oleju po docieraniu silnika (2000km) z powodu wymiany pierścieni, chcą żebym zapłacił za wymianę i olej. Niby z jakiej racji, skoro to wada fabryczna.
Wrażenia
3,0
Silnik
Silnik pracuje bez zarzutu. Bardzo dynamiczny. Nie słychać go na 6-tym biegu. Problemem było zbyt duże zużycie oleju. Po pierwszych 15 tys km dolałem 2litry po następnych 15 tys, już 4 litry. Okazało się, że samochód ma wadę fabryczną (rocznik 2007). Turcy wykorzystali pierścienie o złej sprężystości. Serwis Toyoty bez szemrania przyjął auto i wymienił pierścienie w ramach gwarancji. Teraz ma zużywać około 1,5 litra na 15 tys km. Zobaczymy. Własnie przejechałem 2 tys km i szykuję się do wymiany oleju. Póki co, poziom w normie.
3,0
Skrzynia biegów
W nowych autach wsteczny ciężko wchodzi ale to się szybko \\\'wyrabia\\\' i jest ok. Męcząca jest trochę 6stopniowa skrzynia. Następnym razem wezmę już chyba z automatyczną skrzynią biegów.
3,0
Układ jezdny
Świetnie trzyma się drogi. Tylko te 17 calowe kółka na nasze polskie dziury dają trochę po wątrobie.
Komfort
3,0
Widoczność
lewy słupek w przedniej szybie zasłania kierowcy widok kiedy skręca się w lewo (a szyba jest przybrudzona) trzeaba się wychylać).
3,0
Ergonomia
podłokietniki są nieszczegónie pomyślane. Środkowy, tylny pas też jakoś dziwnie zamocowany w suficie, trudno się go wypina.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
miejsca jak w katedrze i to dla wszystkich
3,0
Wyciszenie
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
5 litrów w trasie przy spokojnej jeździe i wyłączonej klimie. Na krótkich trasach (nie w mieście) średnie zużycie w granicach 5,9-6,2. Te drogie przeglądy też mogły być co 20 tys km (jak w hondzie) a nie co 15 tys (czyste zdzierstwo, silnik nie potrzebuje takich częsty wymian pod wzlędem technicznym olej jest ok).
3,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
środkowa dysza lewego spryskiwacza szyby podaje jak i kiedy chce pomimo, ze serwis dwa razy już siętym zajmował. Fotel kierowcy cicho bębni w oparciu jak się w nim ruszać, odchylać od oparcia - czort wie co to jest. Przycisk zamknięcia dopływu powietrza nie chodzi gładko. Czasami przyblokowuje się środkowy, tylny pas. Klamerki tylnych pasów bezp., kiedy swobodnie wiszą stukają o obudowę drzwi i hałasują. Drzwiczki wewnętrznego schowka przed siedzeniem pasażera nie szczególnie przylegają na całym obwodzie. Jakość plastików w środku taka sobie. Mogła by być lepsza w aucie za 103 tys zł.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
wymienione pierścienie na tłokach (wada fabryczna z powody której nowe auto bierze kilka litrów oleju na 15 km. To trzeba zgłaszać do naprawy w ramach gwarancji. Salony wciskają kit, że duże silniki diesla tak mają :) a norma wskazana w instrukcji określa: 1l/1000km. To by znaczyło, że w nowym aucie, od przeglądu do przeglądu trezba dolać 15 litrów (he, he.. co za bzdury). Ciekawe czy prezes Toyoty wie jak mamią klientów w salonach.
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Toyota Corolla Verso AR10